Advies nodig

Gestart door Patrick850, 18-04-2005 14:34:09

Vorige topic - Volgende topic

Patrick850

Ik heb advies nodig. Ik heb sinds een week een volvo 850. Tijdens de proefrit leek alles ok.
Nu zijn er toch een paar zaken die me opgevallen zijn.

1. Tijdens ver insturen voor bv pakkeerplaats (praktisch tot het einde) hoor ik een knars/krak.
Het lijkt een soort punt waar hij overheen moet. Ik hoor het niet altijd.

2. Tijdens rijden hoor ik bonken (heeft met de voorwielen te maken), maar ik weet niet wat? Het lijkt net alsof er iets los zit,  een soort speling ergens tussen. Op de snelweg hoor je niets.

3. De auto is op een mini-brug geweest (wielen vrij). Als ik aan 1 voorwiel draai dan gaat de andere pas na een paar centimeter. M.a.w. Er zit speling. Is dit normaal?

4. Ook zit er teveel olie in (rode peilstok). Kan dit heel veel kwaad?

Over een aantal maanden moet ik voor de APK. Is het verstandig om nu deze problemen op te (laten) lossen of kan dit wachten.

Ik dacht er zelf aan om een soort algemene inspectie te laten doen door een expert.
Ik dacht dat de wagen goed was, maar begin nu een beetje te twijfelen.

Ik woon in omgeving Alkmaar, maar ik wil niet gelijk naar een dealer, want mijn budget
is beperkt.

Hoe zouden jullie dit aanpakken in mijn situatie?

thuur

1. Invetten stuuruitslagbegrenzers
2. Nadere inspectie vereist? (veerschotels?)
3. Ja
4. Ja, niet lang mee doorrijden, te veel olie is net zo schadelijk als te weinig olie. Ververs de boel nogmaals of laat desnoods wat olie aflopen.

Lijkt me geen probleem auto ;D ;)

Gr 8)

george

1. heeft de mijne ook, hebben we al eens wat over gesproken. Klik maar ff rond dan vind je het wel. niet van wakker liggen.

2.klinkt alsof er een stabilisatorstangetje versleten is, nieuwe op zetten geen probleem.

3.Ja, geen probleem.

4. aftappen niet te lang mee door rijden.

veel plezier
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Keesjan

1. Wat Thuur ook al zei; invetten dat witte stukje kunststof plus de kogel die er tegenaan komt/schuurt bij maximale stuuruitslag.

2. Volg ik Thuur ook, maar ik denk ook aan een versleten draagarm. Kan gevaarlijk zijn/worden bij teveel speling. Laten nakijken is mijn advies.

3. Kan ik niks zinnigs over zeggen. Geen persoonlijke ervaring mee, maar Thuur kennelijk wel.

4. Meteen het teveel aflaten of liever de hele boel verversen plus nieuw filter.

Ik zie het zo somber nog niet hoor Patrick. Zijn mijns inziens geen onoverkomelijke zaken.
Succes ermee en veel plezier gewenst met je volvo.

Keesjan

Patrick850

Allen hartelijk dank voor het advies.  Ik ga even zoeken naar een bedrijf die dit voor mij op korte termijn kan doen.  Is nordicar ok? Ik las dat er een sleuteldag is gehouden.

Wat betreft de olie: Ik heb gelezen dat er dipsticks zijn die niet in orde waren (te lang/kort). Kan het zijn dat die van mij te lang is? Het is een rode.

The Saint

Citaat van: Patrick850 op 18-04-2005 14:34:09
Ik heb advies nodig...

Ik woon in omgeving Alkmaar, maar ik wil niet gelijk naar een dealer, want mijn budget is beperkt.

Helaas geen advies van mij, maar ik woon in Alkmaar, dus welkom bij de club! Ik rijd in een zilvergrijze V70 R en zal 'm binnenkort es op jouw fotosite zetten.

(Nordicar zit al heel lang in de Volvo business, met de kennis van zaken zit het daar wel goed denk ik, zelf zit ik bij Volvodealer Van Kuyk in het onderhoud.)

Wie weet tot ziens op het asfalt in de buurt.

Oh ja, ik heb een forumsticker!

Groeten The Saint
No shirt no shoes, no pinball

animalT5R

Citaat van: The Saint op 18-04-2005 17:50:07
Citaat van: Patrick850 op 18-04-2005 14:34:09
Ik heb advies nodig...

Ik woon in omgeving Alkmaar, maar ik wil niet gelijk naar een dealer, want mijn budget is beperkt.

(Nordicar zit al heel lang in de Volvo business, met de kennis van zaken zit het daar wel goed denk ik)

Groeten The Saint

sorry maar daar zijn de meningen over verdeeld...
maar op de rest van je vragen heb je al een antwoord op gehad.
indien er mensen zijn die zich afvragen wat ik hiermee bedoel, PB me maar.
gr johan

ps.
wil geen reclame gaan maken maar als je budget beperkt is zou ik een in obdam bij estate service informeren.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Patrick850

(Nordicar zit al heel lang in de Volvo business, met de kennis van zaken zit het daar wel goed denk ik, zelf zit ik bij Volvodealer Van Kuyk in het onderhoud.)

