Wat mag / moet een nieuwe standaard wastegate actuator kosten ?

Gestart door LenT-5R, 06-10-2016 13:03:46

Vorige topic - Volgende topic

LenT-5R

Was wat aan het speuren naar een gewone wastegate actuator voor de 15g turbo.
Bij de Volvo dealer kost deze € 253,- (partnr. 1270463), elders vind ik hem voor €37,45

Het enorme prijsverschil maakt me aan de ene kant achterdochtig, aan de andere kant zou ik redenen kunnen verzinnen waarom het bij de dealer duur is en het elders goedkoop kan.
Wat zijn jullie meningen cq. ervaringen ? Alvast bedankt !

NinaPaul

Volvo maakt ze niet maar koopt ze in. Dit is bij veel onderdelen zo. De maker van de onderdelen zonder het volvo logo zijn bijna altijd goedkoper.

Meer zo een groot prijsverschil lijkt mij niet te kunnen met dezelfde kwaliteit.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

RoelNL

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

LenT-5R

LenT-5R

Citaat van: NinaPaul op 06-10-2016 15:03:50
Volvo maakt ze niet maar koopt ze in. Dit is bij veel onderdelen zo. De maker van de onderdelen zonder het volvo logo zijn bijna altijd goedkoper.
Maar zo een groot prijsverschil lijkt mij niet te kunnen met dezelfde kwaliteit.

Nee lijkt me ook niet. Ik ben te weten gekomen dat die goedkope actuator deze is:

http://www.jroneturbo.com/product/index?id=46

Chinese troep ? Ik zal er geen complete turbo aanschaffen, maar een actuator....wat zit er nou helemaal in zou je denken. Een blik met een membraan + veer en daar een stangetje aan. Dat is het. Er staat op hun site nog wel "Diaphragm imported from Japan to ensure high quality"

Tsja.....wat moet je er van denken.... ??? Meestal is goedkoop duurkoop. Als het te mooi is om waar te zijn dan.....

LenT-5R

Citaat van: LenT-5R op 06-10-2016 16:55:27

Citaat van: RoelNL op 06-10-2016 15:14:50
misschien dat zij je er aan kunnen helpen?

https://www.turbochargers.nl/turboshop/turbo/49189-01310.html

Dank. Had de site ook al gezien. Heb ze een bericht gestuurd.....

Ben uit de droom. Ik ga toch maar voor zekerheid. Heb bij hun nu een originele besteld voor € 155,-  :D

EDIT: Heb bij hun nu een originele besteld voor € 155,- + € 10 verzendkosten + € 34,65 BTW = € 199,65  ::)

BBS

Ik had een Kinugawa WGA gekocht laatst met een vaste veer van 1,2 Bar voor om-en-nabij de 6 tientjes in huis.
Was ook voor een 15G föhn, en het ding is gewoon goed ;)
Volvoloos....

UserID6342

De Kinugawa onderdelen zijn ook gewoon goed, zowel hun turbo's als de losse onderdelen voor de turbo's.  Er rijden inmiddels al een aantal forummers met Kinu onderdelen w.o. de wastegates en CBV's van Kinu op hun turbo naar volle tevredenheid.  Ikzelf draai met een, toentertijd nieuw gekocht, Kinu 19T en heb later zowel de wastegate als CBV veren versterkt/verzwaard omdat de standaard 0.5 bar veren van hun te slap zijn.

Als je dus een wastegate van Kinu wilt kopen, zorg er dan voor dat er een 1 bar veer inkomt (bij een vaste wastegate), als je een verstelbare wastegate koopt van Kinu heb je de keuze uit meerdere veren, maar kijk hier wel een beetje mee uit.  Een verstelbare CBV van Kinu past overigens niet op onze turbo's.  Ja, het past fysiek wel maar niet als de turbo in de auto zit, want je komt niet weg met de waterbuis achter het blok.

Vulk

Als je een nieuwe turbo koopt, zit daar dan een nieuwe wastegate aan vast of moet je die apart kopen?

Piet

Normaal zit er ook een nieuwe wastegate actuator bij, althans wel bij mijn 19T toendertijd.

UserID6342

Zit er idd gewoon op, meestal zijn die veren maar tot 0.5 bar (voor normaal gebruik prima natuurlijk) maar wil je iets meer hebben dan zul je die veer meteen kunnen vervangen voor een 1 bar veer.

classicT5

Wastegate actuator wordt tijdens de productie van de turbo afgesteld. bij een nieuwe turbo zit dus een wastegate actuator.