Lange of korte koplampwissers op T-5R uit 1995

Gestart door LenT-5R, 26-09-2016 14:53:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LenT-5R


Zoals titel.

Vida geeft voor Alter 1 en Alter 2 beide, in de tekening, de lange wissers aan. Partummers geven voor de Alter 1 echter de korte (274432), voor de Alter 2 de lange (274435) wissers aan.
Mijn T-5R (Alter 2) heeft, zolang ik hem heb, altijd de korte wissers gehad. Ik vind het ook beter staan dan de lange. Ik zie ook zelden lange wissers op een 850.

Vraag: waarmee is mijn T-5R destijds uit de fabriek gekomen ? Wat hoort er standaard nou op ? Alvast bedankt

KIM

Ik heb lange op mijn R maar ik vind het niet echt passend.
Ik zal ze nog eens vervangen voor de korte variant.

Naar mijn idee horen de lange alleen op Alter 1

LenT-5R


Citaat van: KIM op 26-09-2016 17:29:20
Ik heb lange op mijn R maar ik vind het niet echt passend.

Mee eens. Heb ondertussen flink wat foto's zitten bekijken van T-5R modellen. Hebben allemaal de korte.

Citaat van: KIM op 26-09-2016 17:29:20
Naar mijn idee horen de lange alleen op Alter 1

En dat klopt dus blijkbaar niet. Volgens Vida de korte op de Alter 1, de lange op de Alter 2. Vandaar dat ik er niks meer van snap.

UserID6342

In Vida staan wel meer fouten ;D.  Volgens mij heeft Kornelis wel gelijk hoor want de koplampen van een Alter I zijn hoger als die van een alter II.  Daarom moet je ook altijd de kunststof strips onder de koplampen mee wisselen als je een alter I koplampset ombouwt naar alter II set.

LenT-5R

Dat is nuttige info Dirk. Klinkt logisch  :D

maruska

alter 1 lampen waren hoger dan de alter 1,5/2
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

LenT-5R


En toch vanmiddag in Hilversum heel veel Alter 2 gezien met lange koplampwissers..... ???

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R