V70R AWD AUT, HOEVEEL PEEKAAS?

Gestart door M, 18-04-2005 22:39:14

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: M op 08-05-2005 10:14:14
250,265pk, het maakt mij allemaal niet zoveel uit.

Vergeleken bij mijn vorige auto(bijna 500 kg lichter) is het sowieso een traag hok, en geeft het mij de rijsensatie van een sleepboot..(wel een hele comfortabele).

Daar heb ik weloverwogen voor gekozen i.v.m. de ruimte die ik nodig had voor hond en tas.
Dat chippen zie ik niet zitten,een V70 wordt er toch echt niet lichter van, dan had ik gewoon mijn Subaru moeten houden.
Ik denk dat ik met de V70 een auto heb gekocht die beantwoord aan al mijn wensen van dit moment,dus ben ik zeer tevreden met mijn aankoop.
De Subaru gaf mij ontzettend veel rijplezier en was onbeschoft snel, maar ontbeerde de ruimte die de Volvo wel heeft.
Zo is er voor elk type auto wel iets te zeggen,voorlopig staat er een hele sjieke V70 op de oprit!

Lijkt me niet dat je R alleen qua ruimte op vooruit bent gegaan.
Wat dacht je van confort en veiligheid?

Een neef van mij heeft zijn Gtt ingeruild voor een S80 T-6. Hij weet niet wat-ie meemaakt!
Hij begrijpt niet dat-ie ooit in die Gtt heeft willen rijden....... Het ding was eng snel, maar dan heb je alles wel gehad ook.

En traag hok......... Kom op man, zo'n wagen zit standaard rond de 7 seconden op de 100. Een Gtt nog geen seconde sneller, standaard.
Om dan de V70 gelijk een traag hok te noemen? ::)

Rudi

Citaat van: M op 08-05-2005 10:14:14
250,265pk, het maakt mij allemaal niet zoveel uit.

Vergeleken bij mijn vorige auto(bijna 500 kg lichter) is het sowieso een traag hok, en geeft het mij de rijsensatie van een sleepboot..(wel een hele comfortabele).

Daar heb ik weloverwogen voor gekozen i.v.m. de ruimte die ik nodig had voor hond en tas.
Dat chippen zie ik niet zitten,een V70 wordt er toch echt niet lichter van, dan had ik gewoon mijn Subaru moeten houden.
Ik denk dat ik met de V70 een auto heb gekocht die beantwoord aan al mijn wensen van dit moment,dus ben ik zeer tevreden met mijn aankoop.
De Subaru gaf mij ontzettend veel rijplezier en was onbeschoft snel, maar ontbeerde de ruimte die de Volvo wel heeft.
Zo is er voor elk type auto wel iets te zeggen,voorlopig staat er een hele sjieke V70 op de oprit!

Als ik jou was zou ik 'm wel tunen,krijg je een heel andere auto.
Dr.Go-Fast...

M

Mijn vorige auto was verre van standaard, veel sneller en lichter dan mijn V70 automaat.
Mijn vorige auto had geen comfort.
Mijn vorige auto had geen airbags,sips, airco en ga zo maar door.
Mijn vorige auto was een skelter.
Achter "traag hok" staat een  ;).

blauwe speer

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Ga toch maar voor de chip,want je krijgt dan een heel andere auto die onderin veel beter reageert.Wel de remmerij aanpassen.

Blauwe speer.

elianmars

Citaat van: M op 08-05-2005 10:28:58
Mijn vorige auto was verre van standaard, veel sneller en lichter dan mijn V70 automaat.
Mijn vorige auto had geen comfort.
Mijn vorige auto had geen airbags,sips, airco en ga zo maar door.
Mijn vorige auto was een skelter.
Achter "traag hok" staat een  ;).

Ik had 't ook over een standaard Gtt ;)

En als 't je toch niet kan schelen, jouw trage hok ruilen voor mijn (nog tragere) hokje?  ;D ;D ;)

mehn

Citaat van: elianmars op 08-05-2005 12:02:35
En als 't je toch niet kan schelen, jouw trage hok ruilen voor mijn (nog tragere) hokje?  ;D ;D ;)

Heeft 'ie eindelijk een estate, wil jij 'm weer een sedan aansmeren  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Laserblue

Die 15 pk voel je toch niet? ;)

mij werd ook verteld dat het 265 pk waren dus ik ben er van uitgegaan dat het een 5 bak was (niet goed geteld bij het optrekken :-\)
Het is dus uiteindelijk een 4 traps van juli '99

maar hoeveel pk ie nou heeft is me nog steeds niet duidelijk.

en over traag.
stoplicht sprinten met een Leon of Focus diesel?  :-[
het duurt ff voor je er voorbij bent.

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Laserblue

O ja
de V77 uit Alphen is verkocht.
wie heeft 'm?

(was mijn 2e keus als de prijs niet zo belachelijk was geweest in vergelijking met mijn auto
35000 km meer :o
6000 duurder :o
meer beschadigingen :o

wel 5bak :)
17"velgen :)
getunened :D)

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Johann

Citaat van: Laserblue op 08-05-2005 13:05:05
Die 15 pk voel je toch niet? ;)

mij werd ook verteld dat het 265 pk waren dus ik ben er van uitgegaan dat het een 5 bak was (niet goed geteld bij het optrekken :-\)
Het is dus uiteindelijk een 4 traps van juli '99

maar hoeveel pk ie nou heeft is me nog steeds niet duidelijk.

en over traag.

Alleen de 265 PK versie heeft een 5 traps automaat. Is ook een 2.4 ltr ipv een 2.3.

BenC70ES

Citaat van: Laserblue op 08-05-2005 13:05:05
en over traag.

Meen je dat nou???

Ik denk dat mijn manuele LPT het nog niet zo slecht zou doen naast een R AWD aut.  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 08-05-2005 15:57:41
Citaat van: BenC70ES op 08-05-2005 13:49:28
Ik denk dat mijn manuele LPT het nog niet zo slecht zou doen naast een R AWD aut.  ;)

had jij andere gedachten hierover dan?.

Nee  :) maar ik denk sommige R AWD aut. eigenaars wel  ;) ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mathh

Citaat van: Rudi op 08-05-2005 10:22:23
Als ik jou was zou ik 'm wel tunen,krijg je een heel andere auto.

Rudi heeft gelijk 8) En het kost maar een paar moederdagkadootjes :-X
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Entuscan

Pfff nat wegdek en dan staan ze daar allemaal terplekke te spinnen met hun pk's ...
En ja hier in B en NL is er nogal vaak sprake van een nat wegdek ;)
Dat levert pas leuke stoplichtsprintjes en hernemingen op  ;D

Ook vlotjes door de bocht gaan ... heerlijk

Voor de voordelen van de AWD neem ik een beetje traagheid er met ALLE PLEZIER bij.

En zoals aangegeven met een chipje wordt het allemaal weer net iets leuker
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

reneetje

Citaat van: Entuscan op 08-05-2005 20:41:07
Pfff nat wegdek en dan staan ze daar allemaal terplekke te spinnen met hun pk's ...
En ja hier in B en NL is er nogal vaak sprake van een nat wegdek ;)
Dat levert pas leuke stoplichtsprintjes en hernemingen op  ;D

Ook vlotjes door de bocht gaan ... heerlijk

Voor de voordelen van de AWD neem ik een beetje traagheid er  met ALLE PLEZIER bij.

En zoals aangegeven met een chipje wordt het allemaal weer net iets leuker

;D
Mee eens, en ach die traagheid vind ik nog wel meevallen hoor, bler toch in een dikke 6 sec naar de honderd , en dat met ruim 1,6 ton onder mijn kont, dat doen toch echt niet veel wagens hoor....

Tja , en dan dat chippie :-\
Zit er al een tijdje over te tubben , en ben nu toch geneigd om het te doen , maar dan lees ik die verhalen van Wil , met de nodig problemen al dan niet door het chippen, en begin weer te twijfelen.
Ervaringen hoe de R AWD handgeschakeld zich verder houdt (gechipd dan ) zijn schaars.........
Wil en ik zijn volgens mij de enigen hier............... ???

Rene  ::)

reneetje

Citaat van: Ludo op 08-05-2005 21:26:26
Citaat van: reneetje op 08-05-2005 21:04:47
Ervaringen hoe de R AWD handgeschakeld zich verder houdt (gechipd dan ) zijn schaars.........
Wil en ik zijn volgens mij de enigen hier............... ???  

je vergeet Hans (hpetak).!  ;D
maar de handbak versie is idd schaars.
Klopt, en heeft volgens mij ook al aardig wat km op de klok, maar is die ook gechipd?