motor wissel

Gestart door s©ub@, 23-01-2003 23:04:37

Vorige topic - Volgende topic

s©ub@

ff lekker cross-posten (onderwerp loopt ook in "algemeen" onder kopje 850GLT) maar hoort eigenlijk nu hier thuis...

hoeveel moeite is het om een ombouw te doen van een GLE naar een GLT (of T motor)??

de carosserie van de auto is nog in perfect staat (zitten trouwens propus velgen bij als iemand geïntreseerd is om deze te kopen/ruilen hoor ik dit graag) alleen de motor heeft al 358k km gehad (op lpg g3) dus vroeg of laat zit ik toch tegen een andere kloppend hart aan te kijken... kan ik dan van mijn degelijke station een degelijke station met spierballen maken of is dit een gigantische (kostbare) klus??
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Johann

Blok wissel stel geen fluit voor, alleen goed voorbereiden.
Zorgen dat je alle pakkingen hebt liggen, gelijk koppeling, drukgroep en keerring vervangen.
Als je 't rustig aan doet ben je met 2 dagen al een heel eind in de richting.

Van "normaal" naar turbo is een giga klus.
Kabelbomen, computer etc. moet allemaal over...

Die van mij moet dit jaar ook nog aan een nieuw blok geloven.

ed

Zo'n "eitje" is het zeker niet om van 2.5 10V naar 20V om te bouwen. Ook hier moet de computer omgebouwd worden, aangezien er voor beide motoren een heel ander computersysteem wordt gebruikt. Wat dat voor gevolgen heeft voor de bekabeling weet ik niet, maar zal ook niet eenvoudig zijn.

Wel grappig dat iedereen altijd weer op zoek is naar sneller, maar inderdaad een 10V op LPG is niet echt vlot te noemen. Hetzelfde gaat er ook door mijn hoofd voor wat betreft ombouwen. Mijn "zorg" is dan eerder of de LPG installatie blijt werken, aangezien er een andere computer in zit. Als je daar ook nog eens een nieuwe computer voor moet aanschaffen wordt het erg prijzig.

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!