AQS-sensor

Gestart door widebody, 18-09-2016 08:48:59

Vorige topic - Volgende topic

widebody

Omdat het een N betreft niet in het technisch board geplaatst.

Ik kom verhalen tegen dat er een sensorvervanging te koop is welke ook door het VAG-concern gebruikt word. Zelfde fabriek, ander nummer. Werkt volgens de berichten tot de facelift in 2005.

http://www.vpcuk.org/forums/showthread.php?61585-Cheap-Air-Quality-Sensor-replacement

http://forums.t5d5.org/topic/26047-ecc-aqs-sensor-cheaper-alternative/

elianmars

Oud nieuws ;D

Ik heb helaas een te nieuw model. Heb het geprobeerd, resulaat is een foutmelding  :eusa_shifty:

StefanCJ

Mars heeft zijn sensor aan mij gegeven. Die ligt nog steeds in het doosje in de garage  :angel:. EQS storing is nog steeds aanwezig in de V70 maar ik vind het wel best eigenlijk.

Emiel

Ik wist het nog niet 8)

Straks maar eens bestellen...bedankt voor de tip!

Chris

Citaat van: StefanCJ op 18-09-2016 11:23:04
Mars heeft zijn sensor aan mij gegeven. Die ligt nog steeds in het doosje in de garage  :angel:. EQS storing is nog steeds aanwezig in de V70 maar ik vind het wel best eigenlijk.

Opzich merk je het niet, in het begin.

Ik kreeg in de S60 allemaal rare foutmeldingen en rare kwaaltjes als koude lucht uit roosters bestuurderskant en warm uit passagierskant. Ik heb niet terug kunnen vinden dat het aan de AQS kan liggen, maar na vervangen was het wel over.

Ik reed dan ook al vrij lang met een kapotte sensor, het boeide me namelijk weinig eigenlijk ;D.

StefanCJ

In dat geval zal ik die andere sensor er eens in doen.

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 18-09-2016 22:44:38
In dat geval zal ik die andere sensor er eens in doen.

Ik ben benieuwd of bij jou de foutcode verdwijnt, Steef. Bij mij werkte de sensor dus niet.

Taranis

Citaat van: Chris op 18-09-2016 19:12:56
Ik kreeg in de S60 allemaal rare foutmeldingen en rare kwaaltjes als koude lucht uit roosters bestuurderskant en warm uit passagierskant. Ik heb niet terug kunnen vinden dat het aan de AQS kan liggen, maar na vervangen was het wel over.

Dat is ook wel het storingsbeeld wat Vida beschrijft, evenals een draaiende radiateurfan terwijl daar eigenlijk geen noodzaak toe bestaat.

Chris

Helaas toen nog geen Vida ;D... ik kan me overigens niet goed herinneren of ik ook last had van die radiateurfan.

Wat overigens wel interessant is, is waarom die symptomen pas na zo'n lange tijd optreden en niet direct. Andere sensoren die langzaam in de war raken?

elianmars

Vooralsnog geen rare kwaaltjes met de ECC, wel allerlei foutmeldingen.  Nooit bij stil gestaan dat dat waarschijnlijk veroorzaakt wordt door de ralle sensor.

leons850

Draaiende radiateurfan heeft mijn N ook regelmatig, maar ik heb geen foutmelding in de AQS. Heeft toch ook met de buitentemp, motortemp en airco te maken?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein