850 Platinum Limited Edition

Gestart door Hengeveld, 10-10-2016 20:13:37

Vorige topic - Volgende topic

yannickdv

Nondju. Die zag ik ook staan, eigenlijk geen geld ook.

Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee. Ik hoop hem snel op een meeting te zien! :)
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Hengeveld

Inmiddels veel uitgezocht, brochures en dealermemo's uit Amerika laten komen en daarmee wordt het allemaal duidelijker. Ook heb ik weer een 850 estate Platinum Limited Edition in Zweden gevonden (oorspronkelijk geleverd in Amerika) en heb ik toegevoegd aan het lijstje in het eerste bericht van dit topic.

De Platinum Limited Edition was een gelimiteerde oplage met een ruim optiepakket in combinatie met maar 1 kleur: Platinum White (424). Deze kleur was alleen leverbaar als Platinum Limited Edition. Dus een 850 in kleur Platinum White is altijd de Limited Edition en andersom is de Platinum Limited Edition altijd in de kleur Platinum White. De eerder genoemde pagina op de website van Volvo Cars zet je dus duidelijk op het verkeerde been of ik kan zelfs stellen dat het niet klopt, wat betreft de combinatie van meerdere leverbare kleuren voor de Platinum Limited Edition.

Als onderbouwing hierbij scans van brochures en een informatieblad/memo gericht aan Noord-Amerikaanse dealers.