Vreemd lopen 2.5 10V

Gestart door arjen850, 19-09-2016 20:57:44

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: KIM op 19-09-2016 22:04:26
Dan kun je de stationairregeling dus afstrepen van je diagnose.

dat was ook mijn mening idd.

KIM

Heb je de benzinedruk al gechecked?

arjen850

Citaat van: KIM op 19-09-2016 22:06:42
Heb je de benzinedruk al gechecked?

heb ik niet, ook geen goed gereedschap voor,

KIM

Die zou ik meten. Beetje de basics op orde hebben:
Vonkjes
Benzine
Druk is wel essentieel voor het benzine component. Wellicht is de brandstofpomp aan het overlijden. Drukmeter kost de hele wereld niet.

volvobug

Geen scheurtje in een slang van de stationairregelaar dat door opgebouwd vacuum even opentrekt?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjen850

Citaat van: volvobug op 19-09-2016 22:29:26
Geen scheurtje in een slang van de stationairregelaar dat door opgebouwd vacuum even opentrekt?

nope, heb stappenmotor met alle slangen van eigen V70 afgepakt en hierop gemonteerd, geen verschil.

arjen850

Goed, voor nu is de garage dicht ;D Morgen brandstof druk meten, TPS doormeten, relais 103 nog proberen en eventueel de krukas sensor nog.

Wanneer nog ideeen, hoor het graag. Opzich wel leuk weer eens een raadsel op het forum te hebben, nog niet alles is dus uitgekauwd :D

arjen850

Citaat van: haasje op 19-09-2016 21:47:56
die benzinedampopvanger verzadigt?

Deze neem ik morgen ook mee Erwin.

volvobug

Citaat van: arjen850 op 19-09-2016 22:50:23
Goed, voor nu is de garage dicht ;D Morgen brandstof druk meten, TPS doormeten, relais 103 nog proberen en eventueel de krukas sensor nog.

Wanneer nog ideeen, hoor het graag. Opzich wel leuk weer eens een raadsel op het forum te hebben, nog niet alles is dus uitgekauwd :D

MAP sensor wisselen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjen850

Citaat van: volvobug op 19-09-2016 23:10:24

MAP sensor wisselen.

Al gedaan..

katuut

Weet niet hoe dit bij een 850 zit, maar het kan geen brakke bdp sensor zijn?
Chronisch last van detaildiarree

hilko73

Al achter de verdelerkap gekeken? Mijn 10 klepper had een lekke nokkenaskeerring en daar liep die niet lekker mee.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

arjen850

Vanavond krukas sensor vervangen, geen verandering, relais 103 geen verandering.TPS doorgemeten, keurige waarden dus goed. Voor zekerheid slang stappenmotor vervangen geen verandering.. geen keering lek bij nokkenassen (zijn ook nieuw trouwens)

Morgen of overmorgen komt drukmeter binnen, dus dat moet nog even wachten. Al zegt mijn gevoel dat dat het niet is.

petrolhead2.5

Onderdrukslang rembekrachter dicht? Geen valse lucht?

vincen tdi

beetje vergezocht misschien, maar ook al eens een andere ecu geprobeerd ?
je zult vast niet de eerste zijn die een breuk heeft in een van de solderingen
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D