Ik heb zojuist voor a.s. vrijdag een afspraak gemaakt bij Nordicar voor een algehele inspectie. Vriendelijke man vertelde dat dit ongeveer een uur zou gaan duren.

Wie weet tot ziens op het asfalt in de buurt.
Oh ja, ik heb een forumsticker!
Ik heb nog geen forumsticker, maar misschien komt dat nog wel..
Ik zal naar je uitkijken Saint  en tnx voor je reply.

Patrick850

Citaat van: animalT5R op 18-04-2005 17:54:31

wil geen reclame gaan maken maar als je budget beperkt is zou ik een in obdam bij estate service informeren.

Oeps..ik had net een afspraak gemaakt. We zullen wel zien.

Jeroentjuh

1. Kijk ff naar je stuuruitslagbegrenzers op je draagarmen, misschien is invetten al voldoende....
2. Ik denk je stabalisator stang rubbers, maar kijk ook ff naar de stab. stangetjes en je draagarmen...
3. Geen probleem....
4. Teveel olie is zeker niet goed, duz ff wat aftappen (gebruik wel nieuw carterstop ringetje) en in de 850's met rode peilstok moet 5,3 liter olie (incl. filter)....

Het zijn verder geen apk afkeur punten (mits je draagarmen/fuseekogels, punt 2, wel goed zijn). Maar persoonlijk zou ik het toch gewoon ff oplossen, rij je toch weer met een fijn gevoel rond.....

mehn

Citaat van: Jeroentjuh op 18-04-2005 18:27:40
...
duz ff wat aftappen (gebruik wel nieuw carterstop ringetje)
...

Dat wordt een mooie knoeiboel  ;D
Stop eruit, snel ringetje wisselen en stop er weer in  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

The Saint

Citaat van: Patrick850 op 18-04-2005 18:05:38
Citaat van: animalT5R op 18-04-2005 17:54:31

Oeps..ik had net een afspraak gemaakt. We zullen wel zien.

Patrick, voor elk bedrijf geldt dat je wel iemand kunt vinden die R positief over is, maar ook 1 die negatief is.

Het kan natuurlijk nooit kwaad om Animal een persoonlijk bericht te sturen. Hij heeft zijn Volvo onlangs bij Nordicar in het onderhoud gehad als ik me niet vergis.
Als je gevoel daarna niet goed meer is, zeg je de afspraak toch gewoon af? Dat recht heb je echt wel hoor!!

Vraag iig of ze je bellen bij alles wat ze doen/vinden, dan zijn de kosten nooit een verassing voor je!

Suc6, The Saint
No shirt no shoes, no pinball

Jeroentjuh

Citaat van: mehn op 18-04-2005 18:31:21
Citaat van: Jeroentjuh op 18-04-2005 18:27:40
...
duz ff wat aftappen (gebruik wel nieuw carterstop ringetje)
...

Dat wordt een mooie knoeiboel  ;D
Stop eruit, snel ringetje wisselen en stop er weer in  ;)

Is best te doen hoor, moet de olie wel koud zijn. Stop eruit, wat olie eruit, met je duim ff gat dicht houden, nieuwe ring erop, duim weg en stop er weer in......

Patrick850

Misschien ga ik wel even naar de kwik-fit voor een olie-wissel. Ik heb vroeger in mijn jongere jaren voor de garage van mijn ouders ook olie verwisseld. De olievlek was nog jarenzichtbaar.  Wat zal het kosten bij de kwik-fit , ... 30 euro??  

Wat betreft de algehele inspectie..ik laat de afspraak gewoon doorgaan bij Nordicar. Mocht het me niet bevallen, dan ga ik gewoon weer op zoek naar een ander.

Ik laat jullie wel weten hoe het is gegaan.

Patrick850

Ik ben vanochtend bij nordicar geweest voor mijn algehele inspectie. Ik kwam om 08.30 aan in heerhugowaard in werk keurig ontvangen met koffie. Mijn auto werd gelijk weggereden naar de werkplaats. Na 1.5 uur wachten was de auto klaar. Op een enkel aandachts puntje was er eigenlijk niet zoveel bijzonders mee aan de hand. Dat gebonk werd hoofdzakelijkveroorzaakt door doorgeroeste uitlaatophanging. Dit hebben je gelast voor mij. Verder waren er nog wat puntjes (haarscheurtjes in remslangen) en de aandrijfashoesen vertoonden droogtescheurtjes. Verder viel het erg mee. Het knarsen lijkt te zijn opgelost door het smeren van iets ????. Ben de naam vergeten. Ik hoop niet dat het terug komt.

Het mooiste was dat toen ik de rekening kreeg, er 0,00 euro op de factuur stond. De chef gaf me een bon die goed was voor een gratis algehele inspectie. Ik stond al in de aanslag om mijn knip te trekken en te betalen volgens afgesproken tarief. Ik vond het echt super.

Daarna wel gelijk mijn olie laten verwisselen + filter door nordicar. Kon m'n wagen weer de brug op.
Er zat inderdaad te veel olie in de motor.

Mijn eerste ervaring met Nordicar was uitstekend. Ik hoop dat ze me tevreden kunnen houden als ik ze weer nodig heb.