lpi systeem zelf in bouwen.

Gestart door volvo 850 20v, 28-09-2016 10:57:41

Vorige topic - Volgende topic

volvo 850 20v

Dag mede forummers. Onlangs heb ik een 850 glt met een lpi installatie aangeschaft. Zelf had ik al een 850 t5 aut. Nu wil ik die lpi installatie in de t5 overbouwen. Hierbij wou ik vragen of jullie nog tips hebben of overige zaken waar ik goed om moet denken.

Bvd Hidde.

)()()sT

Dat kan, alleen moet je hem dan wel nog laten goedkeuren ;)
Bedenk ook dat je voor je turbo sowieso andere gasinjectoren + computer nodig hebt.

leons850

Citaat van: )()()sT op 28-09-2016 11:00:00
Dat kan, alleen moet je hem dan wel nog laten goedkeuren ;)
Bedenk ook dat je voor je turbo sowieso andere gasinjectoren + computer nodig hebt.

Pim Remeeus op het forum heeft al een keer een inbouw gedaan.
Gascomputer is niet nodig, deze moet alleen opnieuw geprogrammeerd worden.
Wel zul je naar grotere LPI injectoren moeten.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

KIM

Ik had ivm de typegoedkeuring sowieso een nieuwe computer nodig. Vialle geeft geen goedkeuringsdocumenten meer af voor oude computers.

leons850

Citaat van: KIM op 28-09-2016 21:42:38
Ik had ivm de typegoedkeuring sowieso een nieuwe computer nodig. Vialle geeft geen goedkeuringsdocumenten meer af voor oude computers.

Grappig, ik in juni niet. Alleen nieuwe vulslang gemonteerd.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

KIM

Misschien dat mijn installatie te oud was.

arjenT5R

Heb laatst ook zelf een systeem over gebouwd is prima te doen hoor,
volle dag werk heb je er wel aan om het netjes te doen.

Je zult inderdaad injectoren en computer aan moeten passen als je met een een turbo op gas gaat rijden.

Omkeuren moet TS toch zelf weten? Voor t zelfde geld staat de auto al op lpg en wil hij een ander systeem?
Of hij gaat lekker op benzine kenteken op gas rijden  ;D

Als je nieuw in gaat bouwen hou dan rekening mee dat het mooiste is om de vuller achter het tank klepje te plaatsen?
Zeker als je het zelf doet is dat misschien wel een goed idee?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

leons850

Citaat van: KIM op 28-09-2016 23:41:40
Misschien dat mijn installatie te oud was.

Die van mij was 9jaar oud. tank mocht nog net.
Misschien hebben ze er gewoon niet op gelet, ik weet het niet.

volvo 850 20v

Kijk hier kan ik wat mee.

Ik heb snel even onder de motorkap gekeken maar voor zover ik zo snel even zag leek het alsof het gasmengsel vlak voor het gasklephuis in gebracht wordt. Of gaat het via de benzine injectoren?
En de computer aan laten passen kan ook in meppel? Oohja.. de T5 is ook gechipt ;D gaat dit geen problemen geven?

leons850

Citaat van: volvo 850 20v op 29-09-2016 11:31:34
Kijk hier kan ik wat mee.

Ik heb snel even onder de motorkap gekeken maar voor zover ik zo snel even zag leek het alsof het gasmengsel vlak voor het gasklephuis in gebracht wordt. Of gaat het via de benzine injectoren?
En de computer aan laten passen kan ook in meppel? Oohja.. de T5 is ook gechipt ;D gaat dit geen problemen geven?

`

Als dat zo is heb je een gewone verdamper installatie en geen LPI.
Dit gaat niet werken icm een turbo motor helaas.

Als je een foto toevoegt kunnen we met je mee kijken en kan ik er meer over zeggen

volvo 850 20v

De verdamper zag ik niet bij het motor ruim zitten in ieder geval....

arjenT5R

LPI (liquefied propane injection) is een systeem met 5 of 6 losse injectoren dat direct uit de tank (via een pomp) vloeibaar gas aangeleverd krijgt.

Hetgeen jij over praat klinkt als een oldschool verdamper met cockring systeem.
Gas zit onder druk in de tank en wordt dus (zonder pomp) dmv die druk richting een verdamper geleid.
Die verdamper verwarmt het vloeibare gas (dmv je eigen motor-koelwater) die vloeistof wordt damp (verdamper)
en de gas damp wordt via een soort gasfornuis mengstuk (venturi) je motor in gezogen. Lijkt sterk op het carburateur principe van vroegahhh.

Ouderwetse verdamper plus venturi ring systemen zijn eigenlijk niet bruikbaar voor turbo motoren....
Hoewel ze in sommige gevallen toch gebruikt worden raadt ik het niet aan. Er zijn veel mooiere systemen op de markt.
Het systeem met de zogenoemde cockring levert ook nog eens flink wat vermogensafname op.

Er staat hier op het forum echt veel geschreven over lpg/lpi etc systemen. Dus ik stel voor dat je je eerst eens inleest  ;D

succes!

edit: plaats eens een fotootje dan van je huidige systeem? Dan kunnen wij je wel vertellen of t gaat of niet.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

hilko73

Citaat van: arjenT5R op 29-09-2016 11:49:23
LPI (liquefied propane injection) is een systeem met 5 of 6 losse injectoren dat direct uit de tank (via een pomp) vloeibaar gas aangeleverd krijgt.

... cockring systeem...
Cockring... Ringmixer, bedoel je toch zeker...?
*Ruimt koffie van bureaublad*
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

razorx

;D Zoek maar een op dit forum op cockring.  ;D

classicT5

7 resultaten, zet je toch aan het denken ;) raar forum zeg :)