Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT

Gestart door Martijn-V70, 16-12-2016 16:30:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijn-V70

Citaat van: leons850 op 23-01-2017 09:12:37
Citaat van: Martijn-V70 op 20-01-2017 21:32:08
Ok, dus een beetje prut moet ik voor lief nemen. Maar die carterventilatie vervangen zal het olieverbruik dus gunstig gaan beïnvloeden begrijp ik?

De carterventilatie zou het olie verbruik gunstig kunnen beïnvloeden.
Bij de meeste auto's werkt dat zeker positief, maar het is geen vast gegeven, we kunnen niet in je motor kijken. ;)
Verder is het altijd wel lekker voor de auto om daar fris mee rond te rijden.

Ik zal binnenkort de handschoen test eens doen om te kijken of ik onder- of overdruk heb. Dan weet ik ook hoe urgent het is en of er ook naar de klepseals moet worden gekeken.

leons850

Citaat van: Martijn-V70 op 23-01-2017 10:55:35
Citaat van: leons850 op 23-01-2017 09:12:37
Citaat van: Martijn-V70 op 20-01-2017 21:32:08
Ok, dus een beetje prut moet ik voor lief nemen. Maar die carterventilatie vervangen zal het olieverbruik dus gunstig gaan beïnvloeden begrijp ik?

De carterventilatie zou het olie verbruik gunstig kunnen beïnvloeden.
Bij de meeste auto's werkt dat zeker positief, maar het is geen vast gegeven, we kunnen niet in je motor kijken. ;)
Verder is het altijd wel lekker voor de auto om daar fris mee rond te rijden.

Ik zal binnenkort de handschoen test eens doen om te kijken of ik onder- of overdruk heb. Dan weet ik ook hoe urgent het is en of er ook naar de klepseals moet worden gekeken.

Dat geeft altijd een aardige indicatie.
Carterventilatie is nog wel een leuke klus om zelf te doen (zelf al meerdere malen gedaan).
Klepseals is wel echt een grote klus, dit heb ik recent met een aantal forumleden gedaan bij mijn V70N.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Martijn-V70

Citaat van: leons850 op 23-01-2017 11:04:30
Citaat van: Martijn-V70 op 23-01-2017 10:55:35
Citaat van: leons850 op 23-01-2017 09:12:37
Citaat van: Martijn-V70 op 20-01-2017 21:32:08
Ok, dus een beetje prut moet ik voor lief nemen. Maar die carterventilatie vervangen zal het olieverbruik dus gunstig gaan beïnvloeden begrijp ik?

De carterventilatie zou het olie verbruik gunstig kunnen beïnvloeden.
Bij de meeste auto's werkt dat zeker positief, maar het is geen vast gegeven, we kunnen niet in je motor kijken. ;)
Verder is het altijd wel lekker voor de auto om daar fris mee rond te rijden.

Ik zal binnenkort de handschoen test eens doen om te kijken of ik onder- of overdruk heb. Dan weet ik ook hoe urgent het is en of er ook naar de klepseals moet worden gekeken.

Dat geeft altijd een aardige indicatie.
Carterventilatie is nog wel een leuke klus om zelf te doen (zelf al meerdere malen gedaan).
Klepseals is wel echt een grote klus, dit heb ik recent met een aantal forumleden gedaan bij mijn V70N.


Een combinatie van een gebrek aan kennis en een gebrek aan tijd betekent voor mij dat ik het zal moeten laten doen....  :eusa_whistle:

leons850

Er staan zat how to's op het forum voor carterventilatie.
Als je een zaterdag middag er voor uit trekt moet het doorgaans wel lukken.
Ook met het oog op dat je geen turbo auto hebt waardoor je wat meer ruimte hebt op sommige plaatsen. Misschien wil een vriendelijk forumlid je wel helpen.
Klepseals is een totaal ander verhaal.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Martijn-V70

Citaat van: leons850 op 23-01-2017 11:30:57
Er staan zat how to's op het forum voor carterventilatie.
Als je een zaterdag middag er voor uit trekt moet het doorgaans wel lukken.
Ook met het oog op dat je geen turbo auto hebt waardoor je wat meer ruimte hebt op sommige plaatsen. Misschien wil een vriendelijk forumlid je wel helpen.
Klepseals is een totaal ander verhaal.

Zit je bij carterventilatie ook meteen vast aan een oliewissel?

leons850

hoeft niet, wordt vaak wel gedaan.
Enige is wel dat de doorgang naar beneden je carter in niet verstopt moet zitten.
Is dat wel het geval dan zal je carter er onder vandaan moeten en dus je olie er af moeten.
Maar dit heb ik bij een 10v nog niet gezien.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjen850

Citaat van: leons850 op 23-01-2017 12:16:42
hoeft niet, wordt vaak wel gedaan.
Enige is wel dat de doorgang naar beneden je carter in niet verstopt moet zitten.
Is dat wel het geval dan zal je carter er onder vandaan moeten en dus je olie er af moeten.
Maar dit heb ik bij een 10v nog niet gezien.

Beter van wel, juist omdat met het schoonmaken van het poortje wel es wat zooi naar binnen wil vallen. Ook 10v's willen verstoppen hoor ;)

Martijn-V70

Zo, vandaag even lekker bezig geweest met de verdiepingsvloer in de bedrijfsloods. Als die klaar is kan alle zooi van mij en m'n collega naar boven en ontstaat er ruimte, om te sleutelen bijvoorbeeld. ;D
Olie verversen, carter ventilatie checken, nieuwe ontstekingsdelen, katalysator vervangen, het staat allemaal op de planning, maar dan moet er eerst ruimte zijn. Die is er nu dus bijna, echt heel fijn.

Nu denk ik alleen dat ik nog een goede garagekrik met een set assteunen nodig heb, tenminste dat lijkt me wel zo handig. Ik las hier op het forum dat spullen van Omega wel goed zijn? Iemand nog een andere/betere suggestie?

classicT5

Zoek maar eens op garagekrik, is al veel over geschreven.

Ik heb een omega 2.25 ton. Op zich wel ok, maar sinds mijn auto iets verlaagd is past die niet meer makkelijk eronder. Voor niet te intensief werk kan die wel en is redelijk geprijsd.

Maar via zoekfunctie kom je zat er ervaringen en meningen tegen.

stuuraandeverkeerdekant

Veel ervaringen zijn er inderdaad al op het forum beschreven. Vanaf deze pagina op mijn blog ben ik op zoek naar een krik en geven veel mensen suggesties en tips. Een paar pagina's verder heb ik een Omega 3 tonner  ;D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Martijn-V70

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 31-01-2017 14:55:13
Veel ervaringen zijn er inderdaad al op het forum beschreven. Vanaf deze pagina op mijn blog ben ik op zoek naar een krik en geven veel mensen suggesties en tips. Een paar pagina's verder heb ik een Omega 3 tonner  ;D

Thnx voor de tip en de link, ik zal er eens kijken. Binnen nu en een week of 6 zal het er toch van moeten komen. We hebben de loods bijna helemaal ruim dus de auto kan zaterdag binnen staan voor het sleutelen. Voor zaterdag staan dan eerst de onderdelen die ik al in huis heb op het programma, dat zijn dan bougiekabels, rotor, verdeelkap, bobine en nieuwe wisserbladen voor de koplampen. Dat kan allemaal prima zonder krik, maar daarna staat verse olie op de planning en dan moet die krik er toch maar komen. ;D

Martijn-V70

Net begonnen met de onstekingsdelen vervangen. Vooraf even de handschoen test gedaan voor wat betreft de carterventilatie. De foto spreekt voor zich...  :eusa_naughty:


san

Wat test je nu met de handschoen..druk..maar mag de handschoen niet bol staan?

stuuraandeverkeerdekant

Holy! Dat is best een bolle hand. Het is dat de handschoen nog geen middelvinger opsteekt, maar duidelijk is de foto wel.

Citaat van: san op 04-02-2017 10:03:08
Wat test je nu met de handschoen..druk..maar mag de handschoen niet bol staan?
Als de motor aanstaat moet er onderdruk zijn, dwz dat hij zuigt en niet blaast. Met de olievuldop erop wil al die lucht natuurlijk ook ergens naartoe maar heeft geen uitweg en kan het bijv. keerringen eruit gaan drukken. En dan heb je weer een nieuw (en nog groter) klusje voor je blog  ;)
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

san

Ok..maar waar gaat de lucht heen zodra de olievuldop erop zit dan,naar je carterventilatie?Die zit dus verstopt neem ik aan?heb ik t zo goed?