Vag-kkl en Brick Diag

Gestart door Lostimmos, 27-09-2016 15:56:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lostimmos

Heren,

Onlangs van Johan een mooie Vag-kkl kabel gekocht, netjes binnengekregen en werkt.
Maar ik krijg het alleen niet aan de praat met Brick Diag.

Ik kan me herinneren dat er iets was met pinnen omdraaien oid. maar ik kan geen definitief antwoord vinden op het forum.

Alle hulp is welkom!


Piet

Dit hoeft alleen in geval van een M43 ECU.

In  brick diag staat in een schema'tje aangegeven welke pinnen van de OBD omgedraaid moeten worden.
Dit wordt zichtbaar als je M43 in brick diag selecteert

Lostimmos

Citaat van: Piet op 27-09-2016 16:19:32
Dit hoeft alleen in geval van een M43 ECU.

In  brick diag staat in een schema'tje aangegeven welke pinnen van de OBD omgedraaid moeten worden.
Dit wordt zichtbaar als je M43 in brick diag selecteert

Een '96 T-5R is M43 toch?
Ik zie inderdaad dat plaatje, maar begrijp niet helemaal wat er nou mee bedoelt wordt.

Piet

Yep is M43
Die pinnen moet je omdraaien in de OBD stekker.
Bv via een wisselschakelaar, wil je hem ook nog met mormale appratuur kunnen blijven uitlezen.

Piet

#4
Of pin 3 naar pin 7 verleggen in de OBD aansluiting van de auto (niet handig)
Of pin 7 naar pin 3 verleggen in de stekker van de VAG-COM kabel.

Wel handig om dit via een schakelaar in de stekker te doen, daar voor uitlezen van niet-ECU foutcodes (bv ABS) de pinnen niet omgelegd moeten zijn.

Lostimmos



Ik vond het plaatje verwarrend omdat het net lijkt alsof ze willen dat je er draadjes tussen moet doen vandaar het "indirect"
Ik vermoedde al dat Pin 7 naar 3 moest.. maar ik dacht ik zoek even bevestiging!

Ik ga eens kijken of ik dit met een schakelaar kan maken.

Bedankt!

Lostimmos

Heb de kabel meteen even omgebouwd, voor de geïnteresseerden een paar foto's gemaakt, leuke "how-to" misschien ;)



Op het printje het printplaatbaanje (leuk voor scrabble) wat naar PIN7 loopt doorgekrast:




Daarna een draadje gemaakt aan PIN7, PIN3 en Aan de verbinding waarmee pin 7 permanent aan de print zat. Gelijk aan een mini-switch gemonteerd:




De kabels een beetje in elkaar gedraaid en de onderkant van de switch verbogen zodat het in de behuizing past:




De Connector weer dicht en in elkaar Met mini-switch om te schakelen naar ECU-Uitlees:




Et Voila! op de melding van het stoelpaneel wat ik natuurlijk Ignore geen meldingen:

Vulk

#7
Ik heb recent dezelfde setup aangekocht. Echter was de cd met bijhorende software beschadigd.
https://obdwarenhuis.nl/obd-informatie/handleidingen/vag-kkl-handleiding

Ik heb de drivers van hier gedownload, maar brick-diag blijft aangeven dat poort COM1 niet kan geopend worden.

Gebruik ik de verkeerde drivers?

edit: via deze guide ontdekt dat ik COM3 moet selecteren in plaats van COM1. Fixed dus.

http://www.totalcardiagnostics.com/support/Knowledgebase/Article/View/23/0/how-to-install-vag-com-4091-kkl-cable-on-windows