C70 facelift koplampen

Gestart door giovanni4451, 02-11-2016 19:01:50

Vorige topic - Volgende topic

giovanni4451

Beste forummers,

Ik had nog een xenon set liggen (H7) die ik graag wilde inbouwen echter tot mijn verbazing toen ik lampen wilde wisselen bleek dat de je de lamp moest 'vast draaien' in plaats van het met een ijzeren klipje vast te maken. Hierdoor ging mijn xenon set niet passen..!

Nu mijn vraag, welke lampen moeten moeten er dan in voordat ik een ander setje ga bestellen?
(helaas had ik geen boekje anders had ik daar wel in gekeken  :( )

even plaats toegevoegd van de betreffende koplamp units.

)()()sT

H7 :)

Probleempje is dat klemmetje. Normaal zit dat over de fitting van de halogeenlamp en net 2 torxjes vast. Nu moet dat klemmetje over de kabelboom van de xenonlamp heen. Daartoe heb ik een open klemmetje gekocht toentertijd.

Halogeen:

Xenon:
Open klemmetje, of de bestaande open maken... je krijgt hem niet over de kabel/stekkers heen.

innocenti

Idd open knippen en een stukje open buigen zodat de kabels ertussendoor kunnen. Daarna met Xenon vastschroeven.

Xenon H7R lampjes nodig. R is een xenon lamp met een gecoat voorste gedeelte zodat je niet in de xenon lampstaafje kan kijken vanaf de voorzijde. Deze zorgt namelijk voor verblinding als je een standaard H7 xenon lamp gebruikt.

PB maar als je t beugeltje perongeluk verkl..t met knippen. Ik heb er nog wel 2 liggen.

)()()sT

Ik heb in de heldere lampen een gewone H7 omdat er daar wel zo'n parapluutje zit zodat je niet in de lamp kijkt... ;)

innocenti

Maar de H7r schijnen voor minder strooilicht te zorgen en daarmee mogelijk beter voor de APK. Velen met standaard H7 xenon moeten wisselen voor de APK voor halogeen om geen afkeur te hebben.

henry classic v70

Ik heb al ruim 7 jaar xenon in originele heldere C70 lampen met H7 en nog nooit problemen gehad met APK..  :eusa_think:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

innocenti

Citaat van: henry classic v70 op 03-11-2016 10:23:01
Ik heb al ruim 7 jaar xenon in originele heldere C70 lampen met H7 en nog nooit problemen gehad met APK..  :eusa_think:
Prima. Maar ik heb al bij zat forumleden gelezen dat ze wel problemen hebben. Dus probeer ik ts alleen eerlijke info mee te geven. H7 xenon in heldere koplampen is geen garantie op APK goedkeur.

)()()sT

Citaat van: henry classic v70 op 03-11-2016 10:23:01

Ik wel, en sindsm'n koplampglazen nog staar hadden haal ik ze ee altijd even uit bij de keuring.
Ze verblindend trouwens niet echt maar denk dat H7R net wat beter is. Het blijft uiteindeljk een lampunit die eigenlijk niet voor xenon bedoeld is... ;)

MEN-O

Ik ook ; de dealer keurde em gewoon goed, maar nu bij mijn 1 mans garage was het gewoon afkeur (wegens staar idd). Heb er 2 nieuwe imi glazen opgezet en is weer helemaal prima. (Staat ook direct een beetje netter).