Knok ik stuur bij optrekken vanuit stilstand

Gestart door bramvolvo, 18-11-2016 20:05:36

Vorige topic - Volgende topic

bramvolvo

Ik heb nu al een paar jaar problemen met een soort knak of lichte schok in t stuur als ik optrek vanuit stilstand.het gaat om een automaat. Het wordt nu steeds heftiger maar ik kan de oorzaak maar niet vinden. Hoe harder ik optrek Hoe harder de schok is. Je voelt het niet in de draairichting van t stuur zeg maar meer naar je toe. Ik heb onderhand t volgende al vervangen: veerpootlagers en rubbers, stabilisatorstangetje.  Draagarm aan 1 zijde, binnenste en buitenste stuurkogel,  alle motorsteunen. En nog steeds klote.  :evil:

Het gekke is dat wanneer ik de rem inhoud en de automaat in vooruit en achteruit zet t niet of nauwelijks voelbaar is. Maar als ik hem op de handrem zet en dus geen voorremmen  gebruik t wel beter voelbaar is.

Ik begin nu mijn rubbers van mijn subframe te verdenken. Het stuurhuis niet omdat er geen speling voelbaar is doormiddel van het snel links rechts sturen. Mijn vraag is wie heeft ideeën?  Ik wordt er moedeloos van onderhand. Bedankt voor t meedenken grt bram

elianmars

Versnellingsbaksteun/torsiesteun is ook vervangen?

Bouke

Ik gok zomaar dat je homokineten gaar zijn. Probeer eens een andere as om te testen of het weg is. Ik heb het bij meerdere auto's gezien/gehoord dat dit het vaak was.

bramvolvo

De versnellingsbak steun is nog niet vervangen, om de simpele reden dat hij er nog goed uit zag. Stel deze is toch gaar voel ik dat dan in het stuur?

De aandrijfas is ook iets waar ik aan gedacht heb. Maar normaal meldt een versleten as zich toch met knakken bij het maken van bochten of kan dit ook anders zijn?  Meestal gaat t volgens mij toch om de buitenste homokineten, denk dat ik gewoon zowel homokineten als versnellingsbak steun dan ook maar ga vervangen. Wordt vervolgd dus.. thx voor t meedenken.

elianmars

Citaat van: bramvolvo op 19-11-2016 22:31:48
De versnellingsbak steun is nog niet vervangen, om de simpele reden dat hij er nog goed uit zag. Stel deze is toch gaar voel ik dat dan in het stuur?

Je kunt de "tok/knok" in de hele wagen voelen. De steun is makkelijk te demonteren. Dan kun je 'm beter bekijken. Vaak lijkt het dat het rubber nog heel is, maar blijkt het gewoon los te liggen in de steun.