SRS lampje brandt

Gestart door elianmars, 24-04-2005 22:47:28

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Ik ben dit weekend bezig geweest met het één en ander ombouwen van het interieur.
Daarbij heb ik ook het dashboard vervangen.
Om dat te vervangen, heb ik het stuur los moeten halen. In het stuur zit dus een airbag.

Vanavond wilde ik even een stukje rijden om te kijken of er geen rare dingen gebeurde, omdat ik  alles los heb gehad.
Na het starten bleef het SRS lampje branden.

Kan het zijn dat dit alleen maar het stekkertje is wat ik er niet goed in geduwd heb? Of is er iets anders aan de hand, nadat ik het stuur heb losgehad??  :-\

Ps: ik weet 't, ik kan eerst even kijken of die stekker wel goed zit, maar heb er nu even geen zin meer in. Kan het dashboard even niet meer zien...... ::)

JCviggen

Ik zou gewoon de code resetten en zien wat er gebeurt. Misschien komt ze nooit meer terug en is ze enkel veroorzaakt door het loskoppelen van de airbag.

Had zelf ook een SRS storing op de passagiers-airbag nadat Mehn op een sleuteldag alles open had gehad, maar die is na resetten nooit meer terug gekomen :)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Rijns_t5r

8)als je airbag stekker los heb gehad,krijg je een melding draadbreuk srs airbag stuur,heb dit ook gehad bij het vervangen van mijn verdamper van de airco instalatie(dashboard moest er helemaal uit)ik heb hem laten resetten bij de dealer,en klaar is uhhhhhh kees,maar ff een vraagje,accu los gehad of niet?
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

elianmars

Citaat van: Rijns_t5r op 24-04-2005 22:58:21
,maar ff een vraagje,accu los gehad of niet?

:-[ :-[ Nee........

Zelf resetten lukt niet (bj. '96), dus ik moet er ff voor langs de dealer.

@®-

Vraagje ik heb hetzelfde, verdamper van de airo is vervangen maar nu brand het SRS lampje hoe kan ik deze resetten met OBD I?

@®-

Ik heb wel iets gevonden in de zoekfunctie dat ik pinnetje B5 moet gebruiken ik denk dan minimaal 2x uitlezen en dan?

Dan dezelfde procedure om de foutcodes uit het motormanagement te resetten?

@®-

@ Ludo, mijn dank is groot.

elianmars

Het lampje is weer uit  :)

Daarnet even langs Hooftman gereden. Lampje uit laten zetten en gelijk nog wat storingscode's uit laten lezen.

Twee dingen waarvan ik wist dat er problemen waren, zijn nu ook bevestigd (abs-controller stuk en stelmotortje van de ventilatie kapot).
Nu die twee dingen nog fixen en laten resetten.