installatie luchtmassameter

Gestart door koekdoosopwielen, 18-04-2005 20:26:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

koekdoosopwielen

Dankzij hulp van medegebruikers van dit forum ben ik erachter gekomen dat de lmm kapot gaat.

De forumleden gaven aan dat ik 2 opties had (behalve de garage):
1. nieuw binnenwerkje bestellen bij rica en dit installeren
2. binnenkant van boschunit schoonmaken met alcohol.

Ik wilde beginnen met optie 2, daarvoor moet de binnenkant van het doosje open:

Met een schema van iemand van dit forum heb ik de lmm gevonden.
Stekkertjes lostgehaald en 4x schroefjes aan de zijkant waarmee de stekkerhouder vastzit losgeschroefd.

Helaas de lmm bleef muurvat zitten (plastic kapje op een metalen omhulsel). Een beetje wrikken met een schroevendraaier werkte ook niet.

Grof geweld lijkt mij niet de geeigende oplossing. Weet iemand hoe ik dit kapje loskrijg zodat ik de binnenkant met alcohol kan schoonmaken.

Moet ik dan nog een groot aantal andere onderdelen losmaken zoals de turbo en alle slangen en onderdelen die hierop zitten omdat daar ergens een schroefje zit?

Wie kan mij verder helpen?
Alvast bedankt.

thuur

4 schroefjes?? Ik heb er maar 2 (maar misschien ook een andere lmm? 855 GLE MY93)

In de dikke buis van de luchtfilter naar de gasklep, zit ie nog op het luchtfilterhuis (dus waar die buis begint). Kan een beetje vastzitten, maar recht naar achter trekken en hij komt los. Zit een rubbertje om, dat moet goed klemmen ivm. valse lucht.

Voor schoon te maken hoef je de LMM niet uit elkaar te halen. met een spuitpompje en een wattenstaafje kom je een heel eind.


Gr 8)

denkweb

We zitten dan ook bij DIESELEN... ;)

thuur

Woeps :-[

Beetje dom van mij ::)


Sorry..

Gr :-X

BenC70ES


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

llinssen

Waar/ hoe heb je dat schema gevonden? Ik lijk vergelijkbare problemen te hebben.....

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Enno

IK heb gisteren door de dealer een nieuwe laten monteren. Hij was helemaal defect. Wilde niet meer lopen. Omdat de motor nogal vies was duurde het even voordat hij weer lekker liep, nu acceleert hij weer zoals hij altijd deed.

Ik zou gewoon een nieuwe monteren

thuur

Citaat van: EnnoTrompert op 24-07-2005 10:42:25
IK heb gisteren door de dealer een nieuwe laten monteren. Hij was helemaal defect. Wilde niet meer lopen. Omdat de motor nogal vies was duurde het even voordat hij weer lekker liep, nu acceleert hij weer zoals hij altijd deed.

Ik zou gewoon een nieuwe monteren

Dat heeft niets met viesheid te maken: je computer calculeert continu de optimale inspuitwaarden voor je motor op basis van o.a. deze luchtmassameter. Ook kijkt de computer in de historie. Omdat deze signalen dus verkeerd waren ging de computer uit van niet-optimale waarden. Na een km of 50 - 100 is de computer weer helemaal 'bij' waardoor de motor dan ook weer optimaal loopt.

Een zelflerend systeem dus ;)


Gr 8)

coolyo0o

wat kost een nieuwe luchthoeveelheidsmeter
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan

Ben123


quaint

Wel even goed opletten wat je koopt.

Mijn probleem was de LMM voor mijn 850 25 20 V. Een nieuwe besteld en gemonteerd. Na lang sleutelen er achter gekomen dat de nieuwe LMM defect was of niet werkte. Van A28 een nieuwe ontvangen. Deze gemonteerd en weer het zelfde probleem. Uiteindelijk een tweede hands LMM van Bosch gekocht en probleem opgelost.

Ik heb de leverancier (Binko in Den Haag) gebeld en uitleg gevraagd. Zij wisten van het probleem omdat ze meer klachten hadden gehad. Ze waren op zoek naar een nieuwe leverancier voor imitatie LMM.

Mijn advies, wees voorzichtig met LMM van Binko.

coolyo0o

rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan

Ben123

Er is tegenwoordig een ruilsysteem in bij de betere zaken zoals Tielman in Utrecht

coolyo0o

Citaat van: Ben123 op 05-04-2007 18:35:16
Er is tegenwoordig een ruilsysteem in bij de betere zaken zoals Tielman in Utrecht

heb je daar meer gegevens van zoals adres of website?
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan

Ben123

Als je zoekt op Tielman automaterialen in Nieuwegein vindt je hem vanzelf!