HOW TO: Kachelmotor trouble shooting ecc ( geen deltamill!)

Gestart door cas, 08-12-2010 13:32:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

okkehel

Bij mijn v70 tdi uit '98 ging de blower telkens zachter draaien nu draait hij alleen op de laagste stand.
motor overleden?

trimix

ik heb hier een werkende weerstand uit een sloper gehaald (getest werkend ) en heb die bij mij er nu zo los opgeklikt (erbij gehangen)
mijn eigen weestand   zit nog in het kachel huis en heb de andere er nu zo aangeklikt

nu werkt de kachelmotor niet meer   lampjes knipperen op de  ecc bediening 

wat kan de oorzaak hier van zijn ?

heb meerdere weerstanden geprobeerd  steeds die knipperende lampjes en geen kachelmotor die rond draait

moet ik eerst storings codes wissen ofzo ??  obd 1 

trimix

probleem opgelost  kachelweerstand van een v70 werkt niet in een 850 ...... ziet er het zelfde uit   stekkers het zelfde  ...  werkt niet    moet dus van een 850 zijn

Vincent Derksen

Volvo Vrienden,

Ik wil dit forum niet vervuilen met weer een nieuw topic, zodoende maar een reactie op een vergelijkbaar topic:

Ik heb ook een hoop gehannes met de airco en de kachel. Ik heb nu een nieuwe kachelmotor gekocht (aftermarket maar wel echt nieuw), dat performt hoopgevend, hij blaast als een tierelier, klinkt goed en als je de kachel stopt, dan zoemt die nog secondenlang uit. Hij draait dus soepel, wat die oude niet deden.

Maar het hele systeem blijft complex en raar werken. Nu heb het dashboard half open liggen en constateer het volgende:
Er zit links (bestuurder) een motortje om de lucht naar de juiste opening te sturen, en er zit er rechts (bijrijder) ook één. Klopt dit of zijn er meer motortjes? De linker draait echt goed, bij het verdraaien van de knop. De rechter draait eigenlijk maar marginaal. Ik heb het vermoeden dat die motor niet helemaal goed meer is, of wellicht de bijbehorende sensor. Maar wat zit dat ding gruwelijk goed en ver ingebouwd. Dat motiveert mij nu niet echt om hem te vervangen.
Tweede is de sensor naast de airco unit (dat kleine ventilatortje, ik denk sensor binnentemp). die doet het niet altijd, ook niet na schoonmaken. Ook dat koperdraad contactje ziet er slecht uit. Die wil ik eigenlijk vervangen voor een nieuwe/goede indien niet te duur.

Nu de vragen:
- Welk artikelnummer heb ik nodig voor het motortje (voor de kleppen in het systeem)?
- Welke artikelnummer heb ik nodig voor de sensor?
- Is er iemand die mij wellicht aan één of beide kan helpen (uiteraard tegen adequate vergoeding)
- Is er iemand die weet hoe ik die motor goed kan vervangen en mij daar eventueel mee kan helpen.

Tot slot, die vraag ga ik toch krijgen: Het betreft een Volvo V70 Classic uit 1997.

dank alvast, ik waardeer alle hulp die ik kan krijgen.

Groet,

Vincent.

Thunderstruck

Kachel motor bleef blazen, dus zekering eruit en gisteren weerstand vervangen en andere soepel draaiende motor erin. Maar nu doet hij niets meer. Suggesties? Mogelijk kapot weerstand vervangen, en is deze door te meten?

Vulk

Ik heb ook terug prijs! De kachelmotor van mijn 850 draait traag en piept bij de hoogste stand!
Als ik het goed begrijp is het motortje apart te vervangen los van de koelvin. Ben ik dan zeker dat het piepen weg is of kan de vin zelf ook voor piepen zorgen?

Motortje is Bosch nummer: 0130111134.

Hier te vinden voor 90 euro: http://www.automaterialenwebshop.nl/bosch-elektromotor-0130111134-21-bosch.html
Is het nog goedkoper uit te halen?

Vulk

Citaat van: Vulk op 05-03-2017 08:37:25
Ik heb ook terug prijs! De kachelmotor van mijn 850 draait traag en piept bij de hoogste stand!
Als ik het goed begrijp is het motortje apart te vervangen los van de koelvin. Ben ik dan zeker dat het piepen weg is of kan de vin zelf ook voor piepen zorgen?

Motortje is Bosch nummer: 0130111134.

Hier te vinden voor 90 euro: http://www.automaterialenwebshop.nl/bosch-elektromotor-0130111134-21-bosch.html
Is het nog goedkoper uit te halen?

Besteld via eBay: http://www.benl.ebay.be/itm/BOSCH-Elektromotor-0-130-111-134-/112088383590?hash=item1a18fd0066:g:cWsAAOSw-kdXz67K

MartenS

Om maar even voort te borduren op dit topic:

Bij mijn 850 zijn de verbindingstukjes tussen de klep-motoren en de luchtkleppen van de voetenverwarming kapot. Beidde motortjes doen het allebei zelf nog wel.
-Van de passagiers kant (waar het motortje rechtstreeks op het asje van de klep zit) is het asje gespleten. Ik ga proberen deze te lijmen, maar vraag me af of dit werkt. Mocht iemand een beter idee hebben hoor ik het graag. Zit de uitgaande as van het luchtklepje aan het luchtjeklepje zelf vast of kan ik deze vervangen?

-Aan de bestuurderskant ontbreken de tandwieltjes tussen de asjes van motor en klep geheel.
Weet iemand of ik ergens aan de losse tandwieltjes kan komen?
Tips voor installatie zijn overigens ook welkom. Niet echt een handig plekje om bij te komen...


Dank voor de hulp!
Maarten

Vulk

Mijn kachelmotor heeft er soms geen zin meer in. De weerstand is momenteel de hoofdverdachte.

Welk artikelnummer dien ik te bestellen voor een T-5R uit 1994? Ik vind twee verschillende artikelnummers:

9134932
9144354

haasje

#54
Citaat van: Vulk op 23-11-2019 20:03:34
Mijn kachelmotor heeft er soms geen zin meer in. De weerstand is momenteel de hoofdverdachte.

Welk artikelnummer dien ik te bestellen voor een T-5R uit 1994? Ik vind twee verschillende artikelnummers:

9134932
9144354
https://www.estateservices.nl/elektra/kachelmotors/kachelweerstanden/kachelweerstand-850-ecc-volvo.html

https://www.estateservices.nl/elektra/kachelweerstand-850-ecc-9144354-volvo.html

zo te zien chassisnummer afhankelijk

edit

en in vida 
Kracht unit 1.00  9144354  (6811581), 4DRS CH -131295, 5DRS CH -37363   
Kracht unit 1.00  9144354   4DRS CH 131296-223918, 5DRS CH 37364-124634   
Kracht unit 1.00  9134932 4DRS CH 223919-, 5DRS CH 124635-


Vulk

Duidelijk bedankt! Uiteraard heb ik weer de duurste nodig. ;D