Veerpootbrug voor: dikke aanrader

Gestart door Paulsson, 06-11-2016 10:57:13

Vorige topic - Volgende topic

Paulsson

Citaat van: V70R^2 op 06-11-2016 12:06:14
Thanks,

Ik heb onlangs ook zo'n donker olijfgroene V70 erbij gehaald, dit weekend aan het poetsen geslagen, stiekem best verrast hoe mooi die kleur kan zijn :D

Ja het heeft een hele diepe glans. Moet de mijne ook eens gaan poetsen, alleen heb het gevoel dat richting de winter dat vrij weinig zin heeft. Volgend jaar misschien samen aan de slag? Kan wel wat tips gebruiken...

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

elianmars

Als de brug echt van roestvrij staal is gemaakt, vind ik het wel zonde dat-ie gespoten is.

Voor 15 euro meer had je ook een mooie originele aluminium Volvo vpb gehad, trouwens.

Ik heb voor mijn N ook een brug bij Arie vandaan. Die paste niet goed. Heb ik contact over gehad, maar dat is op niks uitgelopen.
De brug ligt nu stof te happen. Of ik heb 'm bij het oud ijzer gegooid, dat weet ik niet eens meer  :eusa_shifty:

Paulsson

Citaat van: elianmars op 06-11-2016 12:23:50
Als de brug echt van roestvrij staal is gemaakt, vind ik het wel zonde dat-ie gespoten is.

Voor 15 euro meer had je ook een mooie originele aluminium Volvo vpb gehad, trouwens.

Ik heb voor mijn N ook een brug bij Arie vandaan. Die paste niet goed. Heb ik contact over gehad, maar dat is op niks uitgelopen.
De brug ligt nu stof te happen. Of ik heb 'm bij het oud ijzer gegooid, dat weet ik niet eens meer  :eusa_shifty:

Dat vind ik jammer om te horen. Arie zei destijds dat hij al een paar keer verbogen aluminium veerpootbruggen had gezien :P

In elk geval jammer dat jullie er niet uit zijn gekomen, waar knelde die?

Vulk

Citaat van: Paulsson op 06-11-2016 12:27:32

Dat vind ik jammer om te horen. Arie zei destijds dat hij al een paar keer verbogen aluminium veerpootbruggen had gezien :P

Een originele verbogen? Lijkt me toch zeer sterk.

henry classic v70

Verbogen VPB..?
..als er zoveel spanning op een VPB komt te staan is er iets anders aan de hand.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Paulsson

Citaat van: Vulk op 06-11-2016 12:28:27
Citaat van: Paulsson op 06-11-2016 12:27:32

De brug ligt nu stof te happen. Of ik heb 'm bij het oud ijzer gegooid, dat weet ik niet eens meer  :eusa_shifty:

Een originele verbogen? Lijkt me toch zeer sterk.

Weet ik niet zeker, dat is wat Arie aangaf. Maar je weet hoe dat gaat, men kletst veel uit hun nek. :-\ Vooralsnog is mijn vpb nog zeer degelijk dus ik ben nog happy :)

elianmars

De originele aluminium vpb verbogen?? Dat lijkt me stug.

Juist het materiaal wat hij voor de N vpb had gebruikt was zo zacht als boter. Ik kon 'm makkelijk verbuigen. Dat was in een poging het ding beter passend te krijgen.

Maar goed, jij bent er blij mee en als ik het goed heb, zijn er meerdere forummers die met een vpb van Arie rond rijden :)

elianmars

Je zegt dat de vpb 50 euro kost, maar in de Marktplaatsadvertentie staat 65 euro  :eusa_think:

UserID6342

In al die tijd heb ik de originele VPB ook nog nooit verbogen zien, of het moest zijn na een flinke aanrijding en zelfs dan nog niet in sommige gevallen.... Maar deze ziet er zo ook netjes uit  :eusa_clap:

V70R^2

Citaat van: Paulsson op 06-11-2016 12:07:03
Citaat van: V70R^2 op 06-11-2016 12:06:14
Thanks,

Ik heb onlangs ook zo'n donker olijfgroene V70 erbij gehaald, dit weekend aan het poetsen geslagen, stiekem best verrast hoe mooi die kleur kan zijn :D

Ja het heeft een hele diepe glans. Moet de mijne ook eens gaan poetsen, alleen heb het gevoel dat richting de winter dat vrij weinig zin heeft. Volgend jaar misschien samen aan de slag? Kan wel wat tips gebruiken...

In principe kan je de wagen altijd poetsen, mits een goede wax erop (zo nu en dan na het wassen een extra laagje) en daarna niet meer door de carwash is de auto voor jaren weer goed en glansend

Helpen is prima, al kan je met een dual-action machine eigenlijk niks fout doen! Vraag ander even bij mede forummer Bouke, hij maakt voor forummers een leuk prijsje voor poetsspullen :)

Hiker

Nu nog een achterveerpoot-brug..Dan rijdt hij echt strak ;D

Was ooit een eigenmaak groupbuy van een forum-lid
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

big ben

V70R^2

Ja van Bas, is student en maakt ze op de werkplaats van school.

Ik heb er nog 1 van hem liggen, we hebben hier diverse lengtes gepast, en heb er nog 1 over, zijn erg degelijk en sterk.

Heb je interesse kan ik zijn nr wel geven, prijs viel reuze mee.

peteRRR

Even simpel gedacht kan ook een VPB krom gaan,...hoezo niet eigenlijk. :)

Even de ultime amateur wax weer in beeld brengen,...is een geweldige wax als je gaat poetsen.

https://www.carclean.nl/product/Collinite/Liquid_Insulator_Wax_No_845_473ml_CO_845_101219

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Paulsson

Citaat van: elianmars op 06-11-2016 12:40:47
Je zegt dat de vpb 50 euro kost, maar in de Marktplaatsadvertentie staat 65 euro  :eusa_think:

Als je hem ophaalt in Lochem waar Arie woont is hij 50, verzenden is hij 65. Zo bood hij hem aan toen ik contact met hem opzocht ;)