Iemand met een Volvo V70 2.4 uit 2000 met 170 pk ??

Gestart door stuuraandeverkeerdekant, 08-11-2016 01:17:56

Vorige topic - Volgende topic

stuuraandeverkeerdekant

Toevallig iemand op dit forum met een Volvo V70 uit 2000 met 170pk? Ik ben namelijk heel benieuwd wat er op het labeltje van je ECU staat   :D

Ik heb een 140 pk versie en dit staat er op de mijne:

Nu weet ik niet waarvoor de nummers aan de rechterkant (0000122079 en 00106) staan, maar ik kan me goed voorstellen dat dit iets met het aantal pk's te maken heeft.

Reden dat ik dit allemaal vraag is dat het me heel leuk lijkt om binnenkort met behulp van Piet te kijken of ik mijn gesmoorde 140 kan bervrijden en de motor eindelijk de 170pk kan geven die het eerlijkheidshalve toekomt. Om die reden wil ik een experimenteer ECU kopen, en koop dan het liefst eentje met al 170 pk want dat schijnt makkelijker te zijn. Maar dan moet ik dus wel weten hoe ik kan zien of het een 170 pk versie is, want ervaring leert dat niet iedere verkoper dit weet   :-\

Dus als er iemand is met een wagen met deze specificaties, en deze persoon zou ook nog eens zijn ECU dekseltje eraf willen halen en een fotootje maken dan ben ik een gelukkig man!

Beloning volgt in de vorm van een goed gedocumenteerde en uitgebreid geschreven verslag van tunen danwel priegelen   ;D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

haasje

Ik heb een S80 met dezelfde motor (170pk). Als het goed is heb ik thuis mijn oude computer nog liggen (die ik vervangen had ivm een hardnekkige storing die achteraf niet in de computer zat). De tekst op de sticker is er volgens mij alleen helemaal af.

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: haasje op 08-11-2016 11:55:38
Ik heb een S80 met dezelfde motor (170pk). Als het goed is heb ik thuis mijn oude computer nog liggen (die ik vervangen had ivm een hardnekkige storing die achteraf niet in de computer zat). De tekst op de sticker is er volgens mij alleen helemaal af.
Ha! Dat zou weleens precies de ECU kunnen zijn waar ik naar op zoek ben  ;D  Ben je er erg aan gehecht of wil je hem eventueel ook opgeven voor de wetenschap of verkopen voor mijn (en vooral ook Piet's) experimenteer projectje?

Piet

Citaat van: haasje op 08-11-2016 11:55:38

Is die nieuwe computer eerst geherprogrammeerd moeten worden voor die het deed of kon hij er zo in?

haasje

Die nieuwe (die nu in mijn auto zit) zou door iemand gekopieerd worden, echter lukte dit hem niet. Hij heeft hem wel leeg kunnen maken waarna ik hem bij de dealer heb laten programmeren.
Zover ik weet is de computer niet direct te gebruiken, verwacht dat er wel een enige beveiliging in zit.

Ik moet zoeken waar hij ligt en ben deze week niet thuis.

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: haasje op 08-11-2016 18:15:08
Dan wacht ik gespannen af!

;D ;D

Piet

Citaat van: haasje op 08-11-2016 18:15:08
Die nieuwe (die nu in mijn auto zit) zou door iemand gekopieerd worden, echter lukte dit hem niet. Hij heeft hem wel leeg kunnen maken waarna ik hem bij de dealer heb laten programmeren.
Zover ik weet is de computer niet direct te gebruiken, verwacht dat er wel een enige beveiliging in zit.

Ja, dat is de immobilzer.

haasje

Ik weet niet in hoeverre er ook andere codes/serienummers etc in staan.

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: haasje op 08-11-2016 19:07:42
Mochten de nummers niet meer leesbaar zijn, dan is er altijd nog mijn tweede vraag  ;D  Hoor wel van je wanneer je weer thuis bent!

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 08-11-2016 22:01:36
Citaat van: haasje op 08-11-2016 19:07:42
Mochten de nummers niet meer leesbaar zijn, dan is er altijd nog mijn tweede vraag  ;D  Hoor wel van je wanneer je weer thuis bent!
Oh, je had het over de codes die er in staan, niet er op   ::)

:eusa_whistle:

haasje

De codes erop zijn in ieder geval niet meer leesbaar (sticker is wit en gebroken).
Ben denk ik ergens dit weekend weer thuis.