Even voorstellen: Christiaan

Gestart door Deurtje, 01-11-2016 23:26:17

Vorige topic - Volgende topic

SB T-5R

Gelukkig is het maar een lampje  :eusa_angel:
Dan valt het wel mee.

Dat andere lampje (iets met benzine bijna op) zul je nog wel vaker tegen gaan komen  ;D ;D

j3r03n

Welkom. Hij zit nog mooi in de lak zo te zien. Wat zit er op het rechtse achterraampje bovenin? Of is dat schaduw?
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

V702.5T

Welkom Christiaan,

Mooie roffelende kilometers op weg naar mooie opdrachten toegewenst!

Deurtje

@j3r03n: zeker geen schaduw, scherp gespot. Ik vermoed een antenne maar daar ben ik nog niet uit omdat ik de radio nog aan de praat moet krijgen. Hoewel het me -verrassend genoeg- prima bevalt zonder.

@
Citaat van: j3r03n op 02-11-2016 12:17:03
Welkom. Hij zit nog mooi in de lak zo te zien. Wat zit er op het rechtse achterraampje bovenin? Of is dat schaduw?
Volvo V70 classic 2.5 10V
VW Polo BM TDI
Volvo 850 2.5i comfort line 1995

j3r03n

Citaat van: Deurtje op 02-11-2016 13:33:12
@j3r03n: zeker geen schaduw, scherp gespot. Ik vermoed een antenne maar daar ben ik nog niet uit omdat ik de radio nog aan de praat moet krijgen. Hoewel het me -verrassend genoeg- prima bevalt zonder.

Bij mij zit de radioantenne (plakstrips) standaard op het linkerachterraam. Weet niet of dat ook bij de 850 ook zo is.
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

V702.5T

Dit is een (oude) telefoonantenne. De radioantenne zit standaard in het linker achterraam in het glas (net als achterruitverwarmingsdraden). Heb nog nooit een 855/V70 gezien die dat niet had... maar weet niet hoe dat zit bij vervangend glas natuurlijk. Beter op je ruit dan een gat in je dak geboord wat in die periode net ze gemakkelijk gedaan werd, met alle mogelijke roest ellende van dien.
Denk niet dat die antenne nog iets doet, we zijn een paar systemen verder... maar ongetwijfeld een expert voor te vinden hier.

cornelis-b

Om te beginnen welkom op het forum. Is een antenne die gebruikt is voor een telefoon, had hem er ook op zitten alleen bij mij zat hij achter op het zijraam. Als je hem zat bent even een visdraadje er onderdoor trekken en dan de lijmresten van de ruit verwijderen, uiteraard ook aan de binnenkant. Je zal ook zien dat de antennekabel onder de kunststof lijst verdwijnt, deze kan je gewoon afknippen en onder de lijst weg moffelen, de hele kabel verwijderen is een veel grotere klus ;-)

Deze antennes zijn tegenwoordig nutteloos en zeker geen schoonheid.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

stuuraandeverkeerdekant

Welkom en gefeliciteerd met je eerste eigen auto! Heb zo'n 4 maanden geleden ook mijn eerste auto ooit gekocht. Erg fijn, en met dit forum kom je een heel end!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

marc-850

Citaat van: Deurtje op 02-11-2016 10:25:14
Thnx. Dat was ook mijn conclusie, maar de remlichten doen het. Althans, dat zei vriendin. Misschien meerdere lampjes oid. We kijken het na (want dit gaat wel erg off topic geloof ik  :eusa_whistle:)

Je hebt 4 remlichten  ;)

volvobug

Welkom hier!

Dat bijzondere rolding komt vermoed ik in twee helften uit de leuning van je achterbank. het is een bagagenet. De lange heeft een uitschuifbare stang die je links en recht in twee steunen tegen de heme plaatst. Dan kan de korte helft daar weer ingehangen worden.  Werkt ook met de bank neergeklapt, maar dan met twee voorste steunen in de hemel.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

850...What else?

Misschien meerdere lampjes oid. We kijken het na (want dit gaat wel erg off topic geloof ik)

Misschien het derde remlicht???
SIPS: Swedish Incredible Powerfull Stationwagon😉

Deurtje

Wow wat een respons! Bedankt allemaal weer! Vandaag een leuke klus waarvoor ik echt wel even moest rijden, is geen straf zo. Wat een zicht ook!

Citaat van: 850...What else? op 03-11-2016 08:47:07
Misschien meerdere lampjes oid. We kijken het na (want dit gaat wel erg off topic geloof ik)

Misschien het derde remlicht???
@850..what else: Ga ik even naar kijken, of die er überhaupt opzit..  ;D
@marc-850: bevestiging van mijn nog wat roestige kennis van auto-opbouw.

Citaat van: volvobug op 02-11-2016 19:50:46
Welkom hier!

Dat bijzondere rolding komt vermoed ik in twee helften uit de leuning van je achterbank. het is een bagagenet. De lange heeft een uitschuifbare stang die je links en recht in twee steunen tegen de heme plaatst. Dan kan de korte helft daar weer ingehangen worden.  Werkt ook met de bank neergeklapt, maar dan met twee voorste steunen in de hemel.
@VolvoBug: je hebt helemaal gelijk, kan idd in tweeen eruit, en uitschuifstokje waarmee hij aan het plafond kan. Voor de wat kleinere honden wslk.. :-)

Citaat van: cornelis-b op 02-11-2016 18:48:29
Om te beginnen welkom op het forum. Is een antenne die gebruikt is voor een telefoon, had hem er ook op zitten alleen bij mij zat hij achter op het zijraam. Als je hem zat bent even een visdraadje er onderdoor trekken en dan de lijmresten van de ruit verwijderen, uiteraard ook aan de binnenkant. Je zal ook zien dat de antennekabel onder de kunststof lijst verdwijnt, deze kan je gewoon afknippen en onder de lijst weg moffelen, de hele kabel verwijderen is een veel grotere klus ;-)

Deze antennes zijn tegenwoordig nutteloos en zeker geen schoonheid.
@Cornelis-B: ok, helder. Ik ga visdraad halen zodra ik tijd heb! En het lampje stopt met branden.. en oh ja gewoon even de handleiding van de wagen lezen. Enzo. Wordt dus wel een keertje opgepakt, met prio laag..
Volvo V70 classic 2.5 10V
VW Polo BM TDI
Volvo 850 2.5i comfort line 1995

Paulsson

Prachtige bak! Welkom en heel veel plezier met je roffel!

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

FGG

Welkom op 't Forum, Christiaan.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: