Tikkende kleppen?!?

Gestart door Evilknievel, 27-11-2016 16:28:48

Vorige topic - Volgende topic

Evilknievel

Sta bij het stoplicht, me LPG pomp happert een keertje, klein beetje gas en het was weer over.
Vervolgens rij ik vier kilometer verder, en rij de snelweg op.

Beetje gas, schok door de hele auto. En in één keer stopt de pomp ermee, met tikkende kleppen tot gevolg...
Uit laten rollen, vriend gebeld en de auto op ambulance naar huis gebracht.

Nu maakt de auto het volgende geluid :eusa_wall:
https://www.youtube.com/watch?v=_J9bUIlLz3w

Ik ga ervan uit dat dit de kleppen zijn.

Issue waar ik nu mee zit, ik ben gisteren verhuisd van Groningen naar Rotterdam, en zou vanavond lekker naar Rotterdam rijden. Dit is dus niet mogelijk neem ik aan, met zulks hard tikkende kleppen...

Misschien dat er iemand in het noorden van het land nog een Volvo te koop heeft voor een leuke prijs?

volvobug

Daar zou ik niet mee gaan rijden. Klinkt alsof er geen druppel olie meer bij de klepstoters komt?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

UserID6342

Zit er nog wel überhaupt olie in dat blokje ? Hoor ook meer geluiden als alleen stoters overigens...

SB T-5R

Citaat van: Dirk342 op 28-11-2016 07:11:26
Zit er nog wel überhaupt olie in dat blokje ? Hoor ook meer geluiden als alleen stoters overigens...

Ik hoor bij gas los dat het geluid even weg gaat tot deze op stationair toerental komt.
Is dat niet wat typerend voor drijfstang lagers?

Evilknievel

Oliedop eraf gehad met draaiende motor.
Blok heeft bij de nokken olie.
Olie is ook op peil, oliedruk is stationair bij 90 graden 1.5 bar.

626Ronin

klinkt eerder als drijfstangen uit filmpje wat ik hier eerder heb gezien en waarmee vrolijk/rustig verder werd gereden tot blokwissel/revisie?
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

arjen850

Waaruit baseer je dat de pomp haperde en zelfs stopte? Loopt hij in het filmpje wel gewoon op gas? En voor mijn gevoel hoor ik idd ook meer als alleen tikkende klepstoters.

arjenT5R

denk eerder dat je distributieriem versprongen is ofzo....
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Citaat van: arjenT5R op 29-11-2016 12:54:45
denk eerder dat je distributieriem versprongen is ofzo....
Was ook mijn eerste gedachte maar het geluid komt me veel te bekend voor.

henry classic v70

Lagers zouden geleidelijk aan meer kabaal gaan maken, zoals jij het omschrijft lijkt het plotseling te zijn gebeurd
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Evilknievel

@arjen850
Pomp werkte niet meer. Klap erop gegeven en draaide toen nog enkele luttele seconden. Filmpje op benzine.

Laatste keer dat ik goed naar de motor heb geluisterd was drie week terug. Liep super, alleen de EVAP die ik soms hoorde tikken door loszittende vacuumslang.

Olie wissel in september gehad.
Emperol 10W40 erin gedaan.

MartijnGLT

Ik herken het geluid wel enigszins bij bij was dit een drijfstanglager, hoop dat jij wat meer geluk hebt.

razorx

Citaat van: henry classic v70 op 29-11-2016 18:56:25
Lagers zouden geleidelijk aan meer kabaal gaan maken, zoals jij het omschrijft lijkt het plotseling te zijn gebeurd
Bij mij was het van het ene op het andere moment.

MartijnGLT

Bij mij eigenlijk ook het zelfde verhaal al hoorde ik heel soms wel eens een zacht tikje

henry classic v70

Citaat van: razorx op 29-11-2016 22:39:58
Citaat van: henry classic v70 op 29-11-2016 18:56:25
Bij mij was het van het ene op het andere moment.

Oké, de ervaring die ik heb heeft ook betrekking op motoren die worden gebruikt in de autosport. Waarschijnlijk dat daar verschil in zit, laat ik het zo zeggen dat bij een beginnend probleem met drijfstanglagers het meestal langzaam aan erger wordt...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4