2e hands gastank?

Gestart door katuut, 11-10-2016 20:08:03

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Citaat van: classicT5 op 11-10-2016 20:33:24
Pim Remeeus heeft al aantal keren dat gedaan, forumnaam remeeus. Je kunt hem eens vragen.

Is goed te doen m.i.

Neem aan dat je complete installatie bedoelt ipv alleen de tank ;)

Heb je al contact gehad met Pim?
Die kan je zo vertellen wat wel en wat niet past/kan, heeft zelf een 2.3 RN blok op gas in een 850 gebouwd  :)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

leons850

Citaat van: katuut op 12-10-2016 22:55:56
Ik heb net hunterparts aan de lijn en die zegt dat jet weer niet past. Ik vind het vreemd: is toch hetzelfde blik en de aansturing gaat toch separaat van de auto waar het ingaat?

Tank moet gewoon passen, in een N past een grotere bom dan in een classic (zonder de reservewiel bak te verbouwen). Ik heb een 72L bom in de N zitten en een 67L bom in de S70, groter past in beide echt niet haha.
Lengte van de leidingen zal van een N misschien iets langer moeten zijn, maar dat is eventueel ook op te vangen door de invoer van de auto iets verder naar voren te zetten. Dit kan Pim je wel vertellen.
de aansturing is gewoon het zelfde, onderbreek draadje op de injector bedrading en that's it. Lpi doet verder niets met het motormanagement. de benzine computer gaat verschillen corrigeren in duty cycle en omdat de LPI deze vervolgens weer 1 op 1 overneemt gaat dat prima.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

kulk

Interessant, ik zou ook wel een gas installatie in mijn N willen, ben ook zeer benieuwd hoeveel het jou gescheeld heeft t.o.v. een nieuwe installatie Leon. Wellicht kun je mij hier zaterdag wat meer over vertellen.

leons850

Citaat van: kulk op 13-10-2016 11:10:09
Interessant, ik zou ook wel een gas installatie in mijn N willen, ben ook zeer benieuwd hoeveel het jou gescheeld heeft t.o.v. een nieuwe installatie Leon. Wellicht kun je mij hier zaterdag wat meer over vertellen.

Dat is uiteraard geen probleem Remco.
In de N heb ik een tweedehands installatie gezet, in de S70 was hij nieuw.

@TS, kun je hier uitleggen wat Sjoerd van Hunter zei waarom het niet kan?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

katuut

'Dat past niet'

Ik heb het als waarheid aangenomen om er vervolgens over na te gaan denken
Chronisch last van detaildiarree

leons850

Citaat van: katuut op 13-10-2016 15:45:37

'Dat past niet'

Ik heb het als waarheid aangenomen om er vervolgens over na te gaan denken

Stuur Remeeus eens een PB, die kan je vast wel vertellen of dit wil of niet. Hij kan het eventueel ook inbouwen.

razorx

Wat bedoelde Hunterparts met niet passen: De ringtank?

katuut

Nee, het zou niet werken

yannickdv

Maakt helemaal niks uit. In het geval van LPi is het een systeem wat in alle auto's geschikt is. Als het beide een 5 cilinder is heb je meestal de injectieonderbreking kabelboom van een 6cil dus genoeg draden.

Enige verschil wat er mogelijk zou zijn is de lengte van de leiding / kabels naar achteren toe, de software (oftewel omrekentabel) voor de LPE, en de injectoren (afhankelijk van het motorvermogen). In een standaard T5 worden over het algemeen witte gemonteerd. Wil je wat meer ruimte voor tuning dan moet je voor donkerbruin gaan. Tweedehands moeilijk te vinden. Nieuw 110-120E per stuk.

Ik heb nu twee keer een gebruikte installatie ingebouwd in een classic. Eerste kwam uit een 2.5T en ging in een 10V, tweede kwam uit een 10V en ging in een T5. Geen problemen.

Meer vragen? Hoor het graag ;)
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Sbv

Dat is anders als een tank van een V70 classic in een V70n zetten is mijn leken mening

leons850

Citaat van: Sbv op 14-10-2016 15:45:42
Dat is anders als een tank van een V70 classic in een V70n zetten is mijn leken mening

De reservewiel bak van een N is groter dan van een classic, dus alle tanken van een classic passen in een N.

Hier heb ik de grootste LPG tank voor een N achterin mijn S70, geloof mij die past niet in een classic.

katuut

Citaat van: yannickdv op 14-10-2016 15:24:19
Maakt helemaal niks uit. In het geval van LPi is het een systeem wat in alle auto's geschikt is. Als het beide een 5 cilinder is heb je meestal de injectieonderbreking kabelboom van een 6cil dus genoeg draden.

Enige verschil wat er mogelijk zou zijn is de lengte van de leiding / kabels naar achteren toe, de software (oftewel omrekentabel) voor de LPE, en de injectoren (afhankelijk van het motorvermogen). In een standaard T5 worden over het algemeen witte gemonteerd. Wil je wat meer ruimte voor tuning dan moet je voor donkerbruin gaan. Tweedehands moeilijk te vinden. Nieuw 110-120E per stuk.

Ik heb nu twee keer een gebruikte installatie ingebouwd in een classic. Eerste kwam uit een 2.5T en ging in een 10V, tweede kwam uit een 10V en ging in een T5. Geen problemen.

Meer vragen? Hoor het graag ;)

Top! Daar heb ik wat aan!

Wel bijzonder allemaal. Als ik een willekeurige lpi van mp aftrek zou die moeten passen zolang er maar genoeg cilinderaansluitingen opzitten?

Sbv

Hou wel rekening met leeftijd van de tank

classicT5

En de grootte van de tank.

Willekeurige lpi werkt, mits van minimaal een 5 cylinder.

Weet niet zeker of keuringseis, maar leidingen ed zou ik ook vernieuwen. Kost niet veel als je dat in polen koopt.

okkehel

Als ik het goed begrijp kun je dit zonder problemen om laten keuren bij de rdw?