Volvo 850 T5 opfrissen

Gestart door ~Thijs~, 10-12-2016 16:57:18

Vorige topic - Volgende topic

~Thijs~

Beste mensen,

Vanochtend een 2.0 855 T5 gekocht, handgeschakeld.

Ik vind de auto wat lui, bouwt wel netjes turbodruk op, maar haalt zijn PK's op de hogere toeren niet naar mijn idee.

Mijn plan was al: beurtje, incl rotor, verdeelkap, bougies en bougiekabels.

Ook alle vacuumslangen (is hier een schema voor zodat ik niks oversla?)

Zijn er meer dingen die ik mee kan nemen?

Uiteindelijke plan is met de auto het circuit op te gaan, dus moet motorisch weer in orde komen, graag zelfs nog wat meer vermogen dan standaard op den duur.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Bedankt vast voor de reacties. 8)

Volvo 855 T5 2.0

Luz

Vacuümslangen gewoon één voor één vervangen, dan moet het goed komen!
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

peteRRR

Zou het benzine filter ook mee nemen en 2 flessen gas treatment van Forte in de tank op 25/30 liter leeg rijden
wordt dat ook weer wat frisser,..http://www.forte.fi/NL/Forte-Producten/Auto/Brandstof/Gas-Treatment.html

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

razorx

Ik vind de volgende sticky een goed startpunt:
Het grote Stage 0 topic

~Thijs~

Citaat van: Luz op 10-12-2016 17:10:27
Vacuümslangen gewoon één voor één vervangen, dan moet het goed komen!
Uiteraard, maar vroeg me af of slagen zijn die je over het hoofd kan zien/die verstopt zitten?

Injector cleaner is een goede!

Stage 0 topic had ik uiteraard al gevonden, maar daar kan ik niet echt wijzer worden over welk onderwerp betrekking heeft tot mijn 'probleem'

Dank tot zover!
Volvo 855 T5 2.0

Luz

Slang onder de inlaag, en die hufter onder de turbo. Verder kun je ze allemaal redelijk goed zien lopen.
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

Vulk

De vraag is of er effectief iets mis is natuurlijk. Een 2liter T-5 heeft een 13g turbo.
Ik heb jaren een 2liter T-5 gereden en bovenin was die niet echt bij de les. Met een chip en 3"DP was het pakken beter, maar de turbo schiet gewoon tekort hoog in de toeren.

Wat betreft de stage nul: vacuumslangen, turboslangen, ontsteking, sondes, brandstofpomp, ...
Zaken die ik zeker zou aanpakken.

Van mijn huidige auto (2.3 met 16T) heb ik recent de intercooler gereinigd en dat is best merkbaar, zeker als hij vol zit met prut.

Probeer ook eens in een andere 2liter T-5 te rijden om na te gaan of de jouwe al dan niet een probleem heeft.

~Thijs~

Snap ik, maar gevoelsmatig komt er niet de 211pk uit.

Welke turbo heeft een 2.3?

Weet iemand hoeveel turbodruk de stock ECU toelaat, planning was om er wel een boostcontroller tussen te knopen op den duur.
Volvo 855 T5 2.0

peteRRR

Citaat van: Vulk op 10-12-2016 20:36:23
Van mijn huidige auto (2.3 met 16T) heb ik recent de intercooler gereinigd en dat is best merkbaar, zeker als hij vol zit met prut.

De luchtkanalen van een originele cooler zijn eigenlijk best akelig aan de smalle/dunne kant en zeker als
ze dicht gaan zitten is het restrictief.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Vulk

Citaat van: ~Thijs~ op 10-12-2016 20:50:36
Snap ik, maar gevoelsmatig komt er niet de 211pk uit.

Welke turbo heeft een 2.3?

Weet iemand hoeveel turbodruk de stock ECU toelaat, planning was om er wel een boostcontroller tussen te knopen op den duur.

Een 2.3 heeft een 15G en heel soms een 16T (standaard). Die laatste enkel op de 850R. Ik spreek nu over de 850, niet over de classic.
Turbodruk geen idee, maar het metertje gaat zeker niet tot het eind van de schaal standaard.

Turbocontroller zou ik niet doen, ik zou eerder de auto laten chippen. Gecombineerd met een 3"DP wordt zo'n 2 liter een heel pak sneller.
Anders een grotere turbo er op en chippen. Lees dit eens door:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,66680.0.html

UserID6342

De 16T zit ook alleen op de R handbak, de automaat heeft ook gewoon een 15G bij een R.

~Thijs~

Past de turbo van een 2.3 hier plug and play op?

Kan ik dan de huidige injectoren nog gebruiken, of moeten daar ook grotere in.

De auto moet helaas een stock ECU hebben, dus een remap is niet mogelijk.

Ik heb je topic doorgelezen  8)
Volvo 855 T5 2.0

Jurijn R

Citaat van: ~Thijs~ op 11-12-2016 22:13:01
Past de turbo van een 2.3 hier plug and play op?

Kan ik dan de huidige injectoren nog gebruiken, of moeten daar ook grotere in.

De auto moet helaas een stock ECU hebben, dus een remap is niet mogelijk.

Ik heb je topic doorgelezen  8)

16T past 1 op 1. Even witte injectoren en remap regelen. Kom je bij de 270-280 pk uit met een 1.2 bar.
( En 3 inch pijp)  ;)

~Thijs~

Lees: een remap is niet mogelijk ;D
Volvo 855 T5 2.0

Piet

Citaat van: ~Thijs~ op 11-12-2016 22:19:23
Lees: een remap is niet mogelijk ;D

Waarom precies niet?