Volvo Guard lampjes

Gestart door bart, 17-04-2005 14:39:25

Vorige topic - Volgende topic

bart

Het volvo guard alarm van me vaders 850 reageert op niks meer . niet met de ab en niet op de programmeerknop.
De diodes van A1 en A2 blijven wel knipperen:
*-**-* -  3sec. - *-**-*  etc
Ik kan niks over dit knipperpatroon vinden in de handleidig.
Uitzetsleutel op de alarm unit helpt ook niet

(Overigens een zeer onbegrijpelijke en verwarrende  handleiding/systeemn dat volvo guard, heel wonderlijk ???)

Kan iemand helpen ??

toycar

:-\
Lijkt wel het probleem dat ik aanvang dit jaar had. Uiteindelijk bleek een slechte relaishouder de oorzaak van alle kwaad.

bart

Wat is de relais houder en war zit ie ?

toycar

Citaat van: bart op 18-04-2005 23:53:04
Wat is de relais houder en war zit ie ?

:-[
Ik kan je hier helaas geen antwoord op geven. Ik heb deze klus moeten uitbesteden aan de Volvo-dealer omdat ik in haast zat. Was wel nog effe zoeken (gelet op de rekening....). Mijn probleem was dat het alarm weigerde te resetten en gewoon mijn startgebeuren bleef blokkeren, naast het voortdurende loeien natuurlijk. Sowieso om de sirene uit te schakelen heb ik tig-keren het sleuteltje van aan naar uit en omgekeerd moeten draaien. Alles had te maken met corrosie van contacten.
Suk6

bart

Ludo, ik denk gewoon Guard, dat staat tenminste op de handleiding.

Toycar , idd resetten ging niet, geen enkele reactie.
Ik heb de zekering eruit gehaald en weer terug gezet.
En zowaar er was weer reactie  !
Moest wel de zender s weer opnieuw programmeren, maar alles werkt weer incl de CV.
Heb meteen maar hert korte piepje bij activeren en de-activeren geprogrammeerd...

Het valt allemaal niet mee met dit systeem, maar na grondige studie  lukt  programmeren en instellingen me net.

Geen idee wat nu de oorzaak is geweest .
Dank voor jullie reacties

sand

Het alarm relais zit onder bestuurders kant , Het afdekplaatje weghalen met 3 schroefen.
Dan pak je een goede lamp anders zie je geen bal.
Als je recht omhoog kijkt zie je een relais bord zitten met relais.
Dit zit vrij hoog en recht onder je zekeringenbak die je onder de moterkap kunt bereiken, ik neem aan dat de zekeringen al gecontroleerd hebt.  
Het Releais 210 211 Met een geel stekkerje er in.
Tik er eens tegenaan, soms dan probleem even over.
Los halen en weer monteren kan ook helpen
Alarm relais kost ongveer 160 euro, dus best duur.  
Succes

Sander

thuur

Ik heb geen alarm, maar had daar dus wel zo'n dummy inzitten (doorverbinding). Ik heb een alarm erin gebouwd en hier dus de startonderbreker aangesloten. Het viel me op dat de contacten redelijk wat corrosie vertoonden. Wellicht biedt schoonmaken met alcohol of een beetje remmenreiniger uitkomst.

NIET met WD40 of contactspray ;)

Gr 8)