SC901 en Parrot

Gestart door BBS, 15-09-2016 13:17:45

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Goeiedag eem allemaal.

Ik ben bezig met knutselen om tussen een SC901 een Praatpapagaai tussen te moffelen.
Het ding werkt, start ook op en synchroniseert de eifoon met de praatpapagaai.

Alleen hoor ik helemaal niks over de speakers. Geen toon, spraak helemaal niks. Zelfs de radio wordt niet onderbroken als ik een telefoon gesprek ga starten.
Nu heb ik de kabeltjes met "Mute1" t/m mute3 gevolgd maar die gaan niet verder in de iso verlopen.

Wie weet hoe nu verder te gaan?
Volvoloos....

Sbv

volgens mij heb ik in de S70 een verloop kabel(Kram nummer....) gekocht die je er zo tussen kan klikken en dan klaar

elianmars

Heb je wel de goede verloopstekker er tussen, BJ?

BBS

Ik heb er een verloop van ISO (Parrot) naar Volvo SC er tussen zitten.
De radio doet wat ie doen moet, Parrot start ook op en verbind met de eifoon alleen het geluid komt er dus niet door. Maar ik begrijp dat er meerdere soorten verloop zijn?
Volvoloos....

Sbv

Citaat van: BBS op 15-09-2016 14:13:51
Ik heb er een verloop van ISO (Parrot) naar Volvo SC er tussen zitten.
De radio doet wat ie doen moet, Parrot start ook op en verbind met de eifoon alleen het geluid komt er dus niet door. Maar ik begrijp dat er meerdere soorten verloop zijn?
Let wel op dat je er een versterker tussen hebt zitten voor het geluid. Sluit eea wel op de juiste plek aan. Verloop stekkers passen op 2 plekken

V70geRwin

Hij heeft bij mij gewerkt met de sc900 en versterker, de tip van Sander is erg nuttig.
Even verder achter de radio graaien naar de stekkers die met een loop naar de versterker gaan en weer terugkomen om in de "originele" stekker naar de speakers te gaan.

Mooi dat je het bijna werkend hebt!

BBS

Citaat van: V70geRwin op 15-09-2016 14:59:44
Hij heeft bij mij gewerkt met de sc900 en versterker, de tip van Sander is erg nuttig.
Even verder achter de radio graaien naar de stekkers die met een loop naar de versterker gaan en weer terugkomen om in de "originele" stekker naar de speakers te gaan.

Mooi dat je het bijna werkend hebt!
Ik kan achter de radio 1 dikke stekker vinden die kwa formaat het zelfde is als diegene die in de radio zelf moet.
Moet daar dus nog 1 achter liggen die kleiner van formaat is?
Volvoloos....

Sbv

Vanaf de radio kan je de boom volgen en dan kom je vanzelf de aftak naar de versterker tegen. Dat zijn zelfde stekkers. Bij mij zaten die kabels/stekkers lekker dik in zacht schuim

BBS

Klopt Sander, die dikke was ik al tegen gekomen alleen die kleinere dus niet.
Ik meende dat de stekker met de enkele draad in de radio zelf afgetakt moest worden maar dat is dus niet zo?

De versterker heeft dus blijkbaar 2 stekkers in de kabelboom zitten van de radio?
Volvoloos....

V70geRwin

Citaat van: BBS op 15-09-2016 15:23:24
Klopt Sander, die dikke was ik al tegen gekomen alleen die kleinere dus niet.
Ik meende dat de stekker met de enkele draad in de radio zelf afgetakt moest worden maar dat is dus niet zo?

De versterker heeft dus blijkbaar 2 stekkers in de kabelboom zitten van de radio?

Die dunne stekker is er niet, de versterkerkabel gaat alleen tussen de kabel naar de speakers.
Gewoon de kabel verder volgen en dan kom je bij de Y splitsing en de andere contra stekker.

Marc O.

Ik had in mijn R ook een Parrot ingebouwd en aangesloten op de SC901. Was een fluitje van een cent, maar je moet idd wel de juiste kabels hebben.
...The Nile isn't just a river in Africa...

t_w

Mute kun je aansluiten op stekker  'A' positie 12 van de radio. (grootste van de 3 rechthoekige stekkers, inpluggen op positie 12)

BBS

Citaat van: t_w op 15-09-2016 20:36:54
Mute kun je aansluiten op stekker  'A' positie 12 van de radio. (grootste van de 3 rechthoekige stekkers, inpluggen op positie 12)
Die snap ik niet....
Moet je dan een draadje trekken van de iso stekker naar de stekker in de radio zelf?
Want een iso verloop heb ik nog wel los liggen....

Maar na nog even te grabbelen gegaan in het radio "vak" heb ik nog een stekker gevonden. Deze zat niet op de ge-ijkte plaats in de kabelboom, maar lag "naast" de radio.
Die heb ik aan de Praatpapagaai geknoopt en tot ieders verbazing werkt het dus 8)

Nu nog netjes wegbouwen in de komende weken en uitvogelen dat niet elk geluid over de praatpapagaai komt.
Kabels heb ik nu nog zo voor nood overal langs gelegd. Morgen misschien weer verder....

Elke dag een klein stapje tegelijk, begin net sinds anderhalve week wat op te knappen

Thnx iedereen voor het meedenken ;)
Volvoloos....

V70geRwin

Top. Veel plezier er mee.

BBS

Te vroeg gejuicht  ::)

Het geluid komt alleen uit de center speaker en dus niet via de versterker.
Als ik de dikke stekkers omwissel heb ik wel weer gewoon geluid, maar doet de Praatpapagaai niks meer.....
Volvoloos....