Andere mt bak gekocht, snelheids signaal probleem

Gestart door ijstheepak, 04-10-2016 09:27:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ijstheepak

Hallo roffelaars!
Aangezien mijn huidiger mt bak stuk gelopen is heb ik een vervanger opgehaald!
Echter heeft deze bak niet een gat bij het diff om de snelheids sensor in te hangen.
Kan ik dit oplossen door het signaal van een abs sensor te halen?
Iemand dit eerder gedaan?

Mvg Jordi

Hengeveld

Wat voor een bak had je (in wat vor auto/bouwjaar) en wat heb je als vervanger gekocht?

ijstheepak


Hengeveld

Heb je wel een bak gekregen met mechanische hevel voor de koppeling, of een met de hydraulische cilinder in de bak?

En je bedoelt met gat voor de snelheidssensor het gat voor de krukassensor, neem ik aan?

Heb je de nieuwe bak al gemonteerd?

ijstheepak

Ik bedoel het gat voor de snelheids sensor bij het diff en niet de krukas sensor!
Is gewoo met een hevel

leons850

Ik heb geprobeerd te zoeken voor je maar ben niet zo heel goed met de zoekfunctie.
Het kan wel, had ergens gelezen dat je van de achterste wielen het signaal moet pakken.
Hoe en wat precies, moet ik je verschuldigd blijven.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

ijstheepak

Ook dat artiekel zocht ik! Ik kon hem ook niet vinden helaas

Hengeveld

Ah, ok, oude bakken hebben dat inderdaad. Dan moet je volgens mij het signaal van de ABS-sensor rechtsachter gebruiken. Of je kunt natuurlijk de bak ruilen voor een oudere bak die de opening wel heeft.

MikeyQR

Wat Leon zegt idd, je moet het signaal hebben van de rechts achter wielsensor.
Deze kan de vanaf de ABS regeleenheid aftappen en gebruiken voor je nieuwe bak.

Heb dit laatst gedaan bij een 854 T-5R, daar ging een MY'96 AUT bak in waar ook geen snelheids sensor meer in zit bij de diff.

Is ff zoeken welke draden het zijn maar daarna moet het werken!. ;)

ijstheepak


leons850

Citaat van: ijstheepak op 04-10-2016 10:24:48
Maar warom ra en bijv niet voorwielen?

Dit in verband met wheelspin, dit vind je teller niet zo leuk.
Achterwielen zijn eigenlijk het meest constant. ;)
Alleen met een ABS storing kun je die dan ineens stilzetten, handrem bochtjes werkt toch niet bij onze volvo's.  Dan breekt de hele handrem inrichting er uit.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

ijstheepak

Ja okee zit ook wat in ja!
Iemand Toevallig die de pinnummers weet?

Hengeveld

Ik zou het van de draadjes aftappen die naar de sensor gaan. Het is een zwak signaal en storingsgevoelig, dus zorg dat er geen vocht en vuil bij de verbinding kan komen.

NinaPaul

Citaat van: leons850 op 04-10-2016 10:26:45
Citaat van: ijstheepak op 04-10-2016 10:24:48
Maar warom ra en bijv niet voorwielen?

Dit in verband met wheelspin, dit vind je teller niet zo leuk.
Achterwielen zijn eigenlijk het meest constant. ;)
Alleen met een ABS storing kun je die dan ineens stilzetten, handrem bochtjes werkt toch niet bij onze volvo's.  Dan breekt de hele handrem inrichting er uit.


Nog een reden is de bochtsnelheid.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ijstheepak

Dus als ik het goed begrijp kan ik het snelheids signaal stekker die kabels gebuiken als input
Zit 1 signaal draad op neem ik aan?
Deze aan de abs sensor draad hangen en klaar?