Mercedes against Volvo?

Gestart door thomazz, 15-04-2005 11:34:33

Vorige topic - Volgende topic

thomazz

Hallo volvofanaten,
Ik zit erover te denken een 850 break aan te schaffen. Zou gasgestookt moeten zijn. G3 bij voorkeur. Ben daar op het forum al iets wijzer over geworden..storingen en dure reparaties..Hoe houden de kleppen zich bij gas? Ik rijd nu een 90er mercedes 250td -non turbo-dus traag maar gestaag- ..Nu dik 4 ton ,zonder enge reparaties. Onderhoud betaalbaar-(Niet bij dealer natuurlijk) Kameraad heeft  een ex taxi met let op --dik 8 ton op de teller, zonder ook maar een keer een koppakking te hebben vervangen ! Maar de wegenbelasting....Vandaar de G3 overweging .Ik zie echter genoemde kilometerstanden, ondanks de bekende lange volvo levensduur niet genoemd worden. Althans niet zonder revisie.Overgens -Mercedes moet je ook onderhouden en    stuk gaat er heus wel is wat... Ik heb Volvos 240 gereden-benzine en later diesel..(over traag gesproken)..Kortom- wie overtuigt mij van de kwaliteit van de 850 break-natuurlijk veel mooier en moderner dan mijn benz-of heeft wellicht een vergelijkbare merkoverstap gemaakt ?
Mijn prijsklasse tot 5000eurie,--rij zo`n 25.000 per jaar. Maak me gek..Groetens Thomas

Hen3

Citaat van: thomazz op 15-04-2005 11:34:33
Hallo volvofanaten,
Ik zit erover te denken een 850 break aan te schaffen.

Een Peugeot ???

Als je een merkoverstap wilt maken moet je jezelf natuurlijk wel eerst een beetje de terminologie eigen maken. Je bedoelt natuurlijk een 850 Estate....

Als je overtuigd wilt worden van de kwaliteit van deze auto ben je natuurlijk op het goeie adres aangekomen. Lees het forum zou ik zeggen.... de meeste verhalen zijn positief. De verhalen die dat niet zijn worden met de mantel der liefde bedekt...  :-*

ff to the point.. ik heb nu een V70 diesel maar had hiervoor een 850 Estate op gas. Geen G3 helaas, maar dan kan vanaf ik dacht 1995 onder bepaalde voorwaarden wel. Ik heb verder nooit problemen met deze auto gehad. De overstap naar diesel is voornamelijk ingegeven door de beperkte actieradius op gas...
De kleppen zijn hydraulisch en daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. En nog iets.... zoek een automaat. Heerlijk!  ;D

BartT5R

Thomas,
de twee zijn moeilijk te vergelijken, echter, sinds wanneer heeft een MB 250td geen turbo?
Maar voor 5000 euro koop je met wat geluk een mooie T5 met gas, dan ben je het mannetje, luxe en prestaties in één.
Wat kan je nog beter wensen?
Buiten nadien een chippie natuurlijk. ;D
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Caesar2

Citaat van: BartT5R op 15-04-2005 11:57:38
Thomas,
de twee zijn moeilijk te vergelijken, echter, sinds wanneer heeft een MB 250td geen turbo?

Euhm sedert jaar en dag eigenlijk...  ???  Een 90er 250td is een combi, met turboloze vijfcilinder diesel.  Een 90er 250td Turbo is met turbo.

)()()sT

BartT5R

Ok ik snap 'em. Ben nooit weg geweest van die Duitse sterren.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

italia

Hebben we dit item niet eerder gehad?

Volvo comfort

Hey welkom..

Ik zou het wel weten wat ik zou kiezen....:P

Net zoals iedereen hier trouwens...

Ik heb geen eigen mening ;D  

OEHHH ik hou het niet langer.... GA VOOR DE ROFFEL!!! ;D

Heb je al een proefritje gemaakt.. dan is overtuigen niet verder nodig...

Viper850

Maak je niet druk over de kwaliteiten een 850 op G3. Gewoon doen. Is een goede vervanger voor de benz.
Trouwens, bij het taxibedrijf waar ik werk (naast m'n studie) rijden er genoeg e-klasses met dik 5 ton op de teller. De 200-diesels uit de 200serie en eerste e-klasses zijn echt ijzersterk, daar kan echt geen andere diesel tegenop. Zijn bij ons al meerdere over het miljoen gegaan. De topper is nu een 200 diesel uit '94 met ca. 960.000km. En die loopt nog als een zonnetje!
Hebben ook een S80 2.5D. Heerlijke wagen, maar motor is er al eens uit geweest (km-stand nog geen 300.000km). Die haalt het qua kwaliteit helaas niet bij de benzen.

BenC70ES

Citaat van: Viper850 op 17-04-2005 20:29:31
Hebben ook een S80 2.5D. Heerlijke wagen, maar motor is er al eens uit geweest (km-stand nog geen 300.000km). Die haalt het qua kwaliteit helaas niet bij de benzen.

Is dan ook geen Volvo-motor...  ;)

Kijk maar eens in topic, 'wat is je kilometerstand?'

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Viper850

Aha, dan ligt het daaraan! :)