Te zwaar om te koppelen.

Gestart door Willie27, 17-09-2016 14:25:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willie27

Als ik het koppelingspedaal intrap gaat dat erg zwaar.
Hoe stel ik die af zodat dit veel lichter gaat?
B5234T - SchuttenTuning - IPD - BSR - Snabb - Intrax - Nivomats - 19T - Ferrita 3"dp - Stop Tech - Mevius - Titans / VIP 17"

NinaPaul

Citaat van: Willie27 op 17-09-2016 14:25:25
Als ik het koppelingspedaal intrap gaat dat erg zwaar.
Hoe stel ik die af zodat dit veel lichter gaat?

Andere auto kopen? De druk van het diafragma kan je niet afstellen.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

henry classic v70

Citaat van: Willie27 op 17-09-2016 14:25:25
Als ik het koppelingspedaal intrap gaat dat erg zwaar.
Hoe stel ik die af zodat dit veel lichter gaat?

Koppeling aan vervanging toe kan ook, hoelang zit de huidige koppeling er al in?
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

leons850

Bovenste bedienings cilinder vervangen wil ook wel eens helpen. Maakte bij mijn auto een wereld van verschil.
Is dus de cilinder die bij je koppeling pedaal zit.
Mogelijk de onderste meteen ook doen als jij die nog hebt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Ries van de Zilverschuit

Is die bovenste cilinder vervangen geen rotklus? Ik heb begrepen dat hij alleen via het motorcompartiment eruit kan en dat er dan van alles aan de kant moet.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

leons850

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 17-09-2016 21:59:32
Is die bovenste cilinder vervangen geen rotklus? Ik heb begrepen dat hij alleen via het motorcompartiment eruit kan en dat er dan van alles aan de kant moet.

Zeker een rot klus, ik heb het gedaan bij de motorwissel.
Maar heeft zeker geholpen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Willie27

Citaat van: henry classic v70 op 17-09-2016 16:54:28
Citaat van: Willie27 op 17-09-2016 14:25:25
Als ik het koppelingspedaal intrap gaat dat erg zwaar.
Hoe stel ik die af zodat dit veel lichter gaat?

Koppeling aan vervanging toe kan ook, hoelang zit de huidige koppeling er al in?
Ik weet niet hoe lang die er al in zit.
In ieder geval vanaf de aankoop en dat is 60.000km geleden.
B5234T - SchuttenTuning - IPD - BSR - Snabb - Intrax - Nivomats - 19T - Ferrita 3"dp - Stop Tech - Mevius - Titans / VIP 17"

Willie27

Citaat van: leons850 op 17-09-2016 23:23:45
Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 17-09-2016 21:59:32
Is die bovenste cilinder vervangen geen rotklus? Ik heb begrepen dat hij alleen via het motorcompartiment eruit kan en dat er dan van alles aan de kant moet.

Zeker een rot klus, ik heb het gedaan bij de motorwissel.
Maar heeft zeker geholpen.
Ik denk niet dat ik de hele motor eruit laat halen voor een zwaar werkende koppeling.
B5234T - SchuttenTuning - IPD - BSR - Snabb - Intrax - Nivomats - 19T - Ferrita 3"dp - Stop Tech - Mevius - Titans / VIP 17"

triton

Is dit er langzaam in geslopen of van de 1 op andere dag?
Professioneel raddraaier

Lunadust

Het iseen rotklus, maar wel een dankbare.

Motor of bak hoeft er niet uit, wel alle vier je rembekrachtigermoeren aan de binnenkan lossen, niet helemaal eraf draaien.
Dan beetje wrikken en duwen en dan haal je em er wel tussenuit.

Neem er goed de tijd voor, en vraag er iemand bij om te helpen.
(Ook voor het ontluchten)
Techneut, geen dichter.

SB T-5R

Iemand zonder kolenschoppen die helpt is zeker een aanrader  ;D ;D

V70R^2

Vervang die vloeistof eens.. Doet niemand, vaak gaat die erna een stuk soepeler.

Lunadust

Citaat van: V70R^2 op 18-09-2016 11:32:58
Vervang die vloeistof eens.. Doet niemand, vaak gaat die erna een stuk soepeler.


En na een jaar of 20 gegarandeerd lekken.
Techneut, geen dichter.

leons850

Citaat van: Willie27 op 18-09-2016 06:38:01
Citaat van: leons850 op 17-09-2016 23:23:45
Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 17-09-2016 21:59:32
Is die bovenste cilinder vervangen geen rotklus? Ik heb begrepen dat hij alleen via het motorcompartiment eruit kan en dat er dan van alles aan de kant moet.

Zeker een rot klus, ik heb het gedaan bij de motorwissel.
Maar heeft zeker geholpen.
Ik denk niet dat ik de hele motor eruit laat halen voor een zwaar werkende koppeling.

Dat zei ik ook niet.
Ik zei alleen wanneer ik het gedaan had. ;)
Maar zoals lunadust al zegt, het wil wel is alleen wat lastiger.
Oa de leiding er op krijgen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

jkV70

Citaat van: Willie27 op 17-09-2016 14:25:25
Als ik het koppelingspedaal intrap gaat dat erg zwaar.
Hoe stel ik die af zodat dit veel lichter gaat?

Mijn auto had dit ook, had meer dan een half jaar buiten stilgestaan.
Na een paar maanden dagelijks gebruik ging het soepeler.
Ik vermoed dat er wat roest en vuil op de splines van de as zat waarover de koppelingsplaat schuift.
Land Rover Discovery 300 Tdi (1997) 340.000 km, Skoda Octavia Combi 1.6 Tdi 110pk DSG7 (2017)

Vroeger: 245 GLE AT (1978) , 245 GLi AT lpg (1984), 244 2.3 AT (1987), 945 TD AT (1990)
en ook: Mini 850 & 1000, VW Golf 1.3 Mk.I, VW Passat 1.6D Estate Mk.II, Land Rover Discovery 200 Tdi, Range Rover Classic TD->300 Tdi, Citroën Xsara Coupe HDi 90pk, Citroën C3 HDi 60pk, Citroën AX 1.1i, Citroën C5 HDi 110pk Break ph.1, BMW 520i E34, Peugeot 205 Cabrio 1.1i, Citroën Xantia 1.9TD Break, Citroën Xantia HDi 90pk Break, Land Rover Discovery 300 Tdi Commercial