Eindelijk een V70

Gestart door scotloop, 10-10-2016 19:16:55

Vorige topic - Volgende topic

stuuraandeverkeerdekant

Wanneer de thermostaat vervangen wordt nemen veel mensen uit voorzorg ook meteen de temperatuur sensor mee. Heb ik ook gedaan (maar toen per ongeluk een niet origineel onderdeel besteld  :eusa_shifty:) Zou je dus ook kunnen overwegen (het vervangen dan he) want die sensor zal waarschijnijk ook best oud zijn

En een kleine noot bij de Petrol injection cleaner: niet schrikken als je daarna een dag met het check-engine lampje aan rijdt. Dat was bij een soortgelijk goedje bij mij in ieder geval het geval.

Heb ook van horen zeggen dat je je injectoren kunt schoonmaken door een paar minuutjes 120 te rijden in zijn 3. De hitte brand het dan wel schoon. Geen idee wat de ervaringen van anderen hiermee zijn.
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Thunderstruck

Dat rammeltje kan een reactiestang zijn of je stabilisatorstang  (dat ervaar ik nu). Temperatuur sensor heb ik ook gelijk vervangen met het thermostaat uit voorzorg.

cornelis-b

Rammeltje wat je hoort komt bijna zeker van je endlinks ( rammelstokjes ), kosten je kop niet maar doen wonderen als ze vervangen zijn: Geen rammeltjes meer ;D

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

scotloop

Is het dan ook van belang dat ik beide kanten tegelijk doe? Met die stabilisatorstangen?
Ik heb wel gezien dat het thermostaathuis was achter de stuurbekrachtigingspomp zit... maar ik denk dat het wel moet gaan lukken.
Ook wil ik nieuwe gasveren voor de achterklep, want die kwam gisteren al naar beneden :(
Hopelijk ontvang ik morgen wat onderdelen :D
Volvo Amazon B18 Aut. 1966
Mazda MX5 NA 1.6 1997
Volvo V70 2.5 20v Aut. 1997

leons850

Citaat van: cornelis-b op 16-10-2016 23:33:52
Rammeltje wat je hoort komt bijna zeker van je endlinks ( rammelstokjes ), kosten je kop niet maar doen wonderen als ze vervangen zijn: Geen rammeltjes meer ;D

http://www.estateservices.nl/media/catalog/product/cache/1/image/252x188/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/3/1387860-S.jpg

Ik vind ze van de dealer anders behoorlijk prijzig, andere/immitatie merken zet ik er niet meer onder. Die zijn toch met 50dkm versleten... De huidige van de dealer inmiddels al zo'n 120dkm.

On topic, als je stabilisatie stangen gaat doen, kijk dan ook even naar een IPD set, dat is echt een geweldige upgrade voor je onderstel.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

cornelis-b

Febi en Delphi zijn prima vervangers Leon
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

leons850

Citaat van: cornelis-b op 18-10-2016 10:53:20
Febi en Delphi zijn prima vervangers Leon

Febi had ik, die was na nog geen 50dkm bij mij gaar.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

scotloop

Kan ik gewoon dan alleen rechtsvoor vervangen, of raden jullie aan linksvoor tegelijk te doen? :)
Nog steeds geen pakketjes.... #waitingpatiently haha
Mazda MX5 NA 1.6 1997

rpakuypers

Heb de mijne net weer binnen. Heb ze 140.000 km geleden vervangen door niet origineel en die houden het bij mij best lang uit.

Groet,
Roger

classicT5

Best beide tegelijk vervangen

scotloop

Hoihoi allemaal!
Inmiddels zijn de meeste pakketjes binnen :) Ik wacht alleen nog op de afstandsbedieningen!

Lijstje wat ik heb gedaan
- Gasveren achterklep vervangen (dat scheelt een hoop getil :P)
- interieurfilter vervangen (Heel smerig zwart met blaadjes)
- luchtfilter vervangen
- auto van binnen goed schoongemaakt
- knopjes stoelverwarming gewisseld en tada nu doet de andere stoel het... nu nog een werkend knopje zien te vinden

Nog te doen
- endlinks voor vervangen
- thermostaat vervangen
- nieuwe radio zien te vinden (voor weinig)
- nieuw stoelverwarmingsknopje

Ik heb trouwens ook een verwarmde achterbank, maar dit knopje klikt niet in zegmaar. zodra je hem loslaat komt deze weer helemaal terug itt de knopjes voor. In het boekje zag ik dat de achterbank op een timer gaat, dus hoort dit knopje zo te werken, of moet ik deze ook vervangen? Zoja, dan moet ik 2 knopjes haha.

Voor de thermostaat en de endlinks ga ik volgens weekend waarschijnlijk aan de slag, dan kan ik bij mijn schoonouders met wat meer ruimte (&gereedschap) aan het werk :)
Mazda MX5 NA 1.6 1997

scotloop

Inmiddels de radiator vervangen (lek)
Nieuw knopje voor de stoelverwarming en het werkt weer :)
thermostaat vervangen (komt weer mooi op temperatuur en blijft daar)
Komend weekend zijn de endlinks aan de beurt :) ik kan niet wachten

Als dat is gebeurd dan zijn er eigenlijk geen gebreken meer aan de auto behalve de radio :)
Mazda MX5 NA 1.6 1997

scotloop

Inmiddels alweer een hoop gedaan! :D

1. Remklauw linksvoor gereviseerd
2. Carterventilatie vervangen
3. verse olie + filter
4. Forté motorflush
5. gasklephuis schoongemaakt
6. handremschoenen achter + blokjes vervangen
7. Spoiler gemonteerd
8. Schokbrekers voor + veerpootlagers vervangen

Ik denk dat ik op korte termijn de schokbrekers achter ook wil vervangen en de remschijven voor ivm trilling in het stuur met remmen en een dunnere schijf. Ook wil ik de airco laten controleren/vullen/maken voor komende zomer, want dan gaan we met de auto en husky naar Frankrijk :)
Voor de rest zijn er alleen maar optische dingen tot nu toe :D

Ik heb wel een vraag, waarvan jullie misschien het antwoord weten. Als ik gas geef, dan hoor je een soort vacuumlek. Nu heb ik de vacuümslangetjes gecontroleerd en een lekke vervangen bij het luchtfilterhuis. Helaas was dit niet hetgeen wat geluid geeft. Het lijkt bij de rembekrachtiging vandaan te komen. Wie o wie heeft een tip? haha

Groetjess
Mazda MX5 NA 1.6 1997

V70geRwin

Er loopt een dikke vacuumslang vanaf je spruitstuk onder de accu door naar je rembekrachtiger.
Of misschien de aansluiting van de slang op de bekrachtiger?

UserID6342

Die witte stop waar de slang opzit en welke in de bekrachtiger zit willen wel eens gaan lekken.... Is ook hetgeen Gerwin bedoelt.