Even voorstellen: martintb

Gestart door martintb, 25-08-2016 23:32:30

Vorige topic - Volgende topic

martintb

Bij deze wil ik me even voorstellen: martintb. Ik kijk al lange tijd rond op het forum omdat ik me ook al lange tijd aan het oriënteren ben op de 850 estate T-5r of een R. Onverwachts zijn de plannen gewijzigd omdat ik een groene 850 estate 10V cadeau kon krijgen. Ik hoefde alleen maar ja te zeggen ;D. Aangezien ik wist dat de auto de afgelopen 10 jaar goed onderhouden was heb ik besloten dit te doen. Het is een standaard versie en er zit vrijwel geen extra optie bij. Vandaar dat ik op MP een zelfde zwarte 850 gekocht heb met de bedoeling daar de onderdelen van te gebruiken en hem vervolgens door te rijden naar de sloop aangezien er nog maar een week APK op zat. Naar huis rijdend reed de zwarte 850 zo fijn en goed dat ik toch maar eens gekeken heb of er geen APK op kon komen. En ja hoor, ineens goed gekeurd  8). De leren V70 stoelen, de us knippers, houtinleg, de achterspoiler, armsteun met bekerhouders en de R voorbumper gaan verwisseld worden met de groene en dan hoop ik de zwarte te kunnen verkopen voor weinig. Daarnaast wil ik 17" Pegasus velgen kopen en een zwarte grille. Als het allemaal een beetje lukt wil ik een boordcomputer inbouwen, de groene heeft alleen een klokje. Ook hoop ik dat t lukt om de koplampwissers om te zetten, maar ik heb geen idee of dit een beetje te doen is. Dus een projectje en dan maar gewoon even lekker sturen en sparen :laugh: voor een echte R of T-5r. Foto's volgen!

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: martintb op 25-08-2016 23:32:30
.... omdat ik een groene 850 estate 10V cadeau kon krijgen. Ik hoefde alleen maar ja te zeggen ;D. Aangezien ik wist dat de auto de afgelopen 10 jaar goed onderhouden was heb ik besloten dit te doen.
1. Wat een zware  keuze moet dat geweest zijn zeg!  ;D ;D
2. Welkom. Ik zit er ook nog maar net maar leer en hoop en vermaak me prima.
3. Waar vind je vrinden die je een 850 cadeau doen?
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

FGG

Welkom op 't Forum, Martin.

We zijn idd benieuwd naar de foto's.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

triton

Welkom , en kom maar op met die foto's
Professioneel raddraaier

V70geRwin

Welkom en gelijk grootste plannen met de groene en de zwarte  :eusa_clap:
Heb je al foto's  ;D

Thunderstruck

martintb

Dank voor jullie reacties! Ik heb even een fotootje met beide roffels erop gemaakt.

Ik weet niet wat er fout gaat, maar ik krijg geen foto's te zien, jullie neem ik aan ook niet. Ik heb ze wel verkleind, dus t zou moeten werken. Of moet je eerst een minimum aantal posts hebben/ Mijn tellertje blijft trouwens ook op 0 staan, misschien iets niet goed qua instellingen??? Probeer morgen wel verder ;D

Vandaag begonnen met het interieur. Voorstoelen zijn omgezet, achterbank lukt nog niet erg  :(. Had al gelezen dat dit een K klus was, en tot nog toe krijg ik het dan ook niet voor elkaar. Morgen verder kijken. Ik zag vandaag dat de zwarte ook iets verlaagd is. Dat is mooi: overzetten dus! ;D

bebe66

Is dat die zwarte die op MP bij Bangarage te koop stond?

Leuke Estate volgens mij...
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

martintb

Klopt, stond inderdaad bij de Bangarage. Minder mooi dat hij op de foto's was. Maar toch een mooie bak!

stuuraandeverkeerdekant

Qua foto's, heb je t op deze manier geprobeerd? http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,23875.0.html ?

Wat je teller betreft heb ik geen idee. De software is toch niet begonnen om alleen de kwalitatieve berichten te tellen?!  :P  ;D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

hertogjan6

"klik bij mijn album op details rechtsbovenin 3puntjes scroll naar onder en daar staat download dan kan je de link kopiëren en [img] ..... [/img ]  neer zetten  :)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

triton

Mooi wagens, wat betreft je berichten...
Alles wat je post in je eigen topic telt niet mee.
En die foto's plaatsen is inderdaad even pielen.
Professioneel raddraaier

martintb

Dank voor het plaatsen van de foto's en ja,  ik dacht dat ik alles had gedaan zoals in de link staat beschreven: ge upload, verkleind en de link tussen IMG gezet. Zal er nog eens op studeren.  Vandaag R Velgen gehaald en gelijk de eerste kennismaking met een clublid,  was gezellig Raf! Nu maar eens bedenken of ik de velgen gewoon zilver die of misschien toch antracietkleurig. Wordt vervolgd  ;D

de Boeing

En wat klinkt zo'n 10V toch heerlijk!!

Gaat straks mooie auto worden!

Weet niet of je deze link al kende maar onderaan de pagina staan de officiële kleurcodes van de Volvo velgen:

https://www.volvoclub.org.uk/paint_colour_codes.shtml

het is dus 935 of 936 al staat antraciet ook altijd goed en daar is een motip alternatief voor:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,47718.0.html

martintb

Super, dank je! Was ik al naar op zoek. Maar deze kende ik nog niet. Heb besloten dat t toch gewoon zilver wordt. Vandaag de achterbank geswitcht. Belangrijkste struikelblok was dat ik zocht naar de borgpin, maar die zat er in de zwarte niet meer in. Toen dat er eenmaal uit was ben ik nog een hele tijd bezig geweest om die leuning eruit te krijgen. Belangrijk is om, zoals elders al te lezen was 😊 de leuning naar buiten te duwen en dan omhoog. Vergeet je het naar buiten duwen ben je lang bezig😕
Verder de US knippers omgezet, gele lampen gemonteerd (vind ik leuk☺️), speakers omgezet ( in de groene zaten er maar twee, in de zwarte alles) en beide auto's schoongemaakt. Binnenkort de velgen laten moffelen, R bumper en achterspoiler spuiten, dakrails omzetten etc. Lekker prutsen!