Ongewenst geluid tussen 2000 en 2500tpm

Gestart door Viper850, 19-04-2005 11:47:00

Vorige topic - Volgende topic

Viper850

Als ik de bocht uit kom in de 2e versnelling en trek dan rustig op, komt er tussen de 2000tpm en 2500tpm een licht "schurend" geluid onder de motorkap vandaan. Het is niet hard, want met de radio aan hoor je het bijna niet. Het klinkt als iets dat even 2 seconden ronddraait en dan weer stopt. Vooral in de 2e versnelling, in de 3e iets minder (of dat komt omdat er dan meer rijgeluiden zijn).

Komt iemand dit bekent voor?

Viper850

Na een beetje zoeken en lezen, ben ik erachter gekomen dat het abs een schggggg-geluidje maakt. Is dit de oorzaak??

Viper850

oh, dan is het iets anders. Nouja, tis ook niet echt hinderlijk!

@®-

Is het niet de ABS pomp die geactiveerd wordt?

Als ik weg rijdt, na het starten, en ik kom boven de 30 km/h uit hoor ik ook een geluid, maar voornamelijk bij het rempedaal.
Dit geluid is ook maar eenmalig.

Viper850

het is niet eenmalig. En komt onder de motorkap vandaan.

thuur

Het is toch hopelijk geen 'rikketik' wat je hoort?

Gr 8)

Viper850

Nee, thuur. Het is een licht schurend geluid.

Tam

Ik heb ook vooral bij wat warmer weer een schurend geluid m.n. in 1e en 2e versnelling. Inmiddels nieuwe koppeling, drukgroep en druklager. Zodra ik de koppeling intrap is het weg. Ik denk aan de versnellingsbak. Zit nieuwe olie in. Is het op te lossen met een toevoeging uit de racerij?
Heb niet de indruk dat het spanrollen zijn. tenzij die bij belasting meer herrie maken dan onbelast. Ook gelezen dat sommige bakken bij de 850 nu eenmaal zo'n geluid maken. Echter ik ben er niet blij mee!

Groet Tam.