Vervangen van ABS krans

Gestart door Dirk242, 07-10-2016 09:24:48

Vorige topic - Volgende topic

Dirk242

Beste mensen,

Onze V70 ('99, T5 MT) had al een tijd last van een inkomende ABS wanneer dit niet nodig was. Via de zoekfunctie kwam ik uit bij leden die soortgelijke problemen ervoeren die voortkwamen uit een vervuilde ABS krans. Dit blijkt bij onze auto ook het geval te zijn. Links is netjes, maar rechts was flink verroest en zodoende heb ik deze schoon proberen te maken (er braken hierbij diverse nokjes af). Het gevolg: nog meer onnodig ABS, conclusie: die krans moet vervangen worden.

Via Skandix kom ik uit bij het volgende onderdeel:
Link Skandix

Kan iemand bevestigen dat dit de juiste krans is voor mijn type auto.
Ik heb ingevuld dat ik een M56 als transmissie heb. Volgens mij klopt dit, maar waar kan ik dit voor de zekerheid nakijken.

En dan komt nu de belangrijkste vraag  ::) :
Hoe vervang je deze krans, kun je erbij door enkel de remschijf e.d. eraf te gooien of moet de aandrijfas er onderuit?

Sbv

De as zal in ieder geval uit fusee moeten anders kan je de ring niet vervangen. Als deze uit fusee is dan is het een kleine moeite om de hele as er even uit te halen, zal wat makkelijker werken.

Dirk242

SBV, duidelijk.

Ik vind zojuist overigens dit:
Youtube

Ziet er gemakkelijk uit. Enige waar ik van baal is dat het zooitje waarschijnlijk weer uitgelijnd moet worden... Dat is net gebeurd.  :eusa_silenced:

classicT5

As kun je loshalen door alleen de draagarm los te maken onderaan op de fusee. Dan opzij draaien en je trekt de aandrijfas er zo uit.

Uitlijnen hoeft dan niet.

Sbv

Citaat van: classicT5 op 07-10-2016 10:52:33
As kun je loshalen door alleen de draagarm los te maken onderaan op de fusee. Dan opzij draaien en je trekt de aandrijfas er zo uit.

Uitlijnen hoeft dan niet.
mits je as er zo uit wil en die wil wel eens vast in fusee zitten

Dirk242

Gaan we dat proberen. Eerst een zo'n ring bestellen. Bij de dealer is hij 5 keer zo duur.

Heeft een T5 altijd een M56?