Dumpvalve aansluiten

Gestart door Mathijs., 16-11-2016 22:09:31

Vorige topic - Volgende topic

Mathijs.

miss dat iemand mij hier kan helpen.

ik heb een externe dumpvalve, en nu zie ik vaak dat de vacuüm leiding vanaf de dumpvalve op de "boom" word aangesloten.

dit is bij mij niet het geval. en is de vacuüm slang op een nippel op het spruitstuk aangesloten

het bovenste blauwe slangetje loop naar de purge valve (weet zo niet wat hier de Nederlandse benaming van is  :eusa_whistle:), dit moet volgens mij kloppen.

het onderste blauwe slangetje loop dus naar de dumpvalve

de auto loopt voor de rest goed en heeft ook geen problemen met de turbo druk, alleen wanneer ik bij het overschakelen de koppeling in trap schiet het toerental zon 100/300 toeren omhoog en zakt daar na rustig terug, veel langzamer dan ik zie bij andere T5jes op youtube  :-\

op internet kan ik nog niet helemaal precies vinden wat nu de juiste manier is voor het aansluiten van de vacuüm slang van de dumpvalv, en wat er normaal aangesloten zit op de onderste nippel

de rest van de vacuüm slangen heb ik gecontroleerd en zitten vgm goed

hoop dat iemand opheldering kan geven  ;D

V70R^2

het zit gewoon goed hoor, daar hoort het heen te lopen :)

Miyel

Dat het toerental niet snel zakt schijnt in de software te zitten. Bij mij ging het toerental net als bij jou zelfs nog even omhoog..
Nu heb ik een nieuw blok gemonteerd en zakt hij wel sneller. Misschien heeft het dus met de conditie van een onderdeel te maken.

Anders eens zoeken op "RPM defloater" ;)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Evilknievel

Dat het toerental stijgt klopt.
Hier hebben meerdere 850's last van.

Er word bij advertenties een RPM defloater aangeboden.
Als je deze aansluit en afstelt ben je ervanaf.

Paulvdberg

Zo een defloater heb ik ook gehad. Ga naar Sebastiaan Schutten en neem een m4.4 ecu met chip.
Defloater heb ik weer verkocht. Dit is beter voor de motor en zakt ook sneller in toeren.

Mathijs.

ik las idd na het plaatsen van deze post dat het stijgen van het toerental bij veel 850's voorkomt, miss toch maar eens kijken naar een Rpm defloater..

maar nu vraag ik mij nog af waarom ik bij veel 850's zie dat de dumpvalve wel op de "boom" aangesloten word  ???