HULP gevraagd, dit weekend sleutelen

Gestart door Paulsson, 07-11-2016 23:56:01

Vorige topic - Volgende topic

Paulsson

Beste allen,

Ik ben erachter gekomen dat de thermostaat aan vervanging toe is, en zou dit graag willen doen met iemand die wat meer ervaring heeft zodat het goed kan gebeuren en ik ervan kan leren. Wie kan mij zaterdag of zondag aanstaande helpen, ik woon in Utrecht dus ergens daar in de buurt zou fijn zijn.

Het heeft relatieve haast want ik wil niet teveel snelweg rijden met een blok die onder bedrijfstemperatuur blijft.

Wie o wie kan me helpen? Misschien kunnen we een paar andere dingen ook nog aanpakken in die tijd, is wel zo effectief. Mankementen staan hier opgesomd, een paar daarvan zijn snel te verhelpen:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,82715.0.html

Natuurlijk vergoed ik per uur!

Pm of bericht mij  ;D

Dank!!

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

NinaPaul

Mocht je bij Brussel stranden kan ik wel komen helpen ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70R^2

Ik woon 10 minuutjes onder Utrecht, een thermostaat vervangen neemt ongeveer net zoveel tijd in beslag :)

Echter ben ik dit weekend niet in NL, doordeweeks heb ik alle tijd om je te helpen :)

stuuraandeverkeerdekant

Nu woon ik ook niet echt om de hoek dus hulp aan bieden heeft niet zoveel zin.... En het weekend is nog ver weg dus er kunnen zich nog genoeg gegadigden melden... Maar mocht dat nou niet het geval zijn (even als :eusa_shhh: leken onder elkaar) het is best wel goed zelf te doen  :D

Vier maanden geleden had ik nog nooit een motorkap geopend en toch is het mij ook gelukt. Tis net een vpb erin zetten, maar dan met wat meer schroefjes en wat koelvloeistof die je eruit moet laten lopen. Staan flink wat mooie beschrijving online! Volgens mij had je die van mij ook al gevonden   ;D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

Maar is natuurlijk wel gezelliger samen    :eusa_dance:

Paulsson

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 08-11-2016 02:30:16
Maar is natuurlijk wel gezelliger samen    :eusa_dance:

Ja ik had die van jou gevonden! Heel helder, alleen bij uw blog gaf u niet aan hoeveel vloeistof je daarna bij moet vullen, en dat is al iets wat me zenuwachtig zou maken om fout te doen. Ook weet ik niet of die koelvloeistof gemengd moet worden met water etc. Ik heb een gebrek aan kennis die ik al lezend compenseer maar vragen stellen aan iemand die er echt wat van weet en het tegelijk doen is voor mij didactisch super haha.  Ik heb ook nauwelijks gereedschap en na een paar reparaties ga ik meer zelfstandigheid ontwikkelen.

Paulsson

Citaat van: V70R^2 op 08-11-2016 00:26:19
Ik woon 10 minuutjes onder Utrecht, een thermostaat vervangen neemt ongeveer net zoveel tijd in beslag :)

Echter ben ik dit weekend niet in NL, doordeweeks heb ik alle tijd om je te helpen :)

Goed om te weten! Dankjewel, wie weet de volgende steutelsessie! (kan niet doordeweeks)  :eusa_shifty:

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: Paulsson op 08-11-2016 07:47:28
Ja ik had die van jou gevonden! Heel helder, alleen bij uw blog gaf u niet aan hoeveel vloeistof je daarna bij moet vullen, en dat is al iets wat me zenuwachtig zou maken om fout te doen. Ook weet ik niet of die koelvloeistof gemengd moet worden met water etc. Ik heb een gebrek aan kennis die ik al lezend compenseer maar vragen stellen aan iemand die er echt wat van weet en het tegelijk doen is voor mij didactisch super haha.  Ik heb ook nauwelijks gereedschap en na een paar reparaties ga ik meer zelfstandigheid ontwikkelen.
Je vangt gewoon op wat eruit komt en giet dat terug. Als je vloeistof pijl ruim boven de min staat is dat een prima oplossing. Misschien dat je een centimetertje verliest (kunt even een potloodstreepje op het huidige niveau zetten) maar dat is geen probleem zolang je nog goed tussen de min en max zit.

Mocht je meer willen weten over koelvloeistof vervangen, heb ik ook een keer gedaan. Was een hoop uitzoekwerk voor mij en spannend omdat het een van de eerste dingen was die ik deed, maar hopelijk doen anderen daar nu hun voordeel mee: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81418.msg1683878.html#msg1683878

En gereedschap is wel handig ja. Ik heb nadat ik de auto kocht meteen gezocht naar een goeie maar niet onbetaalbare set en kwam uit op deze: http://www.ebay.co.uk/itm/Halfords-Advanced-200-Piece-Socket-Ratchet-Spanner-Set-Hand-Tools-/201221956333?hash=item2ed9c362ed:g:ZPoAAOSwoudW3Vpy Goede recenties en sas destijds nog meer afgeprijsd. Voor mijn doen zit er ook een hoop in  :)  En nu koop ik telkens stukjes gereedschap if and when I need them  :D

Paulsson

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 08-11-2016 08:24:40
Citaat van: Paulsson op 08-11-2016 07:47:28
Ja ik had die van jou gevonden! Heel helder, alleen bij uw blog gaf u niet aan hoeveel vloeistof je daarna bij moet vullen, en dat is al iets wat me zenuwachtig zou maken om fout te doen. Ook weet ik niet of die koelvloeistof gemengd moet worden met water etc. Ik heb een gebrek aan kennis die ik al lezend compenseer maar vragen stellen aan iemand die er echt wat van weet en het tegelijk doen is voor mij didactisch super haha.  Ik heb ook nauwelijks gereedschap en na een paar reparaties ga ik meer zelfstandigheid ontwikkelen.
Je vangt gewoon op wat eruit komt en giet dat terug. Als je vloeistof pijl ruim boven de min staat is dat een prima oplossing. Misschien dat je een centimetertje verliest (kunt even een potloodstreepje op het huidige niveau zetten) maar dat is geen probleem zolang je nog goed tussen de min en max zit.

Mocht je meer willen weten over koelvloeistof vervangen, heb ik ook een keer gedaan. Was een hoop uitzoekwerk voor mij en spannend omdat het een van de eerste dingen was die ik deed, maar hopelijk doen anderen daar nu hun voordeel mee: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81418.msg1683878.html#msg1683878

En gereedschap is wel handig ja. Ik heb nadat ik de auto kocht meteen gezocht naar een goeie maar niet onbetaalbare set en kwam uit op deze: http://www.ebay.co.uk/itm/Halfords-Advanced-200-Piece-Socket-Ratchet-Spanner-Set-Hand-Tools-/201221956333?hash=item2ed9c362ed:g:ZPoAAOSwoudW3Vpy Goede recenties en sas destijds nog meer afgeprijsd. Voor mijn doen zit er ook een hoop in  :)  En nu koop ik telkens stukjes gereedschap if and when I need them  :D

Je bent een kanjer! Dankjewel voor je hulp tot nu toe, leer elke dag meer.

EDIT: ik was dus weer jou blog aan het lezen en realiseerde op dat moment dat je het simpelweg weer had terug gegoten haha. Mooi he, wat een groentje. Cheers!

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: Paulsson op 08-11-2016 08:37:55
Je bent een kanjer! Dankjewel voor je hulp tot nu toe, leer elke dag meer.

EDIT: ik was dus weer jou blog aan het lezen en realiseerde op dat moment dat je het simpelweg weer had terug gegoten haha. Mooi he, wat een groentje. Cheers!
Haha! Met een beetje lezen, even onder de motorkap kijken, weer wat lezen en voorzichtig iets uitproberen kom je er wel  :)  En mijn ervaring is dat deze wagens best wel robuust zijn en dat de foutmarge groter is dan ik in eerste instantie dacht. Soms las ik achteraf dat ik iets nét wat anders had gedaan dan hoe het eigenlijk hoorde, maar gezien het feit dat alles het nog gewoon doet bleek dat het dus ook zo kon   :D   (maar kan natuurlijk niet overal zo, distributie zou ik wel behoorlijk precies doen  ;))

Ik vind het motto van Volvobug wel een mooie: Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen! (uitgezonderd de blogs van Razorx en Piet). Ben ik het wel mee eens. Ook met zijn uitzonderingen   ;D  Hoewel het regeltje uitzonderingen nog wel een flink stukje langer zou worden bij mij   :eusa_whistle:  Maar dat is een kwestie van tijd en prioriteit. Althans, dat hoop ik dan maar  ;)

Paulsson

Heb inmiddels hulp gevonden, binnenkort komen er weer mooie toevoegingen aan mijn blog HIER bij!

EDIT: helemaal mee eens: empirisch ondervinden is soms eng maar je leert er meer van :eusa_clap: Zolang je maar niet empirisch domme dingen doet  :angel:

Groeten,

Paul

Hengeveld

Tot zaterdag. Het wordt vast gezellig :)

Paulsson