Koud niet starten met een knal

Gestart door Vulk, 25-09-2016 13:38:13

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Mijn 850 start sinds enkele maanden niet geweldig bij een koude start.

Normaal vliegt bij een 850 het toerental omhoog als je start om dan netjes naar 850rpm te zakken. Bij mij doet hij dat niet bij een koude motor. Hij komt eerder met een hikje tot leven. Alle volgende starts van die dag (zelfs met 4-5u stilstand ertussen) gaan perfect.

Ik heb mijn stage 0 vrij goed voor elkaar, maar hier zie ik niet direct een oplossing voor.

)()()sT

Brandstofdrukregelaar? Injectoren die wat lekken? LPi-injectoren zijn vaker een verdachte. Ik had het dit jaar ook weer; bleek er een te lekken.

Vulk

Citaat van: )()()sT op 25-09-2016 13:43:10
Brandstofdrukregelaar? Injectoren die wat lekken? LPi-injectoren zijn vaker een verdachte. Ik had het dit jaar ook weer; bleek er een te lekken.

Lekke gasinjectoren heb ik nog gehad met mijn vorige auto en daar lijken de symptomen wel op. Al was het toen vele malen erger.
Nu moet ik niet langer doorstarten alvorens de auto aanslaat.

Bij de volgende rit het laatste stukje maar eens op benzine rijden.

BBS

Temperatuursensor van het koelwater doet ook een hoop.
Ik heb er een niet originele in zitten en die van mij komt bij een koudstart ook niet boven de 1100 toeren uit...
Volvoloos....

Vulk

Citaat van: BBS op 25-09-2016 14:08:15
Temperatuursensor van het koelwater doet ook een hoop.
Ik heb er een niet originele in zitten en die van mij komt bij een koudstart ook niet boven de 1100 toeren uit...

Die van mij is origineel en 2 jaar oud. Zou kunnen natuurlijk, maar daar ga ik voorlopig niet van uit.

peteRRR

Aan komende nokkenas sensor?

Zo ging die van mij ook op een gegeven moment stuk ( koud beroerde start, warm prima na 2/3 weken geen start meer )

Groet

Edit: geen foutcodes?
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Vulk

Citaat van: peteRRR op 25-09-2016 14:52:45
Aan komende nokkenas sensor?

Zo ging die van mij ook op een gegeven moment stuk ( koud beroerde start, warm prima na 2/3 weken geen start meer )

Groet

Edit: geen foutcodes?

Nokkenassensor is ook maar enkele maanden oud.
Geen foutcodes nee.

dielie850

Heb je al eens de stappenmotor uitgewisseld?

Vulk

Citaat van: dielie850 op 25-09-2016 16:55:33
Heb je al eens de stappenmotor uitgewisseld?

Je bedoelt de stationairregelaar?
Nog niet uitgewisseld, maar wel grondig schoongemaakt. Doet die mee trouwens tijdens het starten?

Ik heb hier nog een nieuwe pakking van de gasklep liggen ook zodat ik de gasklep eens kan schoonmaken.

UserID6342

Citaat van: Vulk op 25-09-2016 17:14:10
Je bedoelt de stationairregelaar?
...Doet die mee trouwens tijdens het starten?
Ja, wel degelijk.

Vulk

Toch maar eens een andere inzetten dan. Ze gaan niet zo vaak stuk nochtans geloof ik?

UserID6342

Euhm, mijn en ik denk ook Arjens ervaring is anders..... Ze gaan juist erg veel kapot :(

KIM

Zeker bij auto's die op LPG rijden willen ze best wel vervuild raken.

Vulk

Citaat van: KIM op 25-09-2016 22:03:46
Zeker bij auto's die op LPG rijden willen ze best wel vervuild raken.

Vervuild is hij niet. Hij is pas schoongemaakt.

Vulk

Dit probleem is een tijd weggeweest en is de laatste weken terug gekomen. Lijkt wel mee te gaan met de stijgende temperatuur.

De laatste rit heb ik de laatste 5km op benzine gereden. Als hij de volgende rit vlekkeloos start ga ik toch de lpg-injectoren laten testen.

Dat testen kan ik vermoedelijk niet zelf?