Antenne plaatsen op estate

Gestart door Kapitein Haak, 08-09-2016 19:45:14

Vorige topic - Volgende topic

Kapitein Haak

Na lang overpeinzen toch besloten dat ik een antenne ga plaatsen op het dak van m`n Volvo.
De belabberde FM ontvangst van de raam antenne was al van in het begin een bron van ergernis en nu de raam antenne van de DAB+ ook kapot is gegaan moet er maar eens iets bevredigends voor in de plaats komen.

Het is een antenne van Calearo geworden, die staan best goed aangeschreven.

Nu was mijn vraag of er hier mensen zijn die nog tips hebben mbt tot het monteren van antennes op het dak van een auto? Ik zou toch wel graag lekkages voorkomen...
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

UserID6342

Achterop monteren, goed meten, gat boren, rubberen afdichting er tussen (en eventueel wat Sikabond) en antenne monteren....

NinaPaul

Schilderstape gebruiken om het geheel netjes uit te lijnen (let op dakverstevegingen), zeker niet te hard op het dak duwen, behandelen met anti corrosie (bv zinkspray, deze is zeer snel droog), vastzetten met rubbers volgens handleiding (te vast geeft meer kans op lekkage) eventueel een zeer kleine hoeveelheid kit (bv TEC-7) gebruiken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

UserID25761

Interessant!  ben benieuwd naar je ervaringen, want tja die raam antenne is idd best waardeloos.

LenT-5R

"De belabberde FM ontvangst van de raam antenne" komt mij helemaal niet bekend voor. Ik ben er juist heel tevreden mee. Ligt uiteraard ook wel aan (de kwaliteit van) het apparaat waar je hem op aansluit. Voordat je de boor in je dak zet zou ik toch eens wat doormeten etc.....

UserID25761

Citaat van: LenT-5R op 08-09-2016 20:33:07

"De belabberde FM ontvangst van de raam antenne" komt mij helemaal niet bekend voor. Ik ben er juist heel tevreden mee. Ligt uiteraard ook wel aan (de kwaliteit van) het apparaat waar je hem op aansluit. Voordat je de boor in je dak zet zou ik toch eens wat doormeten etc.....

Ik heb er een HU 1205 inzitten, alles is doorgemeten en versterker werkt  :eusa_think:

Maar echt, zeker in de buurt tussen den Bosch en weert enkel maar storing op alle stations  :eusa_wall:
Hier in amsterdam totaal geen problemen overigens.

Edit: binnenkort tijd voor DAB+  ;)

LenT-5R

Heb er een Zenec double DIN alles-in-een geval in zitten, en zoals gezegd geen storing. Ook niet in de buurt van Den Bosch of zuidelijker. Heb ook een tijdje in Weert gezeten voor een klus en had ook daar prima ontvangst...... ???

Kapitein Haak

Ik heb er al verschillende radio`s in gehad en allemaal hadden ze dezelfde slecht FM ontvangst, ook toen er de originele Volvo radio in zat.

Dat gat gaat echt wel geboord worden ;D

V70geRwin

Ga je voor die mooie calearo haaievin met gelijk FM en DAB+?
https://www.mbcaraudio.nl/universele-radio-accessoires/15101-calearo-shark2-antenne-dabdabamfm.html

Daar heb ik ook al naar gekeken.
Die DAB raamantenne's schijnen ook niet heel bijzonder te zijn.

Heb nu ook al een haaievin dus dan gewoon vervangen...

Kapitein Haak

Nee, deze:
https://www.mbcaraudio.nl/universele-radio-accessoires/15095-calearo-16v-dabdabamfm-antenne.html

Wel gedacht aan haaievin maar vindt dat eigenlijk alleen mooi in de carrosseriekleur.

V70geRwin

Citaat van: Kapitein Haak op 09-09-2016 16:44:27
Nee, deze:
https://www.mbcaraudio.nl/universele-radio-accessoires/15095-calearo-16v-dabdabamfm-antenne.html

Wel gedacht aan haaievin maar vindt dat eigenlijk alleen mooi in de carrosseriekleur.

Mijn huidige is ook in kleur inderdaad. Spuiten?
Alleen nog even uitzoeken of de juiste dab stekker eraan zit voor de radio.

Kapitein Haak

Ik heb de goede stekker.

Een vin vind ik eigenlijk ook iets te modern voor op m`n ouwe hok.... ;)

Kapitein Haak

Hij staat er op ;D
Nog niet aan gesloten, dat komt morgen.
Een kwartier in alle mogelijke hoeken en standen met de tuinslang er op gespoten maar geen lekkages waargenomen.
Morgen meer. :eusa_whistle:

V70geRwin

Citaat van: Kapitein Haak op 10-09-2016 16:59:14
Hij staat er op ;D
Nog niet aan gesloten, dat komt morgen.
Een kwartier in alle mogelijke hoeken en standen met de tuinslang er op gespoten maar geen lekkages waargenomen.
Morgen meer. :eusa_whistle:

Mooi, ben benieuwd naar foto's er van hoe het staat.

Kapitein Haak