Heldere C70 koplampen en H7R Xenon.

Gestart door BBS, 18-11-2016 22:14:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BBS

Goeiedag eem,

Ik ben toch eindelijk na een proefritje met een wagen met Xenon, om om een Xenon setje in mijn wagen te gaan monteren.
Aangezien het uiteindelijk reflector lampen zijn en blijven wil ik daar een H7R setje in gaan zetten.

Heeft iemand nog tips en trucs om het setje in te bouwen in die heldere C70 lampen? Aangezien het veertje wat de lamp op zijn plaats moet houden wat anders is dan anders....
Volvoloos....

UserID25761

#1
https://hidxenonverlichting.nl/

Hier heb had ik ze vandaan, goed spul. en geen dikke fitting passen zonder aanpassingen.
de troep uit china. die ik er eerst in had zitten hadden wel een dikkere fitting, welke bovendien van plastic was  :eusa_doh:

Edit: heb nog wel het setje liggen wat ik in m'n grijze had zitten (5000K), drie maanden gebruikt. mag weg voor 4 tientjes  ;)

)()()sT

Let wel dat je dat klemmetje waarmee de lamp vast zit moet aanpassen. Lees: doorknippen of een open klem kopen ;)

Jans Duiven

Citaat van: BBS op 18-11-2016 22:14:34
Goeiedag eem,

Ik ben toch eindelijk na een proefritje met een wagen met Xenon, om om een Xenon setje in mijn wagen te gaan monteren.
Aangezien het uiteindelijk reflector lampen zijn en blijven wil ik daar een H7R setje in gaan zetten.

Heeft iemand nog tips en trucs om het setje in te bouwen in die heldere C70 lampen? Aangezien het veertje wat de lamp op zijn plaats moet houden wat anders is dan anders....

Dirk342 heeft van allerlei xenon-meuk voorbij zien komen dus mijn vraag:
Waarom vraag je hem niet aangezien hij je ganse auto heeft aangepast?

clk-p

Citaat van: )()()sT op 18-11-2016 22:22:39
Let wel dat je dat klemmetje waarmee de lamp vast zit moet aanpassen. Lees: doorknippen of een open klem kopen ;)

? Waarom, mijn lampjes passen er gewoon normaal in.

Ewout Schalkwijk

Let wel, ik had na drie maanden al een mistige waas op m'n reflectors. Niet aan te raden om er daarna aan te gaan zitten om die waas te verwijderen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

BBS

Citaat van: )()()sT op 18-11-2016 22:22:39
Let wel dat je dat klemmetje waarmee de lamp vast zit moet aanpassen. Lees: doorknippen of een open klem kopen ;)
Past dat klemmetje dan niet Joost? en waar moet je dan eventueel een open klem halen voor dat Xenon?


Citaat van: NickGR op 18-11-2016 22:17:58
Edit: heb nog wel het setje liggen wat ik in m'n grijze had zitten (5000K), drie maanden gebruikt. mag weg voor 4 tientjes  ;)
Is dat H7R? of gewoon H7?


Citaat van: Hans Duiven op 18-11-2016 22:25:44
Dirk342 heeft van allerlei xenon-meuk voorbij zien komen dus mijn vraag:
Waarom vraag je hem niet aangezien hij je ganse auto heeft aangepast?
Heel simpel Hans, op een willekeurige site van een Xenon verkopende verkoper zegt men dat elke Klaas Klus en Teun Beun Xenon kan inbouwen, dus dan kan ik dat ook ;D En dan erbij, zelf doe ik ook wel eens wat aan de wagen hoor.


Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-11-2016 01:04:23
Let wel, ik had na drie maanden al een mistige waas op m'n reflectors. Niet aan te raden om er daarna aan te gaan zitten om die waas te verwijderen.
Ik heb wel gelezen dat er een waas op de glazen komt naar verloop van tijd. Maar op de reflectoren van de lampen zelf?
Jij gebruikt de wagen dagelijks natuurlijk en altijd licht aan. Die van mij staat de hele week stil en overdag rij ik met dramlampen en stadslicht. ;) :D
Volvoloos....

)()()sT

Omdat de brede stekker van het kabelboompje:


Niet door het klemmetje past(te):


Ik heb toentertijd ergens op internet een open klem gekocht. Dus bij de schroevendraaierpunt "doormidden" ;)

)()()sT


innocenti

Beeld wat Joost laat zien van de reflectoren ontstaat ook met Halogeen lampen en ontstaat door de hitte van de lamp. Een LED kan dit misschien voorkomen.

De waas op het glas is niet de oorzaak van xenon Ewout. Alleen door de xenon valt t sneller op. Waas ontstaat door vocht welke in de lucht is opgelost. Door het warm worden en weer afkoelen ademt elke koplamp waardoor er tijdens afkoelen lucht van buiten naar binnen wordt gezogen. Daardoor komt er dezelfde aanslag op als op glazen in huis als je deze lang niet gebruikt. Door de coating aan de binnenzijde van het koplamlglas van de orginele Volvo koplampen versnelt dat.
Deze coating is met thinner en voldoende papieren doekjes prima te verwijderen.


)()()sT

Ik heb mijn oude glazen daarom bewaard; als ik eens niks te doen heb ga ik eens proberen.

innocenti

Citaat van: )()()sT op 19-11-2016 10:06:24
Ik heb mijn oude glazen daarom bewaard; als ik eens niks te doen heb ga ik eens proberen.
Laagje thinner in de koplampglazen gieten, even in laten werken en met keukenrolpapier thinner en coating eruit halen. En zorg dat je met 1 doekje maar 1x wrijft, anders smeer je de coating naar een andere plek. Geloof dat mn vader binnen 15min de coating eruit had.

T5-4life

Oude bankpas werkt ook goed.

Toevoeging: een nieuwe ook
C70 T5 coupe LPI 1998 394 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 314 dkm

Ewout Schalkwijk

Citaat van: innocenti op 19-11-2016 09:03:29
De waas op het glas is niet de oorzaak van xenon Ewout. Alleen door de xenon valt t sneller op. Waas ontstaat door vocht welke in de lucht is opgelost. Door het warm worden en weer afkoelen ademt elke koplamp waardoor er tijdens afkoelen lucht van buiten naar binnen wordt gezogen. Daardoor komt er dezelfde aanslag op als op glazen in huis als je deze lang niet gebruikt. Door de coating aan de binnenzijde van het koplamlglas van de orginele Volvo koplampen versnelt dat.
Deze coating is met thinner en voldoende papieren doekjes prima te verwijderen.

I stand corrected. Ik dacht echt dat het van de xenonpitten kwam. Ook een fabeltje is trouwens dat xenonpitten warmer worden dan halogeen. Dat is echt niet waar en dat kan je ook voelen aan het glas.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

innocenti

Geen idee welke heter wordt, halogeen of xenon. Van beide krijg je iig enorme brandblaren op je vingers als je niet wacht totdat ze afgekoeld zijn.
Maar standaard xenon is 35w en halogeen 55w. Dus de xenon kan niet meer warmte produceren dan halogeen.