Ledjes plaatsen in hemel boven achterbank

Gestart door lepeltje, 29-08-2016 10:54:32

Vorige topic - Volgende topic

lepeltje

Ik ben bezig geweest met het vervangen van een aantal gloeilampjes voor ledjes in mijn S70. De binnenverlichting lukt aardig, hemel voorin en instapverlichting maar boven de achterbank zijn de ledjes niet aan te krijgen. Heb al wat opgezocht op internet, een topic gevonden waarin alleen werd gezegd dat het niet gaat werken, maar geen verdere uitleg waarom niet. Iemand die weet waarom dat niet werkend te krijgen is?
¨s morgens voor de koffie niet zeuren¨

Miyel

Als een gloeilampje het wel doet, moet een LED het zeker kunnen doen. Is de nominale voltage voor de LED hetzelfde als dat van de auto?
Het kan zijn dat je de + en - om moet draaien? Een LED is een diode en de stroom kan dus maar één kant op. Verkeerd om monteren en hij doet het inderdaad niet.
Ook kan het dat de LED niet genoeg Wattage/vermogen trekt en daardoor er geen spanning naar wordt gestuurd.. In dat geval zou je een weerstand er parallel aan kunnen leggen (of het oude gloeilampje) om de spanningsbron "aan" te zetten. Lijkt me alleen sterk dat dit in onze auto's zo werkt, lijkt mij dat ze nog met mechanische contacten werken..?

850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

lepeltje

Heb de ledjes die boven de achterbank moeten ook in mijn andere auto geprobeerd en ze werken gewoon. Zijn geen steeklampjes maar bajonet dus kan maar op 1 manier. Mijn maatje had hetzelfde met zijn 850, ook niet werkend te krijgen.
Toch nog maar eens verder in verdiepen. Bedankt in ieder geval voor het antwoord!

diederickvolvo

De aansluitingen bij de achterdeuren zitten omgedraaid, en een lef heeft een plus en min.
Je moet het lampje open maken, en de plus en min omdraaien. Klusje van half uur priegelen

lepeltje

Kijk daar hebben we wat aan! Straks maar even priegelen.

hertogjan6

Precies wat diederick zegt! Ik héb er ook 5 voor gesloopt maar het werkt perfect  8)

Tipje: je kan het beste een weblog aan maken van je eigen s70 met daarin de kleine updates en vele vragen  :D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

innocenti

Beter koop je een LED paneeltjes met een BA9s aansluiting. LED paneeltjes zitten met een draadje en connector aan het BA9s deel en kan je heel simpel ompluggen. Voordeel is ook nog dat je veel mooier licht krijgt achterin. Heb ik ook, is echt mooi.

Ik zal ff een link zoeken.

innocenti

Zomaar ff een voorbeeld

http://et.store-ch.com/product/793c54a94/

LED plaats je rechtstreeks op t glaasje.

lepeltje

Ziet er goed uit innocenti, ik ga er eens mee aan de slag na mijn tripje offshore.

hertogjan6

Zo heb ik het nu inmiddels alles er weer uit  :eusa_shifty: meerdere updates 😎
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart