lpg in duitsland

Gestart door alfredgeel, 25-04-2005 11:47:14

Vorige topic - Volgende topic

alfredgeel

Hoi,

traditioneel rij ik elk jaar naar Zwitserland op vakantie.

Dit deed ik altijd over luxemburg ( tanken benzine + LPG ) om zo over Frankrijk door te rijden naar basel. Op die manier kon ik altijd vlot tanken in de voor mij gekende tankstations.

nu er grote werken aangekondigd worden in Belgie; luxemburg en Frankrijk overweeg ik om over Duitsland naar basel te rijden.
heeft er iemand een lijstje ( uit eigen ervaring, dus niet de LPG-gids ) van tankstations die in Duitsland te vinden zijn.
Hoe zit het eigenlijk met de LPG prijs in Duitsland ?

groeten

Christiaan

Alfred,

Ik rijdt zelf al enkele jaren via Venlo / Koblenz / Ulm naar Fussen.
Om de ca 250 km een LPG pomp met een prijs van rond de 0.60 / ltr.
Deze pompen zijn allemaal 24 uur per dag geopend.

A61 - Brohltal (TOTAL)
A6 - Hockenheim (?)
A8 - Leipheim (Net voorbij Ulm, stukkie om....)

Site van Ludo is ook heel handig zie ik......

Ton

Ben van gisteren en eergisteren nog in Duitsland geweest en heb nog wel aan vullingen op het lijstje van Cristiaan:

-A5 Kalsdorf (Wel iets van de snelweg af, ook in lpg-gids 2002, en zelf al wel eens geweest)

-A5 weet geen plaatsnaam maar is ongeveer 50 Km voor Freiburg bij een Esso die direct aan de snelweg ligt. (Zag de prijs op het bord bij de pomp staan toen we er langs reden, echter geen bord van tevoren)

-A5 Freiburg (Wel iets van de snelweg af, ook in lpg-gids 2002, en zelf al meerdere keren geweest)

Op terugweg richting Nederland ook nog een nieuwe pomp (duidelijk zichtbaar aan de nieuwe blauwe kleur met gas icoon ten opzicht van de vale kleur van de rest van het bord. Was volgens mij op de A61 (Niet gestopt omdat we nog genoeg gas hadden, maar wel duidelijk aangegeven op de borden langs de weg)

Over die pomp aan de A6 - Hockenheim, kan ik zeggen dat ik er een paar jaar geleden in het voorbij rijden idd ook lpg op het bord met prijzen zag staan. Dus zullen ze die nu ook nog wel hebben, want een lpg installatie zal een pompstation ook niet neerzetten om die vervolgens weer weg te halen.

De grijs die we betaalde was:

A61 Brohltal € 0,629
A5 Freiburg € 0,599

Als je de beschrijving wilt hebben naar de pompstations die van de weg af liggen dan stuur maar even een PB, dan scan ik het wel even in.

alfredgeel

begrijp ik het goed dat je van de autostrade af moet om LPG te tanken ?

elianmars

Citaat van: alfredgeel op 30-04-2005 10:33:25
begrijp ik het goed dat je van de autostrade af moet om LPG te tanken ?

Daar moet je wel heel ver voor omrijden, de autostrada liggen in Italië  ;)

bert850

Langs de autoroute's richting Oostenrijk zijn enkele grote tankstations die LPG verkopen. Vorig zomer de hele weg op gas gereden, en het stond aangegeven op borden al ver voor de tankstations. Je hoeft hier zelfs geen verloopnippel te hebben want er zitten nederlandse en aansluitingen voor alle overige landen.
Wel raar dat ze in Duitsland LPG promoten en in Nederland er alles aan doen om iedereen in benzine auto's te laten rijden.
Groeten uit het mooie Hoogeveen

Ton

Citeerbegrijp ik het goed dat je van de autostrade af moet om LPG te tanken ?

Je kan van de snelweg af gaan maar het hoeft niet. En de lpg-stations waar je voor van de weg af moet, zijn makelijk te vinden. Er is tegenwoordig meer lpg direct aan de snelweg te krijgen dan een paar jaar geleden.