Voorstellen; Blauwe 850 2.3 T5 Luziano

Gestart door Luz, 03-10-2016 23:18:28

Vorige topic - Volgende topic

Luz

Ik heb voor nu een nieuwe ABS sensor LV en de complete distributieset (incl. multiriem, spanrollen, waterpomp etc etc). Deze gaan er morgen op. Ik ben benieuwd of de melding dan blijft staan.
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

V70geRwin

Citaat van: Luz op 07-10-2016 14:41:34
Ik heb voor nu een nieuwe ABS sensor LV en de complete distributieset (incl. multiriem, spanrollen, waterpomp etc etc). Deze gaan er morgen op. Ik ben benieuwd of de melding dan blijft staan.

De opnemer en/of ring met nokjes kan ook vuil zijn/nokjes missen maar dat zie je zie je snel genoeg.

Voor de rest ben je lekker bezig en wat is de auto opgeknapt zeg  :eusa_clap:

Luz

Ik heb de ring gisteren even bekeken. Mist geen nokjes en zag er niet vuil uit. Ook de bekabeling even nagelopen, zag er ook nog prima uit. De volgende stap is natuurlijk om even de polijstmachine over de auto heen te halen. Daar is hij zeker aan toe!!

cornelis-b

Heb je de bekabeling van de ABS sensor ook doorgemeten?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Luz

Wordt morgen gedaan. Had gisteren ook geen meter (of juiste kennis om met zo'n ding om te gaan..) in de buurt.

henry classic v70

Wat een verschil zeg; de eerste en tweede foto mooi opgeknapt  :eusa_clap:
...en welkom natuurlijk  :)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Luz

Overigens.. iemand een tip waar ik een gebruikte lambdasonde vandaan kan halen? Die van mij geeft storing. Wanneer hij gereset wordt gaat hij na enkele dagen weer aan. Nu weet ik uit ervaring dat wanneer een storing met uitlezen naar de lambdasonde leidt dit niet altijd de lambda hoeft te zijn.

Dank henry!

V70geRwin

Citaat van: Luz op 07-10-2016 22:13:20
Overigens.. iemand een tip waar ik een gebruikte lambdasonde vandaan kan halen? Die van mij geeft storing. Wanneer hij gereset wordt gaat hij na enkele dagen weer aan. Nu weet ik uit ervaring dat wanneer een storing met uitlezen naar de lambdasonde leidt dit niet altijd de lambda hoeft te zijn.

Dank henry!

Als je niet weet hoe oud deze is zet er dan een nieuwe in.
Je verdient dit terug met je gebruik.
Ff googlen op het bosch nummer 0258005097 en je vindt ze al voor onder de 100 euro.

Luz

Dat vind ik nogal zonde wanneer blijkt dat de storing ergens anders ligt. Bovendien ben ik al aardig met geld aan het smijten met preventief onderhoud aan de 850. Ik moet wat biergeld overhouden voor in het weekend..

V70geRwin

Citaat van: Luz op 07-10-2016 23:01:03
Dat vind ik nogal zonde wanneer blijkt dat de storing ergens anders ligt. Bovendien ben ik al aardig met geld aan het smijten met preventief onderhoud aan de 850. Ik moet wat biergeld overhouden voor in het weekend..

Terecht hoor maar lees dan eerst even de foutcode uit.
Dan weet je waar je het.moet zoeken.

hertogjan6

Prachtige bolide!  Op een 1 of andere manier doet mij deze 850 denken aan "trapgeit"  8)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Luz

De trapgeit is voor mij nog een onbekend begrip ;).

Na lang twijfelen of ik zelf die distributie zou doen met een maatje toch een bevriend monteur gevonden die het voor een paar tientjes wel wilde doen. Uiteindelijk voor dat laatste gekozen. Ook omdat het dan waarschijnlijk 3x zo snel gebeurt is.. Bovendien keek ik er ook niet naar uit een dag lang op de grond onder de auto te liggen.

Zaterdag ochtend werd ik gebeld dat ik een compleet verkeerder set had gehaald. Ondanks dat ik het nog op chassisnr had gecheckt  :eusa_wall:. Gelukkig gistermiddag nog een ander setje kunnen halen en alles kunnen monteren.

Gezien de auto 5 mnd stil heeft gestaan was de nieuwe set geen overbodige luxe. Er waren best wat sporen van stilstand te zien op de spanrollen en ook was de waterpomp al aardig aan zijn eind. Goed getimed dus! (De riem was 4.5jr en zo'n 70dkm oud, was bekend bij aankoop).

De ABS sensor LV is ook vervangen. en de ABS storing zit er nog in. Nu had het natuurlijk verstandig geweest om de boel na het laten repareren van de computer eerst door te meten.. Maar gelukkig ben ik niet lui/makkelijk aangelegd  :eusa_whistle:. Dat binnenkort dan toch maar eens doen.