Sportuitlaat

Gestart door RonnieDuck, 21-04-2005 13:10:14

Vorige topic - Volgende topic

RonnieDuck

Hallo allen!!

Na enige tijd me te hebben ge-orrienteerd op de DP markt, kwam ik er al snel achter dat die dingen best prijzig zijn. Vooral als je het legaal wil houden moet je voor een 3 inch RVS DP al snel 1000 euro lappen. Kortom het moest eentje zonder kathalysator worden. Na wat te hebben rondgebeld en te hebben gesurfd op het web, kom je er al snel achter dat een op maat gemaakte DP bij een firma in het hoge nooden in ons land toch de goedkoopste optie is,..te meer zij hem ook nogeens plaatsen!!!
Echter nog steeds behoorlijk in de euries en dus eerst maar eens chippen. Dit geeft ook veel meer waar voor het geld.

Totdat ik vorige week een PBtje kreeg van een mede forum-clublid die mij op een marktplaats advertentie wees van een sportuitlaat van een S70R...3inch RVS DP met TME eindpijp!!!
Ik had de adv ook al gezien maar een S70R,...18T turbo past nooit op mijn 15G T-5 turbo!!! en dus geen biedingen gedaan.

Maar wat niet past is pas te maken,..en dus op aandrinken van het forum lid,..toch maar een belachlijkbod gedaan van 175euro!! Gelijk werd ik overboden natuurlijk en dus maar is gaan meilen wat die vent er voor wilde hebben,..225 euro, complete set,......Verkocht!!!!
Ik kom hem zo halen!!!!

Gister dus gelijk maar even aan het sleutelen gegaan!!
Bang voor de moeren op mijn turbo,..deze dus netjes in de kruipolie,...Tot mijn verbasing gingen ze er super makelijk af!!,...maarja toen de DP zelf,..!!
Deze zat behoorlijk aan het turbohuis vast. Toen wist ik dus ook nog niet of mijn 15g conisch was of recht, echter mijn dp had een vaste flens en hoopte ik dus op een gewone aansluiting zodat misschien alleen de gaten op de 18T DP iets veranderd moesten worden. Zoals mij altijd geleerd is,..met geweld neuk je een ezel en dus een brok hout en een hamer deed wonderen,..plop,..DP los!! Heeej vlak turbo huis,...hmmm jippie!!!

3 inch DP van de 18T passen,....als gegoten!!!! Beter!!
De TME eindpijp eraangeknutseld,...sleutel om,.....vroemmmmmmmmm!!

Wow wat een sound.
Dikke lage brom,..die misschien ooit wel gaat vervelen maar voorlopig nog mega cool is!!!! Ik weet niet of mensen Thom de Jong kennen,..dit komt aardig in de buurt qua geluid!!!

Nog een paar vraagjes!!!!

Moet ik mijn ECU aan laten passen,..de T-5 is verders nog standaard. Turbo meter komt wel iets verder,..tot over de helft van het witte!! Wil eind mei misschien even laten chippen,..kan dat,..tot dan nog rond rijden zo??

Ook gaan mijn ABS en TRACS off lampjes nu branden. Volgens mij als ik flink gas geef springen ze aan en gaan pas weer uit na de motor af te hebben gezet?? Heeft dit met mij verplaatste Lambda sond te maken???

Al met al,..zeer gaaf geluid,..super te vrede en volgens mij niet te duur!!

Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Peth©oni

Wat is jij goed bezig dan..... lijkt mji wel duidelijk dat je je chippie moet aanpassen, dan gebruikt je alle veranderde onderdelen optimaal !!!!

M a r c

Gefeliciteerd! Soms moet je geluk hebben. Dat is in ieder geval een koopje.

De lambdasonde heeft overigens niks met ABS en TRACS te maken.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

RonnieDuck

Ja ik zeg lekker,...het geluid is zo gaaf!!

Alleen nu heeft de wolf wel wat schaaps kleertjes uitgedaan!!

Omtrend die ABS en TRACS off (die zojuist overigens weer niet branden), ik vermoed dat ik misschien met het sleutelen de sensoren bij het wiel ofzo te hebben aangeraakt!! Heel toevallig dat het namelijk precies na het plaatsen van de DP en eindpijp is!!

Ook trilt de pijp nog irritant tegen mijn hitteschild (wat wordt die RVS DP trouwens heet!!!!!). Is alleen rond de 1900 toeren ofzo,..moet hier en daar dus nog iets veranderen,..suggesties????

ophangbeugels iets verlagen??? of hitte schild met een hamer bewerken!!!

Mvg Ronald

M a r c

Hitteschild eraf laten of verbuigen. De 3" dp heeft wat meer ruimte nodig, is ook een stuk dikker dan de originele.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

855-Champagne

Gefeliciteerd met je klus en met een hamer is alles pas te maken

RonnieDuck

Even een kleine update!!!

De storing met de TRACS OFF en ABS is niet meer terug gekomen. De lampjes gaan netjes uit na het starten en de ABS werkt prima!!!

Het geluid is al een beetje gewend. Alleen het open trekken is wel helemaal fantastisch!! Moet nog even een leuke tunnel zien te vinden,.....echt harde plasser werk!!!!!

Mijn hitte schild heb ik ietsjes verbogen waardoor het al een stuk minder is. Ben alleen nog niet helemaal tevreden,..af en toe hoor je nog een lichte trilling!!
De boutjes op de turbo heb ik nog niet met een borg boutje vast gezet. de laatste keer zat alles nog lekker strak!!!! Maar ja kan natuurlijk zo lostrillen!!!!!

Al met al,..ja super tevreden!!!!!

Mvg Ronald