Lock-up?

Gestart door Rene van Wieren, 01-10-2016 18:38:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rene van Wieren

Ik lees hier veel over de werking en problemen met de lock-up op de automaabakken.
Maar ik vraag me nu af wat is nou precies een lock-up?

Alvast bedankt voor de info!
Future Volvo driver

NinaPaul

Directe verbinding tussen krukas en ingaande-as van de bak.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

cornelis-b

Overbruggingskoppeling (Lock-up of Wandler kupplung)
Omdat er door de vloeistofstroom altijd verlies in de koppelomvormer aanwezig is, "slip" genoemd, wordt de Lock-up toegepast.
Wanneer pompwiel en turbinewiel het minste verschil in toerental heeft schakelt de Lock-up in. Krukas en ingaande as van transmissie zijn nu vast aan elkaar verbonden. Hierdoor treedt er geen verlies meer op tussen pompwiel en turbinewiel.  Er is een één op één verbinding tot stand gekomen. Het brandstofverbruik daalt met het percentage slip wat er vóór het inschakelen van de Lock-up aanwezig was.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien