Altijd wel wat te doen.. T-5R 855 Black

Gestart door Benny850, 24-11-2016 10:48:42

Vorige topic - Volgende topic

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Benny850 op 15-01-2017 10:57:38
Is het ook raadzaam om de kachelslangen te doen? En zijn deze goed te bereiken?

Als ze nooit vervangen zijn: doen! Verschillende forummers kunnen precies vertellen wat er gebeurt als deze slangen van ouderdom klappen op de snelweg....
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Benny850

Oke dan ga ik die ook aanpakken.
Ik heb nog een Gates distributieset liggen inclusief gates waterpomp, weet iemand of deze set goed is? Riemen van Gates zijn wel goed begreep ik.

UserID6342

Ben geen persoonlijke fan van Gates, maar het spul is goed.  Kijk even of de waterpomp stalen schoepen heeft ipv kunststof.  Als deze van kunststof zijn niet monteren dan.

Benny850

Er zitten in ieder geval wel stalen schoepen op maar kan geen merk vinden op de waterpomp zelf.
Had achteraf misschien liever voor OEM gegaan, maar soms doen mensen dit soort dingen😣

NinaPaul

OEM is ontzettend duur en niet beter, alle "normale" merken voldoen aan de specificaties, buiten de waterpompen met kunststof schoepen, die had men al lang moeten verbieden.

Monteer al jaren diverse merken (SKF, HELLA, GATES, DAYCO, ContiTech, etc.) van distributieriemen, is nog nooit wat fout mee gegaan.
Niet met de riem en niet met de omkeer-rollen en/of spanners.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

T5-4life

Ik durf te zeggen dat alle riemen uit dezelfde fabriek komen. Alleen de rug-sticker is anders.
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

KIM

Ik ben 5 jaar terug in de Gates fabriek geweest in Duitsland en heb daar toch echt geen ander merk op gezien als Gates.

T5-4life

Waar ze de rollen maakten die later tot riemen gesneden worden?
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

razorx

Wat het echte punt is in mijn ogen, te beseffen wie er aansprakelijk is als het na die distributiewissel misgaat. Niet puur aansprakelijk maar aanwijsbaar als mogelijke prutser. Stel jij hebt die klus goed gedaan voor een ander maar daarna gaat het toch mis.

Ik doe deze klus met plezier voor mezelf. Durf voor een aantal onderdelen een aantal merken voor te gebruiken waarvan ik weet dat ze origineel materiaal leveren. Aisin, Febi, Ina je moet het even weten van wie voor wat. Op de 10V van ons durf ik ook een Ina of Conti riem te plaatsen in plaats van het origineel. Op onze R niet.

Als je een distibutie voor een ander doet en je hebt die lullige pech dat het blok kort daarna in de soep loopt kan je als mogelijke veroorzaker gezien worden. Niet prettig. Deze ellende kan je voorkomen, althans één discussiefase door origineel materiaal te gebruiken. Aan het spul lag het al niet. ;)

Het is lullig maar soms kan je terecht of onterecht wel eens de zwarte Piet toegeschoven krijgen. Voorkom dat.

UserID6342

En precies hetgeen Yits zegt, is ook precies de reden waarom ik alleen maar origineel monteer.  Zowel voor mijzelf als voor een ander.

Maar we hebben deze discussie al zo vaak gevoerd..... Moet het goedkoop, prima !  Maar dan geef ik geen garantie op montage, etc.

KIM

Citaat van: T5-4life op 01-02-2017 23:41:46
Waar ze de rollen maakten die later tot riemen gesneden worden?

Ja klopt. Inclusief het riemprofiel (Tanden, poly)

classicT5

Kornelis, maakten ze daar geen OEM riemen in die Fabriek? Dacht dat Gates ook Tier 1 supplier is?

KIM

Heb ze wel horen spreken over VW maar niets gezien daar.

Benny850

Waarschijnlijk maandag zet ik de auto binnen en ga ik er lekker aan beginnen.  Er komt een nieuwe riemset op van Gates dus met de waterpomp included. Gelijk de spanner meepakken (Aisin) en ook de multiriem met meelooprol en spanner. Dan zou dat allemaal goed moeten zijn.

Ik heb nog 2 radiateurslangen binnengekregen en ook de rest van alle koelslangen komen binnenkort aan de beurt.

NinaPaul

Citaat van: razorx op 01-02-2017 23:57:41
Wat het echte punt is in mijn ogen, te beseffen wie er aansprakelijk is als het na die distributiewissel misgaat. Niet puur aansprakelijk maar aanwijsbaar als mogelijke prutser. Stel jij hebt die klus goed gedaan voor een ander maar daarna gaat het toch mis.

Ik doe deze klus met plezier voor mezelf. Durf voor een aantal onderdelen een aantal merken voor te gebruiken waarvan ik weet dat ze origineel materiaal leveren. Aisin, Febi, Ina je moet het even weten van wie voor wat. Op de 10V van ons durf ik ook een Ina of Conti riem te plaatsen in plaats van het origineel. Op onze R niet.

Als je een distibutie voor een ander doet en je hebt die lullige pech dat het blok kort daarna in de soep loopt kan je als mogelijke veroorzaker gezien worden. Niet prettig. Deze ellende kan je voorkomen, althans één discussiefase door origineel materiaal te gebruiken. Aan het spul lag het al niet. ;)

Het is lullig maar soms kan je terecht of onterecht wel eens de zwarte Piet toegeschoven krijgen. Voorkom dat.

Wie er aansprakelijk is hangt af van waar de fout ligt (noodzakelijk verband), dit is onafhankelijk van eender welk merk of eender welk handje eraan heeft gezeten.

Het maakt overigens niet uit wat je monteert (of zelfs controleert), als jij er met je handjes aan hebt gezeten ben je altijd de eerste verdachte!

"aan het spul lag het al niet" ook Volvo onderdelen gaan stuk, kijk maar eens naar die "beruchte grijze dop" waar iedereen altijd over valt.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz