op 4 poten lopen, elektrische storing computer of bekabeling?

Gestart door tmenkveld, 13-12-2016 16:01:24

Vorige topic - Volgende topic

tmenkveld

He mensen,

Mijn Volvo wil niet mooi lopen.

Het is een s70 2.5T. met vialle g3 installatie.

Hij stottert en loopt vaak op 4 cilinders. De storing is zeer onregelmatig, hij kan rustig een dag probleemloos lopen en dan de volgende dag weer beroerd. Bij een koude start heeft hij veel minder kans op slecht lopen dan bij een warme start. Loopt slecht op zowel gas als benzine

onlangs vervangen voor Volvo orgineel: Bougies, bougiekabels, rotor/ verdelerkap en bobine.

- compressie is gemeten en is goed

Volgens mijn garage is het een storing naar de eerste injector, zij verdenken de computer. Er is wat corrosie zichtbaar. Zij stellen voor om de gehele computer te vervangen.

Wie o wie kan mij iets verder helpen. Klinkt dit logisch, herkend iemand dit? Kun je een computer zo even uitwisselen? Is tweedehands een optie etc.

Ludo

Ik denk eerder aan een brakke onderbrekingsrelais.

razorx

tmenkveld

onderbrekingrelais; Dat is dus onderdeel van de vialle installatie (en niet het beruchte 103 relais toch?)

Remeeus heeft de auto en de gas computer al eens uitgelezen, zou die relais-storing niet aangegeven worden in de vialle computer?

Hoe kan ik dat relais testen? (en misschien heeft iemand een onderdeelnummer om een nieuwe te bestellen?)

razorx

Een relais storing hoeft inderdaad niet zichtbaar te zijn in de lijst met foutcodes.
Er zijn verschillende varianten van dat relais. Wellicht dat je zo een relais even van iemand mag lenen om even te testen.

tmenkveld

Bedankt! even wat verder gezocht op het forum over de onderbrekingsrelais, en het lijkt idd te passen bij mijn symptomen

zie ook dit draadje, voor degenen die met de zoekfunctie weer hier uitkomen:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,42172.3135.html

ik heb contact opgenomen met boertien in wezep, daarna zien we weer verder!

tmenkveld

Ik ben vrijdag bij Boertien geweest in Wezep.  ff nieuwe onderbrekings relais erin (het nieuwe type, zat er ook in) met 5 minuutjes weer buiten!

3 dagen verder; nog geen gestotter of op 4 poten lopen. Ik ben voorzichtig enthousiast, hopelijk blijft hij mooi lopen!

Het was uitdrukkelijk vermeld door mijn eigen garage dat het geen gas-probleem was! gelukkig toch even gechecked: lang leve dit forum!

razorx

Mic

Ik had exact hetzelfde en was ook het onderbrekingsrelais. Is echt een kwaal bij de installatie. Kost 75,- mocht je hem op de plank willen hebben liggen...
Volvo 850 T-5R '95 DOP LPi (daily)
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - geschorst (circuitmonstertje wanneer ik weer eens tijd heb)
Honda VT500FT Ascot '85