montage k&n vervangingsfilter

Gestart door ewing, 20-04-2005 14:43:59

Vorige topic - Volgende topic

ewing

Ik wil voor mijn roffel een k&n vervangingsfilter aanschaffen. Gelet op het feit, dat ik twee linkerhanden heb wil ik graag weten hoe moeilijk/makkelijk het is om deze filter te 'monteren'. Misschien een foto, waar de filter in moet? Of weet iemand of er een duidelijke handleiding/beschrijving bij zit?
Thnx!!

Peth©oni

ewing

Thnx, met die uitleg kom ik al een heel eind verder!  :) Maar is er niet iemand toevallig met pics van de montage van een k&n vervangingsfilter?

KeesKist

Haal de zes(?) bevestigingklipjes van de bovenkant van je luchtfilterhuis eraf. Haal het oude luchtfilter eruit. Maak het huis schoon. Leg het nieuwe filter erin.

Klaar is Ewing :)
Violence solves everything

ewing

Haha...dank KeesKist! Laatste vraag, dan ben ik er volgens mij: waar zit het luchtfilterhuis?

thuur

Als je voor de auto met geopende motorkap staat is het die zwarte doos achter de accu.

Meer kan ik er echt niet over vertellen. Dadelijk ga je zeggen dat je nieuwe software wilt gaan schrijven voor de chip en dus vraagt waar de chip zit ;D :-X ;)

Gr 8)

mehn

Citaat van: ewing op 20-04-2005 16:08:30
Haha...dank KeesKist! Laatste vraag, dan ben ik er volgens mij: waar zit het luchtfilterhuis?

Ik wilde bijna zeggen: dat zwarte ding waar heel groot TURBO op staat, maar ik zie dat dat bij jou niet het geval zal zijn  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ewing

Haha...nee hoor, maar ik ben absoluut geen technicus. Dank allen voor de info!

mehn

Citaat van: thuur op 20-04-2005 16:25:37
Meer kan ik er echt niet over vertellen. Dadelijk ga je zeggen dat je nieuwe software wilt gaan schrijven voor de chip en dus vraagt waar de chip zit ;D :-X ;)

Dat kunnen we 'm ook nog wel vertellen: die zit in die zwarte kunststof doos...aan de bijrijderskant van de auto  ;D

XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: mehn op 20-04-2005 16:47:59
Citaat van: thuur op 20-04-2005 16:25:37

Dat kunnen we 'm ook nog wel vertellen: die zit in die zwarte kunststof doos...aan de bijrijderskant van de auto  ;D

Maar.... zou je willen dat hij daaraan begint als niet-technicus ;D ?

(@ewing:no offense!) ;)

Gr 8)

mehn

Citaat van: thuur op 20-04-2005 16:54:26
Maar.... zou je willen dat hij daaraan begint als niet-technicus ;D ?

Uh, nee  ;)

XC60 D4 AWD:

ewing

Heren, zonder jullie hulp was het mij niet gelukt om uberhaupt het luchtfilterhuis te vinden, laat staan om de filter te vervangen! In nog geen 2 minuten had ik een papieren-filter in mijn handen en was de K&N vervangingsfilter geplaatst! Ik voelde mij voor heel even een ware technicus/monteur!  :) Voor mijn volgende 'projectje' (whatever that may be) aan mijn roffel zal ik jullie zeker weer raadplegen haha!

Peth©oni

Citaat van: ewing op 21-04-2005 07:56:04
Heren, zonder jullie hulp was het mij niet gelukt om uberhaupt het luchtfilterhuis te vinden, laat staan om de filter te vervangen! In nog geen 2 minuten had ik een papieren-filter in mijn handen en was de K&N vervangingsfilter geplaatst! Ik voelde mij voor heel even een ware technicus/monteur!  :) Voor mijn volgende 'projectje' (whatever that may be) aan mijn roffel zal ik jullie zeker weer raadplegen haha!

ik zeg lampje vervangen......  ;) ;D

succes ermee, en als er weer wat is horen we het wel.....  8) ;D

BartT5R

Citaat van: Peth©oni op 21-04-2005 08:15:58

ik zeg lampje vervangen......  ;) ;D

succes ermee, en als er weer wat is horen we het wel.....  8) ;D

Dashboard lampje? ;)
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

thuur

Roeping gemist? :D ;)

Gr 8)