Hoogfrequent geluid onder motorkap

Gestart door Lucas88, 01-09-2016 19:03:56

Vorige topic - Volgende topic

Lucas88

Hallo,

Ik heb sinds vorige week een S70 gekocht met een B5244S2. Ik ben zelf erg gevoelig (lees: snel geïrriteerd  :eusa_whistle:) voor bijgeluiden. Nu viel me al op dat de spanrol voor de multiriem rammelt. Niks mis mee, is zo gefixt. Maar ik heb ook last van een ander bijgeluid waar ik niet de bron van herken. Bij een koude start hoor je niks, maar na enkele minuten begint het steeds duidelijker te klinken. Het is een hoogfrequente pieptoon (vergelijkbaar met wat uit een telefoonlader kan komen, maar dan een stuk luider). Hoorbaar ter hoogte van de distributie, boven de stuurpomp maar je hoort hem ook erg goed als je je  tussen de motor en het schutboord steekt.

Is er iemand die dit herkend en mij op weg kan helpen? Ik heb zelf al op overdruk in de carterventilatie gechecked en die is er niet. Geluid wordt ook niet anders als ik de vulstok er uit haal. Geluid veranderd niet bij een ander toerental, is uiteindelijk alleen niet meer te horen uiteraard door motorgeluid.

Ter aanvulling:
Het zit niet in de ventilatie, fan aan/uit of op recirculatie maakt geen verschil.

volvobug

Heb je airco/ecc en staat die aan? Met te weinig koelmiddel kan die gaan fluiten (meen in het drukventiel).
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Lucas88

Citaat van: volvobug op 01-09-2016 21:40:14
Heb je airco/ecc en staat die aan? Met te weinig koelmiddel kan die gaan fluiten (meen in het drukventiel).

Airco doet het (helaas :-)) niet... staat ook gewoon uitgeschakeld. Ik zal eens kijken of ik er een opname van kan maken morgen