kofferslot 855

Gestart door smurf, 15-11-2016 12:22:57

Vorige topic - Volgende topic

smurf

hallo mijn kofferslot rammeld, het is om gek van te worden.
Ik zie dat er 2 schuine rubberen aanslagen zijn maar denk dat die te veel spelling hebben want die raken niet. kan ik ergens iets bijstellen zo dat het slot en kofferklep niet meer kunnen rammelen?

maruska

de beugel waarin het slot vastgrijpt kun je ook nog iets aanpassen, of bijv met wat tape voorzien. soms scheelt het net een cm
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

UserID6342

Net wat mark zegt, wat ik hier vaak doe en heb gedaan als ik er eentje heb met zo'n rammelende achterklep op het slot, haal ik die beugel even los zet aan de binnenkant van de beugel 2 lasproppen erop. Het slot zelf rammelt dan zeer zeker niet meer en de klep sluit weer perfect.

smurf

super alleen begrijp ik het nog niet echt goed waar jij die lasjes legt. kan je da een beetje extra verduidelijken?

UserID6342

Ga ik proberen ;D. Als je de kofferklep losmaakt, zie je onderin die omgekeerde U als slotvanger zitten.  Als je nu eerst die kunststof lijst eromheen eraf haalt met beleid, kun je daarna de slotvanger met 2 torx 40 er zo uit draaien.  Als je nu aan de binnenkant van die omgekeerde U aan zowel de voorzijde als achterzijde een kleine lasprop legt, klemt het slot voortaan wel goed.

smurf

denk dat ik het begrepen heb ga het proberen. alvast super bedankt want maakt een lawaai om zot van te worden