Waar ga jij heen op vakantie in 2017

Gestart door marc-850, 06-11-2016 17:15:03

Vorige topic - Volgende topic

Thys

Plan is om dit jaar met vriendin en kinderen een week te kamperen in het Zwarte Woud. Zijn er nog aan-/afraders qua campings en activiteiten?

StefanCJ

Citaat van: StefanCJ op 09-03-2017 18:24:28
Deze zomer gaan we met de auto twee weken naar Sveti Martin na Muri in Kroatië. We zijn er vorig jaar ook geweest, is een klein dorpje in het Noorden van binnenland van Kroatië. Lekker rustig, weinig toeristen, prima weer, mooi hotel, groot zwembad met voldoende glijbanen voor Casper. We gaan niet meer naar Budapest deze zomer, de kwaliteit van het hotel is helaas achteruit gegaan (eten matig en zwembaden overvol). We zoeken nog een leuk hotel ergens in Kroatië, Slovenië of Hongarije voor een week.

Misschien gaan we eind april nog anderhalve week weg, ik heb alleen nog geen idee waarnaartoe. Afgelopen jaren een paar keer naar Spanje geweest maar qua weer moet je het maar net treffen.

En de laatste vakantieweek is ook geboekt: we gaan na Kroatië naar Siofok aan het Balatonmeer. We hebben een hotel midden in het stadscentrum (tegen het uitgaansgebied aan) dus ik ben erg benieuwd.

Qua route naar Kroatie nemen we een omweggetje om de drukke 3 in Duitsland te mijden. We rijden via Tsjechie, Slowakije, Hongarije en Slovenie naar Kroatie, we overnachten in Brno (Slowakije). Deze route is 150 'om' maar rijdt wel lekker door.

Benny850

In principe staat voor ons vast om de caravan erachter te hangen en naar de Ardeche te gaan. Heb er nu al zin in. Lekker even weg en gewoon lekker richting de zon. Daarbij lekker ontspannen een stuk rijden heb ik geen hekel aan.

widebody

3 weken. 1e week gaan de kids naar "licht en lucht" of zoiets. Activiteiten door de gemeente georganiseerd. Tevens word in deze week de gevels geïsoleerd als het goed is. Daarna kijken we wel wat we gaan doen. Dagje Amsterdam natuurlijk(mss iets langer).

Oktober een weekje met zijn 2e een weekje weg, bella Italia. Tussen Verona en het Lagio di Varda in.

Domaso

Citaat van: Thys op 24-06-2017 12:06:46
Plan is om dit jaar met vriendin en kinderen een week te kamperen in het Zwarte Woud. Zijn er nog aan-/afraders qua campings en activiteiten?

Kijk eens naar http://www.camping-langenwald.de/nl. Ligt kort bij Freudenstadt. Camping is een absolute aanrader. Zijn er nu 5 jaar achter elkaar geweest. Enige reden dat we dit jaar niet gaan is de temperatuur op Langenwald; 's Avonds vanaf 19:00 uur koelt het nogal af. Een trui/vest is dan geen luxe. Bij aankomst krijg je een Konus-kaart. Met deze kaart kun je in het hele Zwarte Woud gratis met het openbaar vervoer. Mocht je meer info/foto's willen dan stuur je maar een pb.

Dit jaar gaan we met de woonwagen naar de Loirestreek. 100 km verder dan het Schwarzwald en hopenlijk 's avonds wat warmer.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

UserID6342

Citaat van: StefanCJ op 24-06-2017 20:49:57
Qua route naar Kroatie nemen we een omweggetje om de drukke 3 in Duitsland te mijden. We rijden via Tsjechie, Slowakije, Hongarije en Slovenie naar Kroatie, we overnachten in Brno (Slowakije). Deze route is 150 'om' maar rijdt wel lekker door.
Kroatië is altijd mooi, vind het een schitterend land met een erg fijne bevolking en waar je heerlijk kunt eten tegen nog wat vriendelijke prijzen. Ik heb de route via Tsjechië nooit zelf gereden en ben altijd via Oostenrijk gegaan maar kennissen van mij wel. Die vonden het teveel gedoe en kozen voor de terugweg toch weer via Oostenrijk. Hoop dat het jou beter bevalt en ben erg benieuwd naar je ervaringen hiermee.

WYD

Eind van de zomer met de caravan achter de Volvo op pad. Eerst een week naar Luxemburg, daarna 2 weken Frankrijk. Beetje afhankelijk van de weersverwachtingen naar de Vogezen, Bourgogne of Champagne. Zoon van 1 jaar en Border Collie mee. Edit: De vrouw gaat uiteraard ook mee  ;D De Belgische herders blijven thuis bij de oppas om de boel te bewaken.
Iemand nog tips voor leuke campings of bezienswaardigheden?
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

hertogjan6

Ergens in Limburg! Met de V70 R-design en Hoogst waarschijnlijk mijn eigen 850 mee.  :eusa_dance:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

elmarconi

Citaat van: Thys op 24-06-2017 12:06:46

http://www.baumwipfelpfad-schwarzwald.de/schwarzwald/

--
Autogas Inside . . .

hilko73

Wij gaan Engeland verkennen, 13 dagen via Pharos reizen. Veel zin in.

Waarschuwing: aanstaande maandagochtend ga ik tussen 7 en 9 's ochtends oefenen in links rijden ;D

;)
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

T5-4life

Citaat van: hilko73 op 06-07-2017 20:24:44
Wij gaan Engeland verkennen, 13 dagen via Pharos reizen. Veel zin in.

Waarschuwing: aanstaande maandagochtend ga ik tussen 7 en 9 's ochtends oefenen in links rijden ;D

;)
Waar?
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

hilko73

't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Walter

Citaat van: Walter op 09-03-2017 10:23:35
Het is weer Italië geworden, Bezzeca in Val di Ledro. Bij Riva del Garda naar het westen, door de berg en dan kom je in een heerlijk rustig stukje :) En er is een brouwer van heerlijk speciaal bier op loopafstand hihihi

pfff, nog 48 weken werken en dan mag ik weer op vakantie. Deze zit er in ieder geval op. Was super, die vallei blijft erg leuk. Op de terugweg nog een goede overnachtingsplek gevonden. Hotel (erg nieuw en dus erg netjes) bij ouderwets gasthof. ligt wat afgelegen dus lekker rustig, langs een landerstrasse die parallel aan de A9 tussen München en Ingolstadt ligt. Eten was heerlijk en goed betaalbaar, overnachting voor het gebodene ook en mensen erg vriendelijk. Speeltuintje voor de kids, biergarten voor de papa's en mama's. www.hotel-waldcafe.de

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

rifwachter

Caroline en ik gaan in September naar Vilanova i La Geltru, Barcalona.

:eusa_dance:
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

MEN-O

Citaat van: rifwachter op 08-07-2017 09:09:05
Caroline en ik gaan in September naar Vilanova i La Geltru, Barcalona.

:eusa_dance:

Ben je daar al vaker geweest ? ik lees er gemengde ervaringen over.