Blog Bas T-5R ( verkocht ) - Update: na 2 jaar weer een 855 T-5R aangeschaft!

Gestart door Bas T5r, 22-08-2012 13:28:46

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Citaat van: Bas T5r op 01-07-2014 13:49:35
helaas, hij moet nu echt weg.... voor mijn werk ga ik naar een andere regio waardoor ik meer dan 50000km per jaar ga rijden, met deze wordt dat toch net te gek naast het feit dat ik het zonde vindt.  De auto staat nu op het forum en op Marktplaats te koop... als er geen koper komt gaat hij in delen weg... helaas, echt een leuke auto waar ik nog steeds een hoop lol aan beleef! erbij houden wordt me te kostbaar.  
LPi erin geen optie?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Bas T5r

En hij is verkocht, betaald en weg... helaas pindakaas.... iedereen bedankt voor de tips en de info die ik op dit mooie forum heb gekregen.

De zoektocht gaat door naar een V70N, ivm de wens en noodzaak naar diesel voor woon / werkverkeer . Wellicht keren we weer eens terug naar dit forum aangezien we nog een trackauto willen gaan bouwen, wellicht een T5 sedan.
855 T-5R

Bas T5r

na een 2 jaar gedieseld te hebben in een Punto Evo ( 200km / dag voor woon-werk ) heb ik sinds een jaartje een nieuwe baan , de zaak is zo'n 30km bij mijn huis vandaan - dus kon het weer! vandaag de knoop doorgehakt en de Fiat ingeruild op een 855 T5-R ; zwart. Technisch ziet het er allemaal best OK uit en zijn er maar een aantal puntjes aan te pakken. Optisch en electronisch is er genoeg te doen!

uitgebreide foto update binnenkort!

855 T-5R

daanium

Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Bas T5r

Stof Stof  :)

ondertussen staat de Volvo alweer zo'n 3 weken voor de deur en is er al het een en ander gebeurd. Gezien de geboorte van mijn 2e dochter is het even een beetje bijzaak; maar een beetje ontspanning naast het geven van flesjes is wel fijn... dus een update! op foto gebied heb ik nog niet veel tijd geïnvesteerd ; maar beter zo dan niet :

Wat heb je nou eigenlijk gekocht?

Een zwarte T5-R ; import vanuit Duitsland. 300k op de teller en afgeleverd met een nieuwe distributieriem / druklager / poelies en een beurt.  nieuwe bandjes, nivomats en een rondje styling gehad om kleine butsjes eruit te halen... het is een best wel originele auto welke zo'n 2 jaar stilgestaan heeft... en dat merk je . In de eerste weken werkte veekl schakelaars niet zo lekker, bleven relais hangen en waren er wat vage storingen... daar was ik ook wel vanuit gegaan.

Standaard 2.3 liter ; ligt alleen een K&N inlegfilter in de originele box; verder nooit gechipt oid.
Er is achteraf een Volvo startonderbreker ingezet ( zo'n ding met een palletje ... ) die gaat er dus binnenkort uit. Ook zit er een afneembare trekhaak onder en is deze voorzien van verstelbare koplampen; iets dat niet op mijn vorige zat.

Qua motorruimte is er al het een ander gebeurd de afgelopen weken:

De originele veerpootbrug was verdwenen, deze heb ik via het forum kunnen krijgen en meteen gemonteerd ; de ontluchtingsbuis naar de radiateur was lek en de vulbuis van de ruitensproeier was zo lek dat hij spontaan de ruiten ging sproeien bij het afvullen. Alles netjes vervangen.

Ik had goede ervaringen met de veerpootbrug aan de achterzijde in mijn vorige auto; dus deze maar meteen aangeschaft en gemonteerd. Werkt het ? ach, al is het psychisch..

Bij het eerste avond ritje bleek dat zo'n beetje alle lampjes in de schakelaars defect waren. Dus een godsvermogen neergelegd bij de dealer voor wat lampjes :

in de ECC unit

rechts van het stuur

links van het stuur

en ook de originele radio ( 805 ) ontdaan van de oude carkit  ( ook antenne van het dak gehaald ) en voorzien van nieuwe lampjes.
Alles werkt nu ; klinkt ook best aardig. Eigenaardigheid is dat de CD-wisselaar prima functioneerd, maar de front CD in de radio zelf vaak de CD uitwerpt.. even in verdiepen dus.

Ook al gedaan: Coming Home relais erin gezet.

Op het verlanglijstje en besteld: comfortknipper ( VAG ) en relais 99 ( ook VAG )

Vanochtend meteen mijn oude plafond-unit aangepast met delen van een nieuwe, waardoor de lampjes nu ook in het plafond netjes branden. Deze meteen doorgetrokken vanaf de geschakelde + van de radio, dus gaan nu ook weer uit na contact.

de komende weken ga ik het stuur vervangen ; de vorige eigenaar heeft waarschijnlijk af en toe letterlijk zijn tanden in het stuur gezet aangezien er geen leer meer aan de bovenzijde zit...

verder werkt de cruise control niet lekker; grijpt wel aan maar zakt daarna langzaam weer weg . Ik denk het balgje, ook hier duik ik later wel verder op. Af en toe verschijnt een knipperend peiltje en heel soms trekt de auto in zijn 2 weg als dit gebeurd; het vermoeden is dus dat de PNP switch zijn langste tijd gehad heeft - deze ligt al op voorraad en ga ik bij redelijk weer eens vervangen.  De ruitenwisser aan de achterzijde werkte niet ; ik dacht dat de motor kapot was; dus vervangen voor een andere; deze deed het even en stopte na 3x ook. Ik ga op zoek naar een oplossing ( bedrading of weerstand in het asje? ) .. tot die tijd is hij er even niet .  1 van de armen van de koplampwissers was niet helemaal lekker dus deze gedemonteerd ; ook deze worden binnenkort weer in ere hersteld. Het mechanisme werkt gelukkig wel 100%.

Bij beter weer komen betere foto's ! tot zover deze update.

855 T-5R

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

jellejas

Citeer
De ruitenwisser aan de achterzijde werkte niet ; ik dacht dat de motor kapot was; dus vervangen voor een andere; deze deed het even en stopte na 3x ook. Ik ga op zoek naar een oplossing ( bedrading of weerstand in het asje? ) .. tot die tijd is hij er even niet .

Heb jij toevallig die ruitenwissermotor op mp verkocht? Ik heb er toevallig een gekocht van ene bas :P
BRAAAAAAAP STUTUTU

gero

marrrcel

Welkom terug! Ik volgde jouw de blog van de DOP T-5R met veel plezier, dus mooi om te zien dat je weer van de partij bent. Zo heb ik bijvoorbeeld bij het aansluiten van mijn achteruitrijcamera de info uit jouw oude blog gebruikt. Je hebt een mooi exemplaar  :eusa_drool: gescoord. Die lampjes kosten inderdaad veel te veel, maar ik heb een tijdje universele 1,2W lampjes in de ECC gehad en dat is toch nét wat minder mooi dan de originele 1,4W steeklampjes. Wat betreft het stuur; je zou kunnen overwegen het originele stuur opnieuw te laten bekleden. De kosten zijn te overzien, alleen je moet je stuur wel even missen.