Handzenders van Guard II tjirpen niet meer. (geen signaal)

Gestart door Benjah, 13-10-2016 18:01:36

Vorige topic - Volgende topic

Benjah

Hallo allemaal,

Sinds twee dagen geeft mn Guard II zendertje geen sjoege meer, geen tjirpje dus. Blijkbaar was ie al een tijdje mank aan het gaan, het was een beetje mikken/zoeken om contact te maken de laatste weken. Alarm (horn) is al een jaar of 3 geleden ertussenuit gehaald vanwege een storing. (Gillend de straat uitrijden om 08:30...) Central lock en LED werkten/werken nog wel.

Uiteraard eerst nwe batterijtjes gevoerd, nog niet echt leven. Heb zekering 6 er maar even uitgetrokken, start wel zo makkelijk, beetje jammer alleen
dat mn 'fake-alarm' LED niet meer knippert en ik 4 deuren af moet lopen. Op zich geen moeite, maar niet handig.

Ik had een reserve liggen, die door mij in ieder geval, nooit is gebruikt. Daar ook de knoopcelletjes van vervangen, lag al jaren in een la...maar ook die doet geen ene **** meer.

Is er bij iemand bekend of schoonmaken van contactjes/binnenwerk zin heeft of kan ik beter maar meteen een nwe zender bestellen?

EDIT:

Net de zender die ik altijd gebruik even opengehaald, nooit gedaan, ging verrekte makkelijk, contactjes afgeveegd, en *piep*. Nu effe testen.
850 2.5i estate '96