Wat is dit?!?

Gestart door Evilknievel, 13-11-2016 13:25:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Evilknievel

Een tikkend geluid onder de motorkap.
Nu trof ik het volgende aan.





Er gaat wel een vacuümslang heen, maar de andere kant is afgeknipt.
Waar zou deze heen moeten gaan?
En waar dient dit elektronisch iets voor...

volvobug

Is de EVAP klep. Via die klep en slangen wordt  het vacuüm in je inlaatspruitstukgebruikt om benzinedampen door een koolstoffilter links onder in/achter de bumper te absorberen.
Vacuüm is er alleen als de turbo niet mee staat te blazen, vandaar dat een elektronisch gestuurde klep dit traject afsluit als die wel druk opbouwt. Anders zou je de turbodruk door de klep en het koolstoffilter de benzinetank in blazen  ;D. Althans, zo is mijn beredenatie hoe e.e.a. werkt.

Die slang hoort wel aangesloten te zijn of anders afdoppen. Anders heb je valse lucht, ik denk met name bij stationairloop.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Evilknievel

Citaat van: volvobug op 13-11-2016 13:33:15
Is de EVAP klep. Via die klep en slangen wordt  het vacuüm in je inlaatspruitstukgebruikt om benzinedampen door een koolstoffilter links onder in/achter de bumper te absorberen.
Vacuüm is er alleen als de turbo niet mee staat te blazen, vandaar dat een elektronisch gestuurde klep dit traject afsluit als die wel druk opbouwt. Anders zou je de turbodruk door de klep en het koolstoffilter de benzinetank in blazen  ;D. Althans, zo is mijn beredenatie hoe e.e.a. werkt.

Die slang hoort wel aangesloten te zijn of anders afdoppen. Anders heb je valse lucht, ik denk met name bij stationairloop.

Bedankt voor je snelle reactie!
Zal 'm gelijk gaan afdoppen.
Kan het bij afgedopt blijven, of is het verstandig dit op kort termijn weer goed aan te sluiten?

volvobug

Citaat van: Evilknievel op 13-11-2016 13:36:59
Citaat van: volvobug op 13-11-2016 13:33:15
Is de EVAP klep. Via die klep en slangen wordt  het vacuüm in je inlaatspruitstukgebruikt om benzinedampen door een koolstoffilter links onder in/achter de bumper te absorberen.
Vacuüm is er alleen als de turbo niet mee staat te blazen, vandaar dat een elektronisch gestuurde klep dit traject afsluit als die wel druk opbouwt. Anders zou je de turbodruk door de klep en het koolstoffilter de benzinetank in blazen  ;D. Althans, zo is mijn beredenatie hoe e.e.a. werkt.

Die slang hoort wel aangesloten te zijn of anders afdoppen. Anders heb je valse lucht, ik denk met name bij stationairloop.

Bedankt voor je snelle reactie!
Zal 'm gelijk gaan afdoppen.
Kan het bij afgedopt blijven, of is het verstandig dit op kort termijn weer goed aan te sluiten?

Kan volgens mij wel afgedopt blijven als je het niet zo nauw neemt met het milieu  ;D maar dat doen we met die oude hokken toch al niet  :angel:
Wellicht dat een ervaringsdeskundige hier nog even kan reageren?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